Toon posts:

(cm) minder slijten van slijpschijfjes voor dremel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor bijna iedereen hier klagen over het snel slijten van de schijfjes van een dremel. Als je bv een logo uit wilt slijpen kun je het beste eerst ff iedere cm een gaatje maken. En probeer in een zo klein mogelijke hoek te slijpen, slijp je kops op het ijzer dan slijten de schijfjes als een gek en dan doe je er ook niet veel langer mee als 5 cm. Laat ook de dremel het werk doen, dus laat alleen het gewicht van de dremel zijn werk doen(geen extra kracht uitoefen). Volg je dit op dat heb je +/- 5 schijfjes nodig voor een heel logo. Ik heb het dan over de standaard de harde schijfjes(niet de extra versterkte).

Heb je nog opmerking zet ze er maar bij

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Op zaterdag 29 december 2001 15:46 schreef BladeX het volgende:
Ik hoor bijna iedereen hier klagen over het snel slijten van de schijfjes van een dremel. Als je bv een logo uit wilt slijpen kun je het beste eerst ff iedere cm een gaatje maken. En probeer in een zo klein mogelijke hoek te slijpen, slijp je kops op het ijzer dan slijten de schijfjes als een gek en dan doe je er ook niet veel langer mee als 5 cm. Laat ook de dremel het werk doen, dus laat alleen het gewicht van de dremel zijn werk doen(geen extra kracht uitoefen). Volg je dit op dat heb je +/- 5 schijfjes nodig voor een heel logo. Ik heb het dan over de standaard de harde schijfjes(niet de extra versterkte).

Heb je nog opmerking zet ze er maar bij
Kheb een proxxon met kristal slijpertjes dus die willen wel... zoals je zegt geen kracht zetten want dan foceer je alleen het schijfje warmer te laten worden

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Dat is toch les 1: Laat het gereedschap het werk doen: zagen niet in het materiaal DUWEN enz. maar rustig aan zagen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 22:28
Zou zo'n met diamand versterkt schijfje van metaal ook goed zijn? Die dingen zijn wel 30 per stuk maar volgens mij gaan die wel een paar meter mee. (als je het bovenstaande in acht neemt dan.

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 16:28 schreef Resistor het volgende:
Dat is toch les 1: Laat het gereedschap het werk doen: zagen niet in het materiaal DUWEN enz. maar rustig aan zagen.
EXACT!

Bij de eerste keer dremelen verlies je een dijk schijfjes. Sommige springen van de slijpkop af! Maar als je lichtelijk ervaren bent dan gebruik je bij 2 x 80 mm gaten 1 tot anderhalf schijfje.