altijd registered ddr bij 2+ repen??

Pagina: 1
Acties:

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Ik heb veel verschillende verhalen gevonden.

Op borden met AMD 761 NB (Abit KG7 zie je erg over) schijn je maximaal 4 banks (bv. 2 double-sided 256MB dimms) unbuffered (unregistered :?) PC2100 te kunnen gebruiken. Wil je meer dimms en toch stabiel/snel, moet je registered erin stoppen :? :(

Geldt dit ook voor VIA KT266(A), ALI Magik-weet-ik-veel en SIS735/745??

Ik zit nu met een Abit KT7-raid met 3x256MB PC133 (=6 banks=tjokvol) die niet stabiel te krijgen is. Ik heb nu al zoveel tijd in dat kreng gestopt, dat ik NU iets anders wil.
En wel een SIS745 bord met 3 DDR-slots die ik wil vullen met 3x256MB PC2100. Maar dat moet dan wel kunnen :? Het is ook handig als ze niet allemaal identiek hoeven te zijn: gezien de gestegen prijzen zal het in etappes gaan :(:(

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07
Dat met meer dan 4 banken = registered telt alleen voor die AMD chipset. VIA's kunnen 6 banken unbuffered hebben (alleen zijn er hele volksstammen die dat idd niet stabiel krijgen, lang leve VIA, en dan te bedenken dat ik hier een oud bord heb welke 33% is overgeclockt mét 8 banken unbuffered stuff)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• nOLoGIc
Op zaterdag 29 december 2001 15:30 schreef abbadon het volgende:
Dat met meer dan 4 banken = registered telt alleen voor die AMD chipset. VIA's kunnen 6 banken unbuffered hebben (alleen zijn er hele volksstammen die dat idd niet stabiel krijgen, lang leve VIA, en dan te bedenken dat ik hier een oud bord heb welke 33% is overgeclockt mét 8 banken unbuffered stuff)
Snap je waarom ik VIA zat ben :(
En de knutsel bios'en die ze bij Abit in elkaar flansen maken het feest compleet :r

Dat oude bordje van jou, misschien een i440bx O+ :) ?
Op m'n oude Abit LX6 werkten ook alle mogelijk combo's...ik krijg de neiging om dat bord terug te zetten.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:07
Op zaterdag 29 december 2001 15:51 schreef nOLoGIc het volgende:

Dat oude bordje van jou, misschien een i440bx O+ :) ?
In één keer goed geraden :)

Wat het nou precies is met die VIA borden weet ik niet, maar ik denk dat ze bij veel gebruikte banken erg gevoelig worden qua timing etc. Naast dat ik hier veel lees over problemen met 3 DIMM's zijn er in mijn omgeving ook diverse mensen met problemen met 3 grote (lees veel MB's) DIMM's.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• nOLoGIc
HeHe
Als HP niet gestopt was met BX-borden in hun Vectra's zouden ze in ieder station op mijn werk zitten! Van de i815 wordt ik niet blij en ik vrees dat de P4 systemen die vorige week binnen zijn gekomen i845(sdr) zijn...

Nu maar hopen dat SIS het beter voor elkaar heeft wat betreft memory (en andere bugs)...