NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com
Foto's kun je hier vinden.
Dit zijn wat je noemt echt DUIDELIJKE foto'sOp zaterdag 29 december 2001 13:31 schreef Splatter het volgende:
Hoe goed ie werkt kan ik je niet vertellen, maar ik hoop voor je dat ie het beter doet dan mijn EWX 24/96.
Foto's kun je hier vinden.
NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com
Op zaterdag 29 december 2001 13:56 schreef real_raichu70 het volgende:
Dit zijn foto's wat je noemt : F*ck die Audigy , 6Fire HEBBE HEBBE HEBBBBBEEEEEE !!!!
Verwijderd
Ach ik zoek wat vervangend voor mijn Fortissimo II laten we zeggen , 6Fire is wat duur denk ik , dus ik twijfel tussen een Sixpack en de deze houden ...Op zaterdag 29 december 2001 16:39 schreef Extra300s het volgende:
[..]
Dit is wat je noemt een veelbelovende reactie
kan ik de 3 uitgangen ook onafhankelijk gebruiken?
out 1 voor Vegas audio main output.
out 2 voor Vegas audio preview output.
out 3 voor windows bliebjes.
is dit mogelijk?
weet je het zeker?Op zaterdag 29 december 2001 20:50 schreef real_raichu70 het volgende:
Spijtig genoeg kan zoiets niet ...
op de terratec site staat dat de kaart gebaseerd is op de EWS88 technologie en daar kan het wel mee.
Verwijderd
Hmmm , ik zou eens mailen naar Terratec . Zijn natuurlijk verschillende kaarten maar zou wel vet zijn als ie het kon . Spijtig ligt ie ietsje uit mijn budget , ik ga een SixPack 5.1 nemen ...Op zaterdag 29 december 2001 20:55 schreef jadjong het volgende:
[..]
weet je het zeker?
op de terratec site staat dat de kaart gebaseerd is op de EWS88 technologie en daar kan het wel mee.
In principe kan softwarematige MPEG decodering ook wel, maar ik vind het beeld veel mooier
Welke beeld-kwaliteit mag ik verwachten met de DMX 6FIRE?
Listen. Experience. Astonish:
Gebaseerd op de succesvolle EWX/EWS88 technologie, gebruikt de DMX 6fire24/96 alleen het beste in sound technology: 24Bit/96kHz transducer componenten voor alle inputs en outputs garanderen een lineaire frequentie respons en een signaal-ruis verhouding van over -100db!
Front Module:
De meegeleverde 5Œ" front module biedt interessante opties voor audiofielen. Naast inputs en outputs voor analoge en digitale apparatuur (optisch en coaxiaal), zijn er connectors voor MIDI instrumenten (5-pin DIN), koptelefoon en microfoon. Bovendien is een directe aansluiting van tape deck en platenspeler mogelijk en de geïntegreerde Phono voorversterker en bijgeleverde professionele software maakt het mogelijk om je oudste LP's op te poetsen tot de fijnste digitale muziek!
Ook voor de gamers:
Ook gamers zullen verrast zijn als ze de uitgebreide compatibiliteitslijst zien.
Snelle DirectSound, EAX, A3D, Sensaura 3D of Macro FX zijn maar enkele van de ondersteunde favoriete standaarden.
Met de naadloze aansluiting van DVD spelers, zijn AC3- en DTS reproductie via de digitale interface, evenals de volledige ondersteuning van huidige Windows besturingssystemen van 98SE tot XP met WDM drivers een duidelijk voordeel.
Verwijderd
>Hoe werkt hij onder XP,
>Kan de digitale ouput (optical) aangesloten worden en is >er dan verder geen analoge kabel meer nodig?
>Ik ben in het bezit van een DX3 (creative) hardwarematige >m-peg decoder, kan ik deze wel nog gebruiken en is dat nog >wel nodig?
>Zijn er ergens revieuws/duidelijke foto's te vinden?
>Search heeft mij geen bevredigende antwoorden kunnen geven
>ps: keb 'm besteld dus liever geen negatieve dingen #fun
>mod#
>tnx!
