Flash vraag: na druk op knop eerst fade-out?

Pagina: 1
Acties:

• OnAcid
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-03 12:20

OnAcid

aka 303BASS

Topicstarter
Misschien een beetje vaag, maar wat ik bedoel is goed te zien op deze site (menuutje links): MJBlige.com.

Ik neem aan dat het zo werkt:
3/4 van de scene wordt getoond, je drukt op een knop, laatste kwart wordt afgespeeld (fade-out) en de film gaat verder naar het frame /scene die door de knop wordt aangegeven.

Leuk, maar hoe moet ik dit nu precies maken? Ik ben niet echt een flash guru en heb al overal gezocht, maar kan nix vinden.

Deze site is door Kurt Noble gemaakt en dit trucje gebruiken ze op bijna elke site die ze gemaakt hebben.

Thanx

• OnAcid

OnAcid

aka 303BASS

Topicstarter
Hè niemand :'(

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 15:52
Je maakt een Flash animatie met menu en knoppen totdat je tevreden bent.
Daarna maak je een aparte scene voor een fade-out. Misschien wil je er meer maken in meedere kleuren of verschillende fade-outs. Die scene's worden pas gebruikt op 't moment dat er op een knop wordt gedrukt. Dmv. "Tell-target", kun je die scene aanspreken. (En evt. als je wilt kun je dmv. variablen aangeven waar je heen wilt na de fade-out).

Zoek met google ff op "flash" en "tell target", en je komt een heel eind!

Succes!

...

• OnAcid

OnAcid

aka 303BASS

Topicstarter
Hardstikke bedankt. Ik ga gelijke effe zoek want ik werd er echt helemaal gek van ;)

• OnAcid

OnAcid

aka 303BASS

Topicstarter
Ik heb toch nog effe wat hulp nodig.

Ik heb wat tell target tutorials gedaan en dat heb ik wel door. Maar hoe zorg ik er nu voor dat de juiste fade out wordt getoond.

Bijvoorbeeld 3 links:

link1
link2
link3

Ik bevind me op link1, ik klik op link2 en dan krijg je eerst de fade out van en 1 en gaat ie verder met 2. Maar stel dat ik gelijk op link3 klik, hoe zorg ik er dan voor dat ie 1 fade out en dan naar 3 gaat? Met variabelen ofzo?
Ik wordt echt gek van die tell target ;)

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 19:21 schreef OnAcid het volgende:
Ik heb toch nog effe wat hulp nodig.

Ik heb wat tell target tutorials gedaan en dat heb ik wel door. Maar hoe zorg ik er nu voor dat de juiste fade out wordt getoond.

Bijvoorbeeld 3 links:

link1
link2
link3

Ik bevind me op link1, ik klik op link2 en dan krijg je eerst de fade out van en 1 en gaat ie verder met 2. Maar stel dat ik gelijk op link3 klik, hoe zorg ik er dan voor dat ie 1 fade out en dan naar 3 gaat? Met variabelen ofzo?
Ik wordt echt gek van die tell target ;)
uhm... maak per link een andere movieclip waar de fade-out in staat, en zet aan het einde van de fade-out in de movieclip een gotoandplay nextscene ofzo ? :9
Pagina: 1