Geforce 2 32MB op een 1x AGP??

Pagina: 1
Acties:

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:36

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hallo,

Een vriend van mij heeft nu een Geforce 2 MX 32MB over en die mag ik van hem hebben (nou overkopen voor 25 piek)

Ik heb nu dus een Redfox mobo met een AGP Slot van 66Mhz, ik heb al een keer een tnt2 vanta geprobeerd op mijn mobo maar toen liep windhoos gelijk vast.

Nu wil ik dus weten of zo'n Geforce2 op mijn mobo kan :?
Dat ik dus weer eeb beetje normaal kan gamen (Heb nu een SiS 8MB :( )

Nog ff de specs:

AMD K6-450
192MB SDRAM 100Mhz
Redfox (Topelite) 1x AGP

TNX

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

volgensmij zal dat wel lukken. want hijs is 1x 2x 4x agp. dus je moet het gewoon proberen.

denk dat je wel eerst je hdd moet formatteren en windows reinstallen.

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:17
Moet kunnen , mijn geforce 2 ti draaide voor gister ook altijd op 1x. Lijkt me dus geen probleem. Heel misschien moet je windows opnieuw installeren, maar ik denk dat je dan wel heel wat fatsoenlijker kan gamen.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Ik hoop dat ik dan wat beter kan gamen.

Btw ik heb win2k prof moet ik dan re-installen??? Ik hoop niet!! ik heb net alle rechten e.d. goed ingesteld was dagen werk!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Denk ook niet dat het 1 keer agp een probleem moet zijn, er is niet voor niets ondersteuning voor. Heb alleen wel vaker gehoord over een probleem van sis chips met de geforce. Zelfde soort problemen als met ali aladin.

Gewoon ff proberen.

I, for one, like Roman numerals

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Belangrijk is het te weten wat voor chipset je mobo heeft. Een ding voorop: AGP 1x is het probleem niet.

Er kunnen twee dingen spelen:
1. Incomptabiliteit (zie Aladin V chipset en TNT/TNT2;
2. Stroomverbruik.

De TNT2 verbruikt ook al behoorlijk wat stroom. Een Mx is daar niet beter in. Daarom zie je vaak bij LX (Intel) borden problemen met nieuwere kaarten, die gewoon teveel stroom van de AGP poort vragen. Dit zou bij jou ook kunnen spelen. Probeer eens wat meer info over je bord te vergaren.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
ik heb een ALi Aladin chipset en een 200watt voeding.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op zaterdag 29 december 2001 16:05 schreef frenkpie het volgende:
volgensmij zal dat wel lukken. want hijs is 1x 2x 4x agp. dus je moet het gewoon proberen.

denk dat je wel eerst je hdd moet formatteren en windows reinstallen.
hoezo dat nou weer?? da's echt bullshit dat hoef je alleen te doen als je een ander mobo in je pc zet met een andere chipset |:(

iStockphoto

Verwijderd

Je voeding is wel erg klein, daar zou het heel goed aan kunnen liggen. Verder een domme vraag; kloppen in je bios de instellingen van AGP?

• Faico
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik heb ook een mobo (ASUS P5A, Super Socket 7 :r) met een Ali Aladin chipset. Toen ik een GeForce 2 MX (32 MB) gekocht had, had ik eerst heel veel problemen met instabiliteit. Veel vastlopers, spellen die blijven hangen, enz. Bleek dat AGP op 2x stond en dat vond hij niet zo fijn. Ik heb hem dus nu gewoon op 1x staan en nergens problemen mee.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
nou allemaal heel erg bedankt ik ga het proberen!

Verwijderd

Gaat werken maar zet AGP maar helemaal uit, dat worden vastlopers. Als de Tnt2 al niet werkte, de gf2 gebruikt nog meer stroom. Tenminste dat dacht ik, kan zijn dat de 2MX wat stroomvriendelijker is, maar ik denk dat zelfs AGP 1 x niet gaat werken, niet dat je veel aan AGP hebt maar goed

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Op zondag 30 december 2001 12:23 schreef cheshire87 het volgende:

[..]

hoezo dat nou weer?? da's echt bullshit dat hoef je alleen te doen als je een ander mobo in je pc zet met een andere chipset |:(
Hoeven is een groot woord. Ik heb al 3 chipsets met dezelfde windows installatie overleeft...

Een aanrader is het wel.

Verwijderd

Tussen AGP1x, 2x en 4x is nauwelijks verschil merkbaar. Dus bij instabiliteit gewoon eerst op 1x zetten en kijken of dat helpt.
Je voeding is trouwens inderdaad wel wat magertjes...

Als je de AGP-speed niet in de bios kunt forceren:

Zet het volgende in een tekstbestandje, geef dat een naam eindigend op .reg en dubbelklik het:

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\NVIDIA Corporation\Global\System]
"ReqAGPRate"=dword:00000001

(00000000 = default, 00000001 = 1x, 00000002 = 2x, 00000004 = 4x).
Pagina: 1