Hoi,
ik heb deze kaart gekocht samen met een kameraad op de HCC. Eenmaal thuisgekomen meteen optisch gekoppeld aan mijn surroundreceiver. Alles werkt (onder XP). Echter.... als je WAV's/MP3's afspeelt en je pc is even met iets anders bezig, dan krijg je zo'n soort van blokgolf op je speakers. Een driverprobleem dus...
Ik heb al tig keer gemaild naar Terratec (ik gebruik sindsdien liever de naam Terrortec), maar nooit enig mailtje terugontvangen. Echt bar slechte support, wat ze verlenen.
Als ze de drivers niet snel upgraden doe ik mijn kaart weer weg! Mijn maat heeft dezelfde problemen met zijn kaart.
Groeten en sterkte met je nieuwe kaart (tot dat er nieuwe drivers zijn, hetgeen Terrortec in het verleden een hele slechte naam heeft gegeven, ook in Duitsland zelf).
Frank.
geintje zekerOp zondag 30 december 2001 08:41 schreef Extra300s het volgende:
Welke beeld-kwaliteit mag ik verwachten met de DMX 6FIRE?
Euhh hoezo?? Als de kaart ook MPEG decodeert, en evnt, DVD gaat het toch (ook) over beeldkwaliteit..no??Op zondag 30 december 2001 13:37 schreef jadjong het volgende:
[..]
geintje zeker
Zoals ik al eerder aangaf, is het mij de vraag of de kaart een hardwarematige MPEG decoder (lees DX3 kaart van creative) bezit.
Correct me if I am wrong!
ik heb deze kaart gekocht samen met een kameraad op de HCC. Eenmaal thuisgekomen meteen optisch gekoppeld aan mijn surroundreceiver. Alles werkt (onder XP). Echter.... als je WAV's/MP3's afspeelt en je pc is even met iets anders bezig, dan krijg je zo'n soort van blokgolf op je speakers. Een driverprobleem dus...
Ik heb al tig keer gemaild naar Terratec (ik gebruik sindsdien liever de naam Terrortec), maar nooit enig mailtje terugontvangen. Echt bar slechte support, wat ze verlenen.
Als ze de drivers niet snel upgraden doe ik mijn kaart weer weg! Mijn maat heeft dezelfde problemen met zijn kaart.
Groeten en sterkte met je nieuwe kaart (tot dat er nieuwe drivers zijn, hetgeen Terrortec in het verleden een hele slechte naam heeft gegeven, ook in Duitsland zelf).
Frank.
[/quote]
Ik wordt een beetje misselijk
Misschien kan jij me opvrolijken: Vertel eens de GOEIE eigenschappen van de kaart...please...
byv: of er een MPEG decoder aan boord is, en meer van die dingen??
Verwijderd
er is geen mpeg2 decoder aan boord, dit is namelijk een geluidskaart, en over het algemeen produceren geluidskaarten geen beeld.Ik wordt een beetje misselijkTJEEMIG wat de f*ck heb ik besteld....
Misschien kan jij me opvrolijken: Vertel eens de GOEIE eigenschappen van de kaart...please...![]()
byv: of er een MPEG decoder aan boord is, en meer van die dingen??
Verwijderd
kijk eens in de pricewatch, alternate is er 1 van.Op maandag 31 december 2001 12:28 schreef Spud101 het volgende:
En nou nog een winkel waar ze het ding op voorraad hebben. Op de HCC kwam ik te laat, uitverkocht. En nu vind ik hem nergens meer
ook nog een leuke quote van de terratec site.
Reliable Sound.
TerraTec products ensure that crystal clear 24bit sound quality really gets beyond the cinch plug with high quality components and consequent renunciation of incomplete format conversions and a basic technology which lives up to the commercial promises. Don't let creative packages fool you, because only studio technology can provide studio sound.
Verwijderd
>Misschien kan jij me opvrolijken: Vertel eens de GOEIE >eigenschappen van de kaart...please...
>byv: of er een MPEG decoder aan boord is, en meer van die >dingen??
Terratec heeft mij gisteren weten te mailen dat ze binnenkort verbeterde drivers uit zullen brengen.
Nog even volhouden allemaal!
Grtn,
Frank.
Grtn,
Frank.
