Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Te streng gemodereerd?

Pagina: 1
Acties:

• AntonT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:57

AntonT

One Ton!

Topicstarter
In de volgende thread http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=11667 is naar mijn idee te streng gemodereerd.

Hoewel ik zelf Admin ben, gaat men mij weer beschuldigen als ik mijn eigen reactie (road_runner) re-mod dus willen jullie er ff naar kijken?

Volgens mij is het bv inconsequent om de eerste(n) op 0 te laten staan (had ik al gemod) en bij de rest enkele grappig bedoelde reacties zwaar down te modden. Zet ze dan op -1/0.

• AntonT

AntonT

One Ton!

Topicstarter
Laat trouwens maar. Ik heb (op aanraden van Onno) So What gedacht en de hele thread maar eens opnieuw gemodereerd.

Graag zou ik een reactie zien van de (te) strenge moddereter.

BTW: 17 postings op -1/0 ivm Off-Topic is toch best veel

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-11 14:02
Ja, ik had em volgens mij voor jou al eens helemaal doorgeworstelt... :)
Modereren op deze manier is echt hel... maar dat wisten we al.
Punten geven ben ik volgens mij helemaal vergeten en ik heb alleen niveau's aangepast.
Hopelijk word het nieuwe modereer systeem snel ingevoerd. :)

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-11 22:30
Volgens mij heb ik daar ook aardig wat gemod, maar dat was absoluut niet te streng. Allemaal van die o-zo-grappige maar ondertussen volledige randdebiel-postings over crashende GSMs gaan gewoon omlaag. Opdonderen met die onzin, *niemand* heeft behoefte aan 37 open deuren die nog maar eens worden ingetrapt in het kader van Microsoft-bashing.

Verwijderd

Weer een zeurdoos over 'te strenge moderatie'.

Als je het er niet mee eens bent dan modereer je de PULP opnieuw. Je snapt waarschijnlijk NIET dat mensen in hun EIGEN tijd die ROTZOOI (anders kan ik het niet noemen) downmodereren, omwille van de kwaliteit van JOUW site.

Verder snap ik totaal niet wat je nog te modereren hebt in een thread waar je zelf in gepost hebt. Andere moderators kunnen dan niet, dus zou jij dat ook niet moeten, of iig moreel moeten afwijzen. Je bent namelijk dan niet meer objectief aan het modereren maar subjectief, daar je al bij de discussie betrokken bent en postings sneller gaat modereren op basis van 'ik ben het er wel/niet mee eens', dan op basis van kwaliteit.

Ben ik trouwens de enige moderator die zich niet stoort aan moderaties van anderen en als ik het er niet mee eens ben (met de moderatie) het overdoe ipv hier te gaan lopen grienen over 'het is wel erg streng!'...

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 21:28

GaMeOvEr

Is een hork.

Ben ik trouwens de enige moderator die zich niet stoort aan moderaties van anderen en als ik het er niet mee eens ben (met de moderatie) het overdoe ipv hier te gaan lopen grienen over 'het is wel erg streng!'...
Nee hoor, als het mij niet aanstaat modereer ik het ook gewoon opnieuw, naar eigen inzicht.

Misschien dat ik een thread zou openen als ik (en anderen met mij) vindt dat een bepaalde moderator altijd (is : heel erg vaak) slecht (lees : met verkeerd inzicht) modereerd, om te kijken wat de motivatie daarvoor is.

Aannames zijn fataal.

• AntonT

AntonT

One Ton!

Topicstarter
Ik kon 'm modden omdat ik Admin ben. :)

Verder zal ik voortaan laten met dit soort berichten het forum te 'vervuilen' zoals jullie het lijken te noemen.
AUB geen nieuwe mod-discussie... Delete dit topic maar.

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 21:28

GaMeOvEr

Is een hork.

_roadrunner

Vind je het niet enigzins onterecht dan dat je een thread gaat modden waar je zelf al een mening over hebt ?

Dan ben je ondertussen zo subjectief als de pest....

En dit forum is juist de plek om dit soort dingen te uiten, het is niet voor nix in het leven geroepen.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Je hoeft dit forum niet te mijdden omdat je denkt dat je ons stoort oid, het is alleen, denk ik, niet zo nuttig over 1 dingetje te klagen als je zelf het in de hand hebt.

Verder, en dat meen ik echt, vind ik het niet nuttig dat admins threads gaan modereren waar ze zelf in posten. OF moderators moeten dat ook mogen (wat debiel is, je bent niet meer objectief) OF admins moeten dat ook NIET mogen. Ok, een UPDATE table SET bla=moderatorlevel WHERE query is snel ingetikt, maar dat bedoel ik niet.

Verwijderd

Er wordt ook wel erg off-topic geluld in dit artikel, vooral over Windows op een Nokia. Die mensen krijgen geen karma-aftrek maar alleen een lager niveau. Daar is dat ook voor, onzinnige postings krijgen nibeau -1, zodat je niet 'gedwongen' wordt om al die onzin te lezen. Ik vind dat bijna alle -1's in dat artikel terecht zijn. Natuurlijk is het nieuwe systeem zoals Femme graag wil (http://www.tweakers.net/plan.dsp?PlanID=8) wel erg goed, omdat je een gemiddelde van de beorodeling van moderators krijgt, zo kan je niet 'genaaid' worden omdat een moderator een bepaalde mening over een onderwerp heeft.
Laten we echter als moderators onder elkaar het goede voorbeeld geven en niet gaan ruzie-en.

• AntonT

AntonT

One Ton!

Topicstarter
De huidige moderering is voor zover ik weet van mij...

[update]
Ik zie dat er opnieuw gemod is maar dat ze het voor het grootste deel met me eens zijn. Omdat ik wat nieuw ben wil ik niet té streng modderen dus daarom is het een en ander misschien nu iets scherper gemodderd.
[/update]

Mijn reactie (road_runner) was een grappig bedoelde die op -2/-2 flamebait stond. Achteraf vind ik dat ik 'm beter niet had kunnen posten, net zoals deze thread hier. Het was gewoon zo (en Onno was het met mij eens) dat er heel inconsequent gemod was, dus heb ik dat met zoveel mogelijk objectiviteit opnieuw gedaan.

Verwijderd

Precies, dat is een nadeel. Soms bedoel je iets gappig maar wordt dat door anderen niet zo gezien, dat is wel jammer, en dat is ook het nadeel van dit moderatiesysteem, ik begrijp het heel goed roadrunner, en geef je ook groot gelijk, ziets is gewoon erg lullig. Het beste kun je even kijken wie gemodereerd heeft en er even per email of per icq over praten.

Je had gelijk, was niet lekker gemodereerd, hoewel er wel erg veel off-topic bij zit. Ik heb de zaak opnieuw gemodereerd. Waar moderators voor uit moeten kijken is voor de score, niveau op -1 is gewoon om te zorgen dat niet al het onnodige geklets te zien blijft, kijk wel uit met het geven van negatieve scores, dit doe je niet zomaar bij een off-topic reaktie, maar alleen bij irritante reakties!

Nogmaals, zoals het moderatiesysteem gaat worden wordt dit verbeterd, je reaktie wordt niet meer door 1 moderator gemodereerd maar krijgt een score naar de gemiddelde score die meerder moderators geven.

• arjenk|IA
  • Laatst online: 04-12-2011
Dus off-topic niveau -1, score 0?
Ik dacht begrepen te hebben dat het de bedoeling is dat i.h.a. score en niveau gelijk moeten zijn, tenzij het om reacties gaat op postings die naar beneden zijn gemodereerd (niveau-consistentie).
Pagina: 1