Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Afgenomen 'recht' op eigen mening sinds moderator status

Pagina: 1
Acties:

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Collega's,
ik heb het gevoel dat je zodra je moderator bent VEEL harder wordt aangevallen op een bepaalde mening dan zonder dat woordje moderator erachter... Ben ik paranoide of is het echt zo?

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 21:28

GaMeOvEr

Is een hork.

Nah,

Dat kan wel kloppen ja.

Op het moment dat je Moderator bent, gaat iedereen er van uit dat je geen eigen mening mag hebben.

Veel Tweakertjes begrijpen niet dat een Moderator best wel een eigen mening mag hebben, aleen dat hij die niet mag hebben (lees : naar eigen mening beoordelen) tijdens het modereren.

Ach ja, je went eraan.

Heel veel Tweakers snappen ook nog steeds niet, dat op het moment dat jij in een thread gepost hebt, dat je dan die thread niet eens meer _KUNT_ moderaten.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Ik moet zeggen dat men mij nauwelijks aanvalt op mn mening OMDAT ik moderator zou zijn, maar helaas bij anderen zie ik dat wel. Ik zou zeggen: ignore. sowieso het ge-emmer over alles gerelateerd aan moderatie in de berichten op de site zijn het ignoren meer dan waard. :)

Het is wellicht een optie om de rang op de ladder der siteusers (of hoe noem je het anders?) niet weergegeven zou kunnen worden. (nu worden alleen moderators aangeduid met dat ze moderator zijn.)

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 21:28

GaMeOvEr

Is een hork.

Hmmm... Ik heb er een paar keer last van gehad, maar gemiddeld niet.

Vaak denkt men dan (omdat men mijn posting niet goed (genoeg ?) leest) dat ik aanzet tot een Flame, en dan willen ze nog wel eens over de zeik gaan... :D

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Als moderator mag je best een eigen mening hebben, maar je moet wel objectief modereren, en niet +1 scores geven omdat iemand ergens net zo over denkt als jij. Zolang je objectief modereert doe je het goed, een eigen mening hou je altijd, en dat moet ook... in je reakties mag je ook best voor je eigen mening uitkomen.
Sommigen vallen je daar op aan, maar ja, die moet je maar negeren, niemand kan je verbieden om een eigen mening te hebben.

• Helsie
  • Niet online
Mjah, soms ben ik echt wel benieuwd wie iets gemodereerd heeft. Er zijn gewoon ECHT een aantal moderators die STRUCTUREEL ten gunste van Linux moderaten. Andersom is mij nog niet echt opgevallen.

Verwijderd

Objectief modereren proberen de meesten wel, maar wat is objectief? dat is namelijk relatief aan het algemeen aanvaarde besef wat correct is, en dat weer op verschillende manieren interpreteerbaar (daarom ook meerdere politieke partijen die motivaties kunnen hebben die clashen met andere partijen)

Dus sommigen zullen pro-linux modereren, al hebben ze dat zelf niet door en is het ook alleen pro-linux als een anti-linux persoon er naar kijkt. als ik naar mezelf kijk, modereer ik eigenlijk alleen op topic. Ik heb bv in die IE marktaandeel thread bijna alle HTML klaagzangpostings downgemoderate. Waren off topic (het ging namelijk niet over het feit of IE dan wel NN zich goed aan de HTML standaard houdt etc).

Als iemand Linux erbij haalt in een thread en dat levert hem punten op, tja... als het aanhalen van linux de argumenten versterkte, dan is het zeker goed gemodereerd. Haalt hij echter linux erbij omdat hijzelf vol is van linux en de thread gaat toevallig puur over een windows onderwerp, dan is het een offtopic posting en moet hij naar beneden.

Andersom precies hetzelfde overigens. (is dus niet een linux gerelateerd ding).

Verder zie ik nog wel eens totale onzinpostings als 'informatief' staan. maar goed, je kunt niet alles weten.
Pagina: 1