Help David McOwen zonder geld uit te geven

Pagina: 1
Acties:

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op het Anandtech forum gaan we een veiling houden van computertijd, de opbrengst gaat naar het fonds voor de verdediging van David McOwen.
Details op http://forums.anandtech.com/messageview.cfm?catid=39&threadid=666055
Als je een bijdrage wilt leveren maar geen geld hebt, kun je een week computertijd doneren.

En nog steeds kan een financiële bijdrage via mij naar David verstuurd worden. Mail me op kifaru@tkau.nl

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Done :)

Verwijderd

Offtopic: Eerst stond ik volledig achter die gozer; belachelijk Amerikaans rechtsysteem etc.

Maar na een tijd geleden eens wat threads te hebben gelezen hier en daar waar hij ook in postte bleek ie zelf eigenlijk net zo erg, wat eigenlijk niet gek is als je nagaat dat ie uit het land komt wat er zo'n vreemde normen en waarden op nahoudt.

Maarja, het kwam er dus op neer dat God dit deed en God dat deed dus toen had ik zoiets van; als God jou de hele tijd zo blessed, waarom zit je dan nu met die problemen?

Nu zit ik dus een beetje in dubio of ik die gast nog wel wil steunen.

'k Weet niet of jullie nog een goede motivatie hebben?

• RobzQ
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Gaat Femme (t.net/got) zijn portomonee nog open trekken om te bieden op de aangeboden CPU tijd?

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:26
volgens mij is het meer de bedoeling dat deelnemers erop gaan bieden. Er staat nu zo'n 40 ghz aan cpu power te huur voor 7 dagen 24 uur per dag (inzetbaar voor een distributed project naar keuze).

vb: bij RC5 zal de dagproductie op zo'n 40.000 wu's komen (ofwel een weekopbrengst van 280.000 wu's)

• 0rbit
  • Laatst online: 20-05 13:55
Ik ontving net een email van DanC aangaande deze veiling. Blijkbaar was Kifaru me al voor het aan mijn mede-DPC-ers te melden.

offtopic:
Als geloof in God reden was om iemand niet meer te helpen; Waarom helpen we dan ueberhaupt nog iemand zonder naar zijn herkomst en overtuigingen te vragen?

Ik verschil weliswaar ook van mening met hem op het gebied van religie, maar het is voor mij geen reden om anderen hem zo te laten behandelen...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• DSmarty
  • Niet online
Ik ben 100% niet religieus en heb ook een ontzettende aversie tegen de hypocrisie in de Verenigde Staten, maar dat neemt niet weg dat ik een distributed-computing "vriend" zeker wil helpen in deze belachelijke zaak.

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 15:03
Ik heb het hele verhaal niet uitgespit, maar hij had op zijn werkt een DC project draaien. mijn grootste vraag is: was dat met of zonder toestemming?

Als het zonder toestemming is, dan zijn de gevolgen wel een beetje zijn eigen schuld. In Amerika zijn de rechtzaken buitensporig, oke. Wat ik echt niet begrijp is waarom je je baan zou riskeren om een DC client illegaal op je werk te installeren....dan ben je er toch niet helemaal bij? Ik kan bij ons ook Seti als service installeren op zo'n 150 pc's (allemaal p3-700 +) zonder dat de gebruikers dat zien, want ze mogen niet in het control panel komen, maar ik ga dat risico toch echt niet lopen.

Ik begrijp best dat de straf (paar jaar zitten en een flinke boete) behoorlijk overtrokken is, maar dat weet je als Amerikaan....

Nou ja, dat moest me even van het hart. Steun hem vooral als je dat nodig vind, ieder zijn vrijheid van mening ;)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:33

Marc H

- - Is wakker - -

Op zaterdag 29 december 2001 14:57 schreef DSmarty het volgende:
Done :)
2 systemen van mij heb ik ook beschikbaar gesteld :).

Wat mij betreft heeft dit niets met religie te maken, en ook niet met de vraag of hij het wel of niet mocht installeren.

De eis staat gewoon niet in verhouding met wat hij gedaan heeft. Dat hij zijn baan kwijt is (bij de universiteit) dat was het risico wat hij nam. Als het daarbij was gebleven was er nooit iets over gezegd.

Maar alles wat daarna gebeurde is gigantisch buiten proportie.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:48
Toch een leuk idee. Ik ben benieuwd hoeveel het opbrengt.

Misschien ga ik strax wel mee bieden :D

Verwijderd

Ik doe iig ook mee. Is me alleen niet helemaal duidelijk
HOE, maar ik stel me systeem ter beschikking :)

Verwijderd

Als er DPC'ers willen gaan bieden is het misschien wel een aardig idee om dat allemaal bijelkaar te leggen en een totaalbod als "DPC" te doen?

Iemand interesse?

Verwijderd

Ik geloof dat er nu al 3 DPCers,waaronder ik, hun hulp hebben aangeboden.

Op zich kan dat geen kwaad, we kunnen er altijd nog een
totaallijstje van maken.

Eigenlijk ben je iets te laat met het idee gekomen...

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 12:36 schreef mpblaauw het volgende:
Eigenlijk ben je iets te laat met het idee gekomen...
Jij hebt het over het beschikbaar stellen van je systeem, ik bedoel het eigenlijke bieden daarop. Dat begint pas 2 januari en duurt waarschijnlijk een week.

