Welke kast moet ik nemen?

Pagina: 1
Acties:

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Ik ga een oude pc upgraden met een nieuwe kast, FDD, voeding, moederbord en processor. :) Omdat ik een klein budget heb dacht ik aan een ECS k7s5a als mobo (omdat ik pc-100 geheugen ga gebruiken) met een duron alleen weet ik nog niet welke kast + voeding. Ik ga het bij gistron bestellen denk ik en daar hebben ze kasten+voeding voor maar fl 100,- maar krijg ik daar geen problemen mee? Of kan ik beter zo'n Aopen geval nemen :? maar die zijn weer 300 piek en dat is best wel veel geld voor mij. :( En kan daar m'n mobo in?

ps: Het gaat niet over de pc hieronder dus!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Als je een niet al te groot budget hebt, kun je wel met zo'n standaard kast af. Werkt prima, maar verwacht er niet al te veel van...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• kutkip
Op zaterdag 29 december 2001 13:54 schreef Moartn het volgende:
Als je een niet al te groot budget hebt, kun je wel met zo'n standaard kast af. Werkt prima, maar verwacht er niet al te veel van...
Maar ik verwacht er alleen van dat alles het gewoon lekker doet. Verder maakt t me niet zoveel uit ;)

http://www.gistron.com/Pages/Script_Info.php?actie=image&src=Kasten/MidiCG/02.jpg&product=CG Wave ATX&cnum=2&tnum=2

deze bijvoorbeeld, dit lijkt me wel wat. Daar past me mobo dus in he, en de voeding erbij is goed?

Specificaties

Midi Tower ATX model
2 x 3.5" and 4 x 5.25" drive bay
1 x 3.5" hidden bay
300 Watt PSU
Reset switch
Power, HDD and Turbo LED on front
Built-in speaker
Supports ATX, MicroATX and FlexATX form factor
Suitable for Pentium I / II / III, Celeron and AMD K6 series
Also suitable for AMD Athlon
Easily accessible mounting plate
Mounting material for mainboard
Beige colour
Product size ( h x w x d): 424 x 184 x 490 mm
Gross weight: 8.5 kg

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op zaterdag 29 december 2001 13:55 schreef kutkip het volgende:

[..]

Maar ik verwacht er alleen van dat alles het gewoon lekker doet. Verder maakt t me niet zoveel uit ;)
Gewoon standaardkastje doen dan... :)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Die Midi-Tower CG Wave is een goede kast. Koop wel een bijpassend kastkoelertje anders wordt zo'n kastje best wel heet. Voor de rest is het een prima kast. Vriend van mij heeft hem ook.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 16:16

• kutkip
Op zaterdag 29 december 2001 14:03 schreef pliesie het volgende:
www.rsh.nl/php/pictures/172_11_064.gif

die is mooi :9
waarschijnlijk past die niet in m'n budget :( maar die is idd wel cool :9

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op zaterdag 29 december 2001 14:03 schreef pliesie het volgende:
www.rsh.nl/php/pictures/172_11_064.gif

die is mooi :9
Is niet meer echt een standaard kastje te noemen voor 94.25 euro... :)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
bij veel goekope kastjes heb je een boel scherpe randjes in je kast. Als je nogal vlotjes alles wil monteren in het halfduister (daar komt het bij mij iig altijd op neer), haal je je vingers open aan de randjes. Erg vervelend. Dat heb ik nog nooit gehad bij kasten van Inwin en Aopen, maar er zullen ongetwijfeld weer uitzonderingen op mijn zelfbedachte regel zijn.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• kutkip
Op zaterdag 29 december 2001 14:06 schreef Moartn het volgende:

[..]

Is niet meer echt een standaard kastje te noemen voor 94.25 euro... :)
Maar die ander is maar 100 piek :P

• kutkip
Op zaterdag 29 december 2001 14:07 schreef 0siris het volgende:
bij veel goekope kastjes heb je een boel scherpe randjes in je kast. Als je nogal vlotjes alles wil monteren in het halfduister (daar komt het bij mij iig altijd op neer), haal je je vingers open aan de randjes. Erg vervelend. Dat heb ik nog nooit gehad bij kasten van Inwin en Aopen, maar er zullen ongetwijfeld weer uitzonderingen op mijn zelfbedachte regel zijn.
Ach, dat is ook wel te verwachten bij een kast voor 100 piek en daar kan ik best mee leven hoor :)

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op zaterdag 29 december 2001 14:07 schreef kutkip het volgende:

[..]

Maar die ander is maar 100 piek :P
Welke andere?

