Toon posts:

GIF 2 JPG

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een manier om een GIF om te zetten naar JPG in php3? Dat je zoiets aangeeft image.php3?image=blbala.gif en dat hij hem dan print in JPG formaat?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Als je php met GD support hebt. En je GD weer gif support heeft is dat vrij eenvoudig...

Open de gif en output het als jpeg.

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

ik heb het nooit getest, maar ik las in de documentatie dat GIF support er uit was gesloop om juridische redenen. (de lempell-siff-heilberg compressie was gepatenteerd).
Mogelijk kun je hier dus niets mee.

Localhost, sweet localhost

Verwijderd

Topicstarter
Daar gaat het me juist om. Heb heel veel plaatjes in GIF en wil daar een text over doen alleen ondersteund hij alleen JPG/WBMP/PNG en geen gif.

Is er geen andere manier?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 december 2001 14:02 schreef kvdveer het volgende:
ik heb het nooit getest, maar ik las in de documentatie dat GIF support er uit was gesloop om juridische redenen. (de lempell-siff-heilberg compressie was gepatenteerd).
Mogelijk kun je hier dus niets mee.
En daarom wil ik ook GIF naar JPG omzetten zodat ik die functie toch kan gebruiken. En al die plaatjes omzetten naar JPG kost echt veel te veel tijd (zijn er zo'n 10000)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

download dan ACDSee, selecteer alle plaatjes in ACDSee's browser en druk op CTRL-F. Kies dan je gewenste bestandformaat en compressie percentage.

MechWarrior || Monsters Game

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 19:02
als je gifjes hebt met relatief weinig kleuren, maar wel kleurenvlakken, is gif-->jpg best wel lelijk! Kijk eens naar het PNG formaat, dat is voor zover ik weet bedoeld om als gratis te gebruiken vervanger van GIF te dienen.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 29 december 2001 14:03 schreef SMSHuis het volgende:
En daarom wil ik ook GIF naar JPG omzetten zodat ik die functie toch kan gebruiken. En al die plaatjes omzetten naar JPG kost echt veel te veel tijd (zijn er zo'n 10000)
Kan je niet beter een batch tooltje opsnorren die al die plaatjes even omzet naar jpeg?

Ben je misschien een paar uur aan het omzetten, maar dan ben je wel klaar.
Het pakket ImageMagick (de tool convert) kan ook wat je vraagt, maar die moet wel op je server aanwezig zijn dan.

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 14:05 schreef 0siris het volgende:
als je gifjes hebt met relatief weinig kleuren, maar wel kleurenvlakken, is gif-->jpg best wel lelijk! Kijk eens naar het PNG formaat, dat is voor zover ik weet bedoeld om als gratis te gebruiken vervanger van GIF te dienen.
PNG is ook behoorlijk groot :(, JPG is vele malen kleiner en is dus ook aantrekkelijker.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ACDSee, downen en dan kan je ALLE plaatjes in 1 keer omzetten.

MechWarrior || Monsters Game

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 19:02
Op zaterdag 29 december 2001 14:07 schreef JimmyPopAli het volgende:
[..]
PNG is ook behoorlijk groot :(, JPG is vele malen kleiner en is dus ook aantrekkelijker.
Ligt er maar helemaal aan wat je wil. Maak eens een groot kleurenvlak, bijvoorbeeld half rood en half groen en sla het op als .png en als .jpg. De .png heeft idd maar één kleur, maar de .jpg gaat kleuren mengen. Dat ziet er gewoon niet uit. Maar als het veelkleurige fotootjes zijn, was .jpg bijvoorbaat al beter geweest dan .gif.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 29 december 2001 14:07 schreef JimmyPopAli het volgende:
Als je het met photoshop maakt wel :)

Er zijn echter vele tools die het veel efficienter kunnen opslaan dan photoshop (en consorten).

Verwijderd

Topicstarter
De reden dat ik dit wil is dat ik een text over over alle plaatjes wil maken. Maar de GIF plaatjes moeten op de server blijven staan. Dus het moet toch in scripts gemaakt worden. CGI/PHP maakt niet uit.

Het moet dus gewoon door een script on fly worden gemaakt.
Pagina: 1