Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Moderatie Microsoft komt met eigen programmeertaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik klaag zelden tot nooit over de moderatie, maar het viel me op dat sommige postings niet goed worden gemodereerd en ik denk dat de betreffende moderator wellicht daarop gewezen moet worden.

het gaat om de thread: http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=11696&niv=1&s=-1
De posting van 'Pieper' is beoordeeld met een score 2. Zijn posting gaat echter over PHP4 en ASP blablabla. In welke thread staat deze posting echter? in de microsoft verzint nieuwe taaltje thread. gaat dat artikel over php4? nee! die hele discussie over php en asp is offtopic, en pieper zn posting dus ook. Als dit soort postings omhoog worden gemodereerd, dan krijgen de posters van die postings alleen maar de indruk dat het posten van willekeurige info altijd nuttig is, ongeacht in welke thread dat gebeurt. Dat is IMHO niet zo. De moderator van die posting is IMHO dus niet echt op de hoogte dat het wel belangrijk is dat de discussies ON TOPIC moeten blijven.

Verder is die thread zeer vervuild met slashdot achte crap en zeikerts. Ik word er zo langzamerhand een beetje moe van, want reageren is zinloos en wakkert alleen maar hun haat en blinde visie aan, en het dan maar modereren van die thread vind ik dan moreel niet juist omdat ik me dan ga mengen in de discussie mbv mn moderaties.

maar goed. ik heb het nu even gehad met de hersenloze urinezuipende puberzeikerts. ik zie wel wanneer ik weer wat ga lezen/modereren. wellicht volgende week. :)

Verwijderd

Rustig Otis denk een beetje aan je hart!

Volgens mij is dat modereren gewoon een lastig vak en doe je het eigenlijk nooit goed. Net een scheidsrechter dus.

Verwijderd

Topicstarter
Hehe :) nou aan mn hart denk ik tegenwoordig wel hoor, dus schuimbekken achter mn toetsenbord doe ik niet meer ;)

Maar je hebt gelijk, we zijn net scheidsrechters. Het lullige is alleen dat nooit iemand eens een poging doet ons om te kopen ;)

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-11 22:30
Hmm... Hoeveel reken je voor 100 karma tegenwoordig? :)

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-11 14:02
JeroenB:
Post jij 50 hele goede reactie, krijg je van mij in totaal 100 (je leest het goed) karmapunten. Dus doe je best en ik zie je strax aan de andere kant van t.net. :)

• arjenk|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-12-2011
Otis:
M.b.t. die posting: klopt. Pieper is naar -1.
Ok ben ook zo vrij geweest ook jouw reactie in deze thread naar beneden te modereren. Ik snap best dat je de behoefte had even stoom af te blazen, maar het lokt alleen maar flames uit. Dat moet maar op een lager niveau, niet op 0 of hoger. Enneh, denk om je gezondheid!
Ik heb de ondankbare taak op me genomen me er door nog een stel te modderen en dat valt niet echt mee. De meeste zijn off-topic, flame-baits of om een andere reden overbodig terwijl het onderwerp absoluut niet begrepen wordt. Dat laatste kan je toch niemand kwalijk nemen? Als je ook nog eens de juistheid van het gezegde moet beoordelen... Als een posting inhoudelijk niet klopt dan moet je daar gewoon op reageren.

Verwijderd

Topicstarter
Arjenk: oh die posting van mij was een -2, -2 flamebait inderdaad. Als iemand anders zo'n posting plaatst zet ik die ook naar beneden :)

Ik neem het wel mensen kwalijk als ze niet snappen waar het over gaat maar wel allerlei onzin dan gaan posten. Tuurlijk, er zijn mensen die DENKEN dat ze het begrijpen en dan dat als leidraad nemen voor hun proza, maar IMHO is dat echt niet de meerderheid van de pulpposters. De mensen die denken het te begrijpen zeggen vaak ook nog wel nuttige dingen, en zeuren niet zoals die capptnitwitt of hoe die ook maar heet. :)

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 21:28

GaMeOvEr

Is een hork.

Wat ik altijd doe in het geval dat iemand een ontzettend nuttig verhaal post in een thread waar hij niet thuis hoort, maar wat toch wel heel erg interesant is, verhuis ik die posting naar niveau -1, maar geef er wel score en "informatief" voor.

Ik vind het namelijk altijd erg lullig als iemand een harstikke mooi, informatief verhaal in de thread neerkwakt, ook al hoort het daar niet thuis, om hem dan daarvoor te "bestraffen" .

Aannames zijn fataal.

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Offtopic vraagje, maar wtf staat IMHO voor?

ieeeepppppp :P

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 21:28

GaMeOvEr

Is een hork.

VROEM!

Dat staat voor :

In My Humble Opinion.

:D

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

VROEM ----> Score -1 Niveau -1 Off-topic :)
Pagina: 1