• kutkip
Op zaterdag 29 december 2001 14:08 schreef Moartn het volgende:

[..]

Welke andere?
Die kast van Gistron bedoel ik |:( :+ Er staat ook een link ;)

Maar om weer ff op m'n vraag terug te komen; Past dat mobo erin en is die voeding die er bij zit goed? Het is zo dat ik zelf nog nooit een systeem gebouwt heb :o maar eens moet de eerste keer zijn he :P Ik hoop dat alles goed gaat met de cd-rom en Hdd en cdrom te installeren }:O

• pliesie
Op zaterdag 29 december 2001 14:07 schreef 0siris het volgende:
juist en bij die case die ik net poste heb je ook geen scherpe randen.
Ik heb zelf die goedkope klote kasten toch uit zitten schelden kheb wel tich keer mijn poten open gehaald.
En er zit standaard een delta highend voeding in dus is ie lekker stil.
Dan nog een zalman of een siverado :7

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Die goedkope kastjes zijn trouwens wel vaak van die herrie bakken en de betere kasten hebben vaak een lowe noise voeding.

• kutkip
Op zaterdag 29 december 2001 14:18 schreef makkie het volgende:
Die goedkope kastjes zijn trouwens wel vaak van die herrie bakken en de betere kasten hebben vaak een lowe noise voeding.
Gewoon de muziek wat harder zetten he :P *D

• pliesie
Op zaterdag 29 december 2001 14:20 schreef kutkip het volgende:

[..]

Gewoon de muziek wat harder zetten he :P *D
Ja ik slaap naast mijn kast als ik dan wat ga downen wil ik geen herrie hebben onder mn slapie :)

Verwijderd

http://www.kemasystems.nl/easyshop/getimage.jpg

Deze is ook erg vet!!! in de prijswatch heb je hem al vanaf 82 piek (er zit een 300 watt voeding in) en er kunnen 4 cdrom spelers in en 2 diskette gevallen en een paar harddisks!!
(deze kast had ik ook , voor die prijs was het een perfect kasje en hij ziet er ook wel :9 uit)

• kutkip
Op zaterdag 29 december 2001 14:26 schreef Metal-Kool4 het volgende:

Deze is ook erg vet!!! in de prijswatch heb je hem al vanaf 82 piek (er zit een 300 watt voeding in) en er kunnen 4 cdrom spelers in en 2 diskette gevallen en een paar harddisks!!
(deze kast had ik ook , voor die prijs was het een perfect kasje en hij ziet er ook wel :9 uit)
Ow ja wel eens eerder gezien is wel vet ja! :9

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Mijn vorige kast was ook zo'n "rainbow" geval voor 100,-
Nadat ik een aantal keer een kaartje had vervangen waren alle bevestigingsschroefjes voor de insteekkaarten al zo'n beetje dolgedraaid, puur alleen omdat de behuizing van zeer dun plaatmateriaal is gemaakt.
Ik heb nu dus een Aopen (HQ48-Pro) kast voor ongeveer 180,- en dan merk je dus wel even het verschil van wat je meer krijgt voor die 80,-.
-kast is stiller
-beplating veel steviger
-mooier van vorm

• pliesie
Op zaterdag 29 december 2001 14:27 schreef makkie het volgende:
Mijn vorige kast was ook zo'n "rainbow" geval voor 100,-
Nadat ik een aantal keer een kaartje had vervangen waren alle bevestigingsschroefjes voor de insteekkaarten al zo'n beetje dolgedraaid, puur alleen omdat de behuizing van zeer dun plaatmateriaal is gemaakt.
Ik heb nu dus een Aopen (HQ48-Pro) kast voor ongeveer 180,- en dan merk je dus wel even het verschil van wat je meer krijgt voor die 80,-.
-kast is stiller
-beplating veel steviger
-mooier van vorm
preciessss dat bedoelen we allemaal
maarja als die kutkip niet wil luisteren dan laat ik hem lekker knaken met zijn kastje

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 14:27 schreef kutkip het volgende:

[..]

Ow ja wel eens eerder gezien is wel vet ja! :9
Dus als je niet meer geld hebt!! koop deze :)

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 14:29 schreef pliesie het volgende:

[..]

maarja als die kutkip niet wil luisteren dan laat ik hem lekker knaken met zijn kastje
Hallo , dat valt allemaal wel mee , het hangt er ook vanaf wat voor goedkope kast je neemt!! (ik heb nu 2 verschillende standaardkasten , en ze werken perfect)
Bv. de nokia (niet veel geluid)
en hij ziet er errug leuk uit!
En je kan er lekker veel inproppen!