• 0rbit
  • Laatst online: 20-05 13:55
Begrijp ik het nou goed uit de thread op Anandtech dat alle power in één deal verkocht zal worden? Dat lijkt me persoonlijk niet de beste constructie.

Zouden er geen AT-ers specifiek geld willen bieden voor DPC-blocks en vice versa? Ik wil namelijk zelf best wat blocks ter beschikking stellen. Ik denk aan mijn weekproductie (17.500 RC5-blocks)...

We zouden eventueel ook een eigen veiling kunnen houden. Dat stelde DanC aan mij voor. Dat hoeft dan niet op 2 januari te gebeuren, maar kan eventueel later, zodat nog een en ander geregeld kan worden. :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• KifArU
  • Niet online
Het is inderdaad de bedoeling dat de hoogste bieder aangeeft welk project hij wil draaien en dat alle systemen op de lijst dan een week lang op zijn/haar naam dat project draaien.

Voor een eventuele DPC-veiling wil ik bij deze mijn systeem (duron op 966) een week lang beschikbaar stellen. En zoals altijd ben ik bereid om als tussenpersoon op te treden om het geld naar David over te maken.

• Pjosch
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06-2016

Pjosch

Moo Fighter (BVD)

Heel nobel allemaal, maar wie wil nu in hemelsnaam al die pc-tijd 'huren'????

Linux is free, when time is no money...but still I try

• Witlof
Op maandag 31 december 2001 12:33 schreef Pjosch het volgende:
Heel nobel allemaal, maar wie wil nu in hemelsnaam al die pc-tijd 'huren'????
Ach, mij lijkt het best wel leuk om 'even' 1M blokjes bij elkaar te grazen in 1 week alleen zal de prijs wel iets te hoog liggen denk ik :)

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

Op maandag 31 december 2001 12:37 schreef Witlof het volgende:

[..]

Ach, mij lijkt het best wel leuk om 'even' 1M blokjes bij elkaar te grazen in 1 week alleen zal de prijs wel iets te hoog liggen denk ik :)
Lijkt me idd een probleem om alle cpu-tijd in 1 portie te verkopen, prijs wordt dan al gauw vrij hoog. Misschien kunnen ze die cpu-tijd in bijv 3 grote porties verkopen?

Zal op 2 jan. die site nog eens sjekken hoe ze het precies gaan doen

DPC Team ColdFusion

• Witlof
Gaat hard daar. Ze zitten al op $650

* Witlof wilde nog gaan mee bieden maar is helaas geen miljonair ;)

Verwijderd

Gvd.... Ik heb geen 650$ .. jammer :)

• KifArU
  • Niet online
De veiling is afgelopen. Subteam SETI cavalry heeft gewonnen met een bod van $2175!

Mocht je David ook willen helpen, dan kun je via mij een bijdrage overmaken. Mail voor informatie naar kifaru@tkau.nl

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:26
dude...da's ongeveer 5000 piek...wow wel nobel van hun :)

Verwijderd

Op zondag 13 januari 2002 21:43 schreef MarcyDarcy het volgende:
dude...da's ongeveer 5000 piek...wow wel nobel van hun :)
Rare Euro's heb jij ;) ...

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 21:48 schreef Bockelaar het volgende:
Ik heb het hele verhaal niet uitgespit, maar hij had op zijn werkt een DC project draaien. mijn grootste vraag is: was dat met of zonder toestemming?

Als het zonder toestemming is, dan zijn de gevolgen wel een beetje zijn eigen schuld. In Amerika zijn de rechtzaken buitensporig, oke. Wat ik echt niet begrijp is waarom je je baan zou riskeren om een DC client illegaal op je werk te installeren....dan ben je er toch niet helemaal bij? Ik kan bij ons ook Seti als service installeren op zo'n 150 pc's (allemaal p3-700 +) zonder dat de gebruikers dat zien, want ze mogen niet in het control panel komen, maar ik ga dat risico toch echt niet lopen.

Ik begrijp best dat de straf (paar jaar zitten en een flinke boete) behoorlijk overtrokken is, maar dat weet je als Amerikaan....

Nou ja, dat moest me even van het hart. Steun hem vooral als je dat nodig vind, ieder zijn vrijheid van mening ;)
hij was systeembeheerder, dus hij dacht dat ie kon doen met de machines wat hij wou (hij was er immers de baas over). Zijn chef, vondt dat blijkbaar dus niet, en nu is ie aangeklaagd.

• KifArU
  • Niet online
Niet helemaal.
Zijn baas vond het ook prima. Maar de mensen daarboven wisten het niet. De feitelijke eigenaar is het amerikaanse volk, dus bij wie moet je precies zijn? Daarom ging Dave er ook vanuit dat toestemming van zijn baas genoeg was.
Toestemming of niet is ook niet de basis van de aanklacht.
Omdat deze computers staats-eigendom zijn (een school) wordt hij nu vervolgd voor het misbruiken van staatseigendommen.
Grootste probleem is dat dit gebeurt op basis van een wet die zo algemeen is opgesteld, dat ongeveer alle gebruik van computers eronder zou kunnen vallen, afhankelijk van je interpretatie.
Dit is heel kort samengevat waar het om gaat.
Op www.freemcowen.com staat uitgebreide informatie.
Pagina: 1