Objectief modereren proberen de meesten wel, maar wat is objectief? dat is namelijk relatief aan het algemeen aanvaarde besef wat correct is, en dat weer op verschillende manieren interpreteerbaar (daarom ook meerdere politieke partijen die motivaties kunnen hebben die clashen met andere partijen)
Dus sommigen zullen pro-linux modereren, al hebben ze dat zelf niet door en is het ook alleen pro-linux als een anti-linux persoon er naar kijkt. als ik naar mezelf kijk, modereer ik eigenlijk alleen op topic. Ik heb bv in die IE marktaandeel thread bijna alle HTML klaagzangpostings downgemoderate. Waren off topic (het ging namelijk niet over het feit of IE dan wel NN zich goed aan de HTML standaard houdt etc).
Als iemand Linux erbij haalt in een thread en dat levert hem punten op, tja... als het aanhalen van linux de argumenten versterkte, dan is het zeker goed gemodereerd. Haalt hij echter linux erbij omdat hijzelf vol is van linux en de thread gaat toevallig puur over een windows onderwerp, dan is het een offtopic posting en moet hij naar beneden.
Andersom precies hetzelfde overigens. (is dus niet een linux gerelateerd ding).
Verder zie ik nog wel eens totale onzinpostings als 'informatief' staan. maar goed, je kunt niet alles weten.