• kutkip
Op zaterdag 29 december 2001 14:29 schreef pliesie het volgende:

[..]

Ik snap ook wel dat een kast van 80 piek minder goed is als een Aopen ofzow, maar met een budget van 450,- word dat toch echt heel lastig :( En ik ben pas 15 dus ik heb ook niet zo snel 300 piek voor een kassie he..

• kutkip
Op zaterdag 29 december 2001 14:26 schreef Metal-Kool4 het volgende:

Hoe heet die kast? Dan kan ik hem ff in Pricewatch zoeken

Verwijderd

Nokia Design H8850 (300W, Midi Tower)

• kutkip
Op zaterdag 29 december 2001 14:37 schreef Metal-Kool4 het volgende:
Nokia Design H8850 (300W, Midi Tower)
Daar gaat dus dat ECS k7s5a mobo in he? En is het instaleren van HDD, CD-rom & fdd moeilijk of niet ? :?

Verwijderd

dat moet wel passen!!

• Chadi
  • Laatst online: 24-06 16:47
Er gaat een EC S5K7A in atx formaat :) en de rest is gewoon schrofjes HDD erin schroivene etc etc :) de Kast is te koop voor 80 of 90 piekjes.

Verwijderd

en welke kast neem je ,kutkip ? :P

• kutkip
Op zaterdag 29 december 2001 15:06 schreef Metal-Kool4 het volgende:
en welke kast neem je ,kutkip ? :P
Die nokia :)

Verwijderd

om maar even op de kastdiscussie in te haken:
ben op zoek naar een zo klein en licht mogelijk 300 W ATXkastje waar toch ook een AMD1600xp in past (met een soltek sl-75sdrv2 mobo). Ik moet er nl mee kunnen reizen naar het buitenland. Een koffer inbouw is voor mij geen optie.

Ik moet er wel de gebruikelijke dingen: geluidskaart, modem, cdrom e.d. in kunnen passen. Geen ruimte voor andere gadgets nodig. Klein en licht, dus. Tips/ideas?

• Chadi
Laptop???

Verwijderd

een amd 1600xp laptop zeker? en dan 4000 piek uitgeven en geen mogelijkheden voor enige upgrades etc hebben? Ben nu voor een 1000 piek upgrade van m'n oude bakkie klaar..

• ludo
  • Laatst online: 01-03 18:17
Ik heb ook die CG Wave ding van Gistron. En voor de prijs is het zeker een goede kast. Je moet er niet al te veel van verwachten, hij is niet super afgewerkt (scherpe randjes). Maar hij doet goed wat hij moet doen, en de voeding maakt absoluut niet veel lawaai. Als je een krap budget hebt zou ik die zeker doen! Dat Nokia look-a-like ding heb ik ook naar gekeken, maar die vond ik wel wat minder.

• Chadi
Ik heb hier nog een laptop liggen voor minder :) het is alleen een Intel laptop :). Maar effe serieus neem je toch een micro atx bordje in een klaine kast.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 13:08

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Koop GEEN Aopen HQ45!

Vette bagger kast, voeding maak heel veel lawaai en koelt absloluut niet! De temp in die kast is ook veels te hoog

/dev/null

Verwijderd

Ik werk met spraakherkenning
Op zaterdag 29 december 2001 15:40 schreef Chadi het volgende:
Ik heb hier nog een laptop liggen voor minder :) het is alleen een Intel laptop :). Maar effe serieus neem je toch een micro atx bordje in een klaine kast.
een micro atx bordje, gaat toch maar tot P3 1ghz? ik werk nl met spraakherkenning en daarvoor heb ik de snelheid van die AMD echt nodig.

• Chadi
Micro Atx Chaintech 7SID moederbord met een SIS 735 chipset. Sound on board. 2 PCI sloten en 1 AGP. 2DDR bankjes. en hij past in zo'n klein kastje die je in je tas kan stoppen. ;)
Hier past een XP 1600+ op!!!

http://www.chaintech-excel.com/Level%203/L%203%20Product%20Specs/Motherboards/7SID.htm

Verwijderd

Kan daar nog wel een soundblaster kaart op (is nl ook nodig voor dat spraak gebeuren..)? Waar kan je die kassies vinden?

