geen toegand ntfs directory onder XP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HELP

nadat ik XP overnieuw heb geinstalleerd :( krijg ik op mijn NTFS partitie geen toegang meer tot de bestanden in mijn dir. :'( kan iemand mij een pro of een oplossing geven zodat ik weer toegang krijg tot mijn bestanden. wat ik ook geprobeerd heb niets werkt.

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:19

Reptile209

- gers -

Op zaterdag 29 december 2001 16:00 schreef MikeWithTheForce het volgende:

nadat ik XP overnieuw heb geinstalleerd :( krijg ik op mijn NTFS partitie geen toegang meer tot de bestanden in mijn dir. :'(
Klik eens met rechts op de dir in kwestie, kies properties, security. Kijk bij permissions of je er tussen staat (zo niet: toevoegen!). Klik eens op Ownership -> take ownership.

[dit overigens uit NT ervaring, kan zijn dat XP het iets anders doet]

Achtergrond: iedere user die je aanmaakt (inclusief de administrator uit setup) krijgt een unieke ID-code voor security-dingen. Zelfs als je een user wist en opnieuw aanmaakt met dezelfde naam, krijg je NOOIT meer diezelfde code. Windows bechouwt ze dus als VERSCHILLENDE users.
Als je je dir had beveiligd, moet je er dus kortom voor zorgen dat je "nieuwe" user rechten op die dir krijgt. Als je als admin bent ingelogd zou je als het goed is in staat moeten zijn om de rechten alsnog aan te passen.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 08:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Op zaterdag 29 december 2001 16:05 schreef reptile209 het volgende:

[..]

Klik eens met rechts op de dir in kwestie, kies properties, security. Kijk bij permissions of je er tussen staat (zo niet: toevoegen!). Klik eens op Ownership -> take ownership.

[dit overigens uit NT ervaring, kan zijn dat XP het iets anders doet]

Achtergrond: iedere user die je aanmaakt (inclusief de administrator uit setup) krijgt een unieke ID-code voor security-dingen. Zelfs als je een user wist en opnieuw aanmaakt met dezelfde naam, krijg je NOOIT meer diezelfde code. Windows bechouwt ze dus als VERSCHILLENDE users.
Als je je dir had beveiligd, moet je er dus kortom voor zorgen dat je "nieuwe" user rechten op die dir krijgt. Als je als admin bent ingelogd zou je als het goed is in staat moeten zijn om de rechten alsnog aan te passen.
Had het niet beter kunnen vertellen :)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:19

Reptile209

- gers -

Op zaterdag 29 december 2001 16:06 schreef BlaTieBla het volgende:

[..]

Had het niet beter kunnen vertellen :)
Copy-pasten dan naar een tekstbestandje voor de volgende keer dat iemand er om vraagt... :P
Werkt dit idd ook onder XP precies zo?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 08:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Op zaterdag 29 december 2001 16:09 schreef reptile209 het volgende:

[..]

Copy-pasten dan naar een tekstbestandje voor de volgende keer dat iemand er om vraagt... :P
Werkt dit idd ook onder XP precies zo?
Zo ongeveer. Je zal even moeten zoeken naar het juiste tabblad.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
XP doet het iets anders dan NT, heb namelijk niet een dergelijke tab onder security zitten en ik kan take ownership ook nergens vinden. :'( Het lukt ook niet met de admin rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Hmmm.....dan heb je misschien de 'Home' version.....die ondersteunt een aantal dingen niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op zaterdag 29 december 2001 17:48 schreef MikeWithTheForce het volgende:
XP doet het iets anders dan NT, heb namelijk niet een dergelijke tab onder security zitten en ik kan take ownership ook nergens vinden. :'( Het lukt ook niet met de admin rechten.
Om die tab te zien moet je simple-file-sharing UIT zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee de pro editie, maar als je mij verteld waar ik het kan vinden dan probeer ik het meteen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yes, dank je wel simple file sharing was de clue. Heb nu weer volledig toegang tot de directory, bedankt allemaal voor de reacties en de hulp. B-) *D
Pagina: 1