Toon posts:

Partitie doet gek in XP na install Mandrake 8.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen even het volgende:

Op mijn nieuwe HD heb ik een aantal partities aangemaakt.
C en D zijn alle 2 primair en daarna volgen wat logical drives + wat free space.

Na de install van Win XP heb ik Mandrake 8.1 geinstalleerd en heb ik hem gebruik laten maken van de free space.
Dit ging allemaal perfect.

Alleen als ik nu terug ga naar Win XP (via die mooie LILO loader <kwijl>) dan is mijn D partitie ineens unknown (hij staat nog wel op NTFS dan).

Heeft dit iets te maken met het feit dat ook mijn D partitie primair is of heeft dit een andere oorzaak???

Als je de oplossing weet...heel graag!! en alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Misschien hoort dit in WOS.....maare linux heeft gewoon schijt aan primair/extended dus je moet gewoon alleen C: primair doen.....

8-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Verwijderd

^^^^^BUMP^^^^^
Ik heb exact hetzelfde probleem. :( Ik heb ook Mandrake 8.1 na Windows XP geinstalleerd.
Een WIN95 FAT32 partitie veranderd vrolijk in een HIDDEN WIN95 FAT32 partitie. Ik heb een sterk vermoeden dat het aan LILO ligt. Als ik linux 2 keer achter elkaar opstart is er geen probleem, maar zodra ik XP opstart is de partitie verdwenen (hidden).
Wat me opvalt is dat het partitie id WIN95 FAT32 als (hex)getal 0x1B heeft en dat HIDDEN WIN95 FAT32 als id 0x0B heeft. Het scheelt dus precies 1 byte. :?
Als ik het id met fdisk (van linux) weer op 0x0B zet is er geen prboleem zolang ik windows niet opstart.

Weet iemand waar dit aan ligt (mischien een bug in LILO)?

Verwijderd

crosspost....
ik heb net geantwoord nl.