[/quote]
Hee GOED nieuws
Ik heb de kaart nog steeds niet, wat zal er het eerst zijn de kaart of de nieuwe drivers.
Thnx!!
Heb jij de kaart?Op vrijdag 04 januari 2002 16:34 schreef schuf06 het volgende:
>Ik wordt een beetje misselijk TJEEMIG wat de f*ck heb ik >besteld....
>Misschien kan jij me opvrolijken: Vertel eens de GOEIE >eigenschappen van de kaart...please...
>byv: of er een MPEG decoder aan boord is, en meer van die >dingen??
Terratec heeft mij gisteren weten te mailen dat ze binnenkort verbeterde drivers uit zullen brengen.
Grtn,
Frank.
zoja, zou je dan willen proberen of de kaart goed werkt met BPM studio?
mail me of ICQ me maar .
Ik had eigenlijk wel veel meer reacties en ervaringen omtrent dit nieuwe geluidswonder van Terratec verwacht!
wie trapt er af?
Verwijderd
Dat zou ik ook wel willen weten, helaas ben ik nog steeds niet in het bezit van de kaartOp maandag 07 januari 2002 04:31 schreef SuB het volgende:
loopt er eigenlijk een normale 40 aderige ide kabel tussen de drive en kaart?
Ik hoop dat ik 'm deze week kan verwachten
Dan laat ik ook het eea weten kee?
Driver updates komen eraan.Op zaterdag 05 januari 2002 18:27 schreef Extra300s het volgende:
Weet niemand meer iets te vertellen?
Ik had eigenlijk wel veel meer reacties en ervaringen omtrent dit nieuwe geluidswonder van Terratec verwacht!
wie trapt er af?
Nou, geweldigOp maandag 07 januari 2002 19:22 schreef jadjong het volgende:
[..]
Driver updates komen eraan.
Wie heeft de kaart al en kan er een beetje meer over vertellen!?
Ik blijf wel een beetje doordrammen, maar ik wil er gewoon meer van weten uit eerste hand dus.
Verwijderd
Heb nog geen problemen gehad onder windowsXP.
De frontmodule geeft een veel betere indruk dan een livedrive.
Voor diegene die standaard een game poort verwacht komt bedrogen uit.
Verwijderd
Maar bij mij wel problemen.
Ik heb hem aangesloten op m'n "oude" Cambride Soundworks FourPointStereo 1000. 4(.1) boxen. Dus een analoog front en rear minijack plugje. Gewoon in de front en rear gaatjes achter op de DMX 6Fire gedaan. Zowel in WindowsME als WinXP in de terratec mixer 4 speakers geselecteerd.
Maar ik krijg op rear GEEN signaal als ik afspeel in WindowsME en XP of een spelletje speel!!!!!!???
Gekke is wel dat als ik in de TerratecMixer de speakers test ze het alle 4 wel goed doen. Dus het is volgens mij een software issue.
Systeem:
AMD AthlonXP 1800+
512 MB DDR (Samsung)
MSI KT266Pro2
ATi Radeon 8500 LE
Terratec DMX 6Fire 24/96
Lite-On DVD
Plextor CDRW
Windows XP en ME
Let op: Ik heb ook de onboard AC'97 sound chip enabled in de bios, maar niet als preferred sounddevice in Windows geselecteerd), dit zou moeten samenwerken, werkt wel met de SBLive. (Gebruikte de onboard soundchip voor apart signaal naar de hoofdtelefoon)
Wat doe ik verkeerd???
(dit voor de mensen die het in een home studio willen gebruiken.)
Ja, klopt bijnaOp woensdag 09 januari 2002 21:59 schreef SuB het volgende:
ik ook maar jij hebt hem toch bijna?
###Hoop mode### dus.. vol verwachting
Dus er zit game poort op?? Vreemd en jammer!Op donderdag 10 januari 2002 00:58 schreef human81 het volgende:
Ik heb hem nu al voor 6 uur.
Heb nog geen problemen gehad onder windowsXP.
De frontmodule geeft een veel betere indruk dan een livedrive.
Voor diegene die standaard een game poort verwacht komt bedrogen uit.
