Asus A7V266E vraag : kan geen temp. meer meten

Pagina: 1
Acties:

• Kool
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Na een herinstallatie van Windows 2k kan ik in geen enkel programma de temperaturen meer zien van de cpu en mobo.
Ik heb als drivers voor het mobo de VIA 4in1 drivers plus een AGP patch geinstalleerd, en de geluidsdrivers.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Dan ligt het toch aan Win2k, waarschijnlijk word het dan weer een herinstallatie.

Verwijderd

kan je de temps wel gewoon in de bios zien ?

• Kool
  • Niet online
Ik kan de temp. gewoon in het bios zien.

Volgens mij komt het door een of ander hardware conflict want het is gekomen nadat ik een 2e netwerkkaart erin gezet heb. Toen kreeg ik wat problemen (lees: blauwe schermen :r ) en besloot ik opnieuw Windows te installeren. Nu werken mijn netwerkkaarten perfect, maar Windows herkent denk ik die chips niet meer op het moederbord, die ook het uitlezen van de temperatuur regelen. Zo'n melding krijg ik al tijdens het installeren van Asus Probe (het progje van Asus zelf waarmee je de temp. kunt zien).

Conclusie van mijn kant: een soort hardware conflict. Maar ik heb al geprobeerd om die 2e netwerkkaart te verplaatsen naar een ander PCI slot en dat maakte niks uit. Ook het ik beide instellingen geprobeerd van "plug & play o.s." in het bios. Opnieuw installeren van Windows heeft dus ook niet geholpen, alhoewel het zaakje wel weer stabiel draait. :)
Hoogstwaarschijnlijk werkt alles weer prima als ik m'n 2e netwerkkaart eruit haal, maar ik heb 'm nodig. Nu werkt alles dus, ik kan alleen die temperaturen niet uitlezen, maar dat vindt ik toch wel erg prettig!

P.S. beide netwerkkaarten zijn exact hetzelfde merk en type, waarmee ik nou net dit soort perikelen probeerde te voorkomen.

Verwijderd

zal wel klote zijn als je toevallig tijdens het plaatsen van je PCI kaartje iets op het mobo hebt beschadigd.

• Xof

Xof

Via 4-1 drivers installeren?

edit: sorry ik kan niet lezen :D

• Xof

Xof

Op zaterdag 29 december 2001 18:27 schreef battigoal het volgende:
zal wel klote zijn als je toevallig tijdens het plaatsen van je PCI kaartje iets op het mobo hebt beschadigd.
Dan moet je wel heel erg lomp bezig zijn geweest. Het gaat niet zomaar kapot.

• Kool
  • Niet online
Iemand nog enig idee?

Alles werkt dus PRIMA ik kan alleen de temperaturen niet meer uitlezen via het mobo en cpu. In het bios zie ik ze wel. Windows herkent volgens mij die chip niet die die boel regelt, en dus worden die drivers daarvoor niet geladen. Asus Probe zegt bij het installeren die ie de chips genaamd LM7 en LM8 ofzoiets niet kan vinden.

MBM 5 geeft temp's van 0 graden aan.

:?
Pagina: 1