Toon posts:

Yamaha RX-V520RDS en DVD-S520

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Heeft iemand van jullie ervaringen met deze bovengenoemde componenten? Ik heb mijn oog hierop laten vallen icm de ELAC boxen Cinema 1 ESP

Ik zou graag jullie ervarngen willen horen.

Groeten Lars

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:14

DarkSide

theres no place like ::1

Yamaha vindt ik op stereo gebied niet super.
Op home cinema gebied vindt ik ze wel top.
Heb zelf de DSP A2 en ben daar zeer tevreden over.
Ook de 496 is voor de prijs zeker een aanrader voor home cinema. Die jij op het oog hebt staat een treedje hoger, en zal dus goed zijn best doen. Hem hem zelf niet gehoord. Maar zoals ik al zei, voor home cinema behoort yamaha zeker op de lijst van te beluisteren versterkers.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, ik vond m echt zeer goed klinken...maar ik wil graag een second opinion

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Yamaha maakt gewoon mooie dolby versterkers. Je moet er alleen zelf een oordeel over maken. Jij moet er naar luisteren, dus jij moet hem goed vinden klinken. Wat ga je nou doen als er iemand is die hem naar zijn smaak niet goed vindt? Die zegt "nee man! je moet NAD/Onkyo/etc. hebben! da's veel beter". Ga je dan je keuze aanpassen, terwijl je die yamaha gewoon mooi vond klinken?

kwalitief is het gewoon goed spul trouwens :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik heb zelf de Yamaha RX-V520RDS en ik ben er zeer tevreden over. Geluid van deze HT is erg goed. Je zal er geen spijt van krijgen.

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het hangt er een beetje af waar je hem voor wilt gebruiken denk ik. Voor thuistheater toepassing schijnt yamaha top te zijn. Ik vond de rx-v620 niet fantastisch voor stereo muziek persoonlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 december 2001 15:52 schreef mradem het volgende:
Ik heb zelf de Yamaha RX-V520RDS en ik ben er zeer tevreden over. Geluid van deze HT is erg goed. Je zal er geen spijt van krijgen.
Hoe is t geluid voor gewone muziek..cd's en tuner?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:03

JT

VETAK y0

De dvd schijnt ook erg goed te zijn, me pa gaat hem ook halen. Plus dat je er ook mp3 op kan afspelen :)

Mijn Yamaha receiver vind ik goed klinken met muziek, ook een van de redenen waarom ik hem koos.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

De Elac Home Cinema 2 was in de HVT wel redelijk "getest" (voor zulke kleine sats). Ik geloof dat ze hetzelfde zijn als de HC1. Ze besproken daar btw ook de Yamaha RXV520 + DVD-S510 (o.a.)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Op zaterdag 29 december 2001 16:14 schreef Chopper het volgende:

[..]

Hoe is t geluid voor gewone muziek..cd's en tuner?
Ik vind de muziek van cd's ook goed klinken. Zal uiteraard ook aan je speakers leggen. Ik zelf heb de Magnat Metric speakers incl. subwoofer.

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 04:27

GeJe

Je...

Ik heb de 620. Deze heeft overal screw-terminals. Verder nog wat meer aansluitingen en direct optie. Door deze optie gaat het signaal doorzo min mogelijk filters/dsp etc. zodat een puur signaal overblijft.

(en een gruwelijke afstandsbediening. Nog steeds 966,- nlg in duitsland!!)

Vandaag is het feest en morgen ook.

Pagina: 1