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op zaterdag 29 december 2001 15:46 schreef junkfood123 het volgende:
Ik werk met spraakherkenning
[..]

een micro atx bordje, gaat toch maar tot P3 1ghz? ik werk nl met spraakherkenning en daarvoor heb ik de snelheid van die AMD echt nodig.
Echt niet, dat gaat echt wel handig op een p3 1ghz :)

• Chadi
Hier een lijstje met Micro ATX bordjes die AMD aanraadt voor gebruik icm met een XP 1600+ of hoger

http://www.amd.com/us-en/Processors/ProductInformation/0,,30_182_869_1039^4046|107_4,00.html

• Chadi
Op zaterdag 29 december 2001 15:49 schreef junkfood123 het volgende:
Kan daar nog wel een soundblaster kaart op (is nl ook nodig voor dat spraak gebeuren..)? Waar kan je die kassies vinden?
ja die kan daarop! kastjes effe kijken op tweakers :)

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 15:49 schreef Go0s het volgende:

[..]

Echt niet, dat gaat echt wel handig op een p3 1ghz :)
hangt van je software af, ik werk met dragon, ga binnenkort over op versie 6 en ben het gezeur van een te slome (cel 466+ 256 mb) pc beu, wil het nu in 1 keer goed doen en niet volgend jaar weer zitten...

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op zaterdag 29 december 2001 15:55 schreef junkfood123 het volgende:

[..]

hangt van je software af, ik werk met dragon, ga binnenkort over op versie 6 en ben het gezeur van een te slome (cel 466+ 256 mb) pc beu, wil het nu in 1 keer goed doen en niet volgend jaar weer zitten...
Ja maar een p3 is geen celly ;). dus het zal daar echt wel goed op werken :)

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 15:46 schreef Chadi het volgende:
Micro Atx Chaintech 7SID moederbord met een SIS 735 chipset. Sound on board. 2 PCI sloten en 1 AGP. 2DDR bankjes. en hij past in zo'n klein kastje die je in je tas kan stoppen. ;)
Hier past een XP 1600+ op!!!

http://www.chaintech-excel.com/Level%203/L%203%20Product%20Specs/Motherboards/7SID.htm
wel een goed idee :P , heb de pagina geprint en ga d'r naar kijken. Maar hoe heet zo'n kassie, kan ik em in pricewatch vinden...

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Op zaterdag 29 december 2001 15:37 schreef lOdUde het volgende:
Ik heb ook die CG Wave ding van Gistron. En voor de prijs is het zeker een goede kast. Je moet er niet al te veel van verwachten, hij is niet super afgewerkt (scherpe randjes). Maar hij doet goed wat hij moet doen, en de voeding maakt absoluut niet veel lawaai. Als je een krap budget hebt zou ik die zeker doen! Dat Nokia look-a-like ding heb ik ook naar gekeken, maar die vond ik wel wat minder.
Zijn er nog plaatsen voor optional fans zo ja hoeveel dan ?

Verwijderd

Nog even over die micro atx kast, in pricewatch staan alleen kastjes met max 180 W of zo, bv:

AOpen H340A (180W, MicroATX, Desktop)

Daarnaast: levert een amd niet veel te veel warmte voor zo'n klein ding?

• Chadi
Nee niet echt maar ik heb ze gezien hoor dat ze errug klein zijn . Een vriend van me heeft zo'n microAtx kast thuis staan .. effe wachten tot hij online komt. Dat ding was maar 75 piek .

• Chadi
ok ik heb een zaak voor je gevonden met micro ATX kastjes voor 45 EURO (99piekjes)

www.memo.nl

Verwijderd

tja kzou t niet weten |:( ja de goeie maybe :?

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 16:29 schreef Chadi het volgende:
ok ik heb een zaak voor je gevonden met micro ATX kastjes voor 45 EURO (99piekjes)

www.memo.nl
he bedankt! Ik ga ernaar kijken en even bellen met die lui.

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 13:53 schreef kutkip het volgende:
Ik ga een oude pc upgraden met een nieuwe kast, FDD, voeding, moederbord en processor. :) Omdat ik een klein budget heb dacht ik aan een ECS k7s5a als mobo (omdat ik pc-100 geheugen ga gebruiken) met een duron alleen weet ik nog niet welke kast + voeding. Ik ga het bij gistron bestellen denk ik en daar hebben ze kasten+voeding voor maar fl 100,- maar krijg ik daar geen problemen mee? Of kan ik beter zo'n Aopen geval nemen :? maar die zijn weer 300 piek en dat is best wel veel geld voor mij. :( En kan daar m'n mobo in?

ps: Het gaat niet over de pc hieronder dus!
ga naar www.xenon.nl daar staan ook aopen kasten voor 165
Pagina: 1