En qua geluid, instellingen ed? Heb je de Toslink in gebruik? (Optisch digitaal)
Kan dat eigenlijk wel goed gaan? Ik bedoel én je onboard sound?Op donderdag 10 januari 2002 14:23 schreef Spud101 het volgende:
Ik heb hem ook net.
Maar bij mij wel problemen.
Ik heb hem aangesloten op m'n "oude" Cambride Soundworks FourPointStereo 1000. 4(.1) boxen. Dus een analoog front en rear minijack plugje. Gewoon in de front en rear gaatjes achter op de DMX 6Fire gedaan. Zowel in WindowsME als WinXP in de terratec mixer 4 speakers geselecteerd.
Maar ik krijg op rear GEEN signaal als ik afspeel in WindowsME en XP of een spelletje speel!!!!!!???
Gekke is wel dat als ik in de TerratecMixer de speakers test ze het alle 4 wel goed doen. Dus het is volgens mij een software issue.
Systeem:
AMD AthlonXP 1800+
512 MB DDR (Samsung)
MSI KT266Pro2
ATi Radeon 8500 LE
Terratec DMX 6Fire 24/96
Lite-On DVD
Plextor CDRW
Windows XP en ME
Let op: Ik heb ook de onboard AC'97 sound chip enabled in de bios, maar niet als preferred sounddevice in Windows geselecteerd), dit zou moeten samenwerken, werkt wel met de SBLive. (Gebruikte de onboard soundchip voor apart signaal naar de hoofdtelefoon)
Wat doe ik verkeerd???
Hier kan ik me niets bij voorstellen, moet hier of daar wel conflikten geven. Als het probleem zich voordoet bij een spel of wat dan ook, steek de jack even om van de Terretec naar de on board sound kaart. Als daar ook geluid uit komt denk ik dat er een verkeerde aansturing plaats vind.
Maar er zit toch wel een koptelefoon-aansluiting op de out box?? Waarom gebruik je die niet (als die er wel is natuurlijk)
Succes ermee!
Zijn die drivers voor het gebruik van de kaart met een externe versterker, en wat doen die drivers eigenlijk? En kan ik net zo goed een DTS of AC3 signaal naar de versterker krijgen?Op donderdag 10 januari 2002 15:30 schreef jadjong het volgende:
het is mogelijk om de uitgangen appart te gebruiken, moet je wel de ASIO drivers gebruiken.
(dit voor de mensen die het in een home studio willen gebruiken.)
Waar zijn deze te vinden? Bij terratec.net kan ik ze niet vinden.
meerdere geluidskaarten in 1 systeem hoeft geen prbleem te geven. meerdere kaarten van hetzelfde type met dezelfde driver geeft meestal wel problemen tenzij de driver ervoor is geschreven.Op donderdag 10 januari 2002 17:26 schreef Extra300s het volgende:
[..]
Kan dat eigenlijk wel goed gaan? Ik bedoel én je onboard sound?
Hier kan ik me niets bij voorstellen, moet hier of daar wel conflikten geven. Als het probleem zich voordoet bij een spel of wat dan ook, steek de jack even om van de Terretec naar de on board sound kaart. Als daar ook geluid uit komt denk ik dat er een verkeerde aansturing plaats vind.
Maar er zit toch wel een koptelefoon-aansluiting op de out box?? Waarom gebruik je die niet (als die er wel is natuurlijk)
Succes ermee!
nog een weekje en ik kan jullie meer vertellen.
Verwijderd
Het blijkt dat de kaart toch heel wat anders in elkaar zit dan m'n oude sblive value.
Bij de sblive value was het voldoende om 4 speakers te selecteren in Windows en windows gooide alles over de 4 speakers. Bij de 6Fire dus NIET. Daar zal hij enkel echt 3D geluid over de 4 speakers gooien, zoals directsound3D (dxdiag sound testje bijv.), EAX (als je sensaura3D enabled in de Terratec mixer) en DVD surround sound.
Blijkbaar had de sblive geen echt twee gescheiden voor en achter kanaal en ging daarom er alles over de 4 boxen. Nu herinner ik me ook dat het inderdaad niet mogelijk was om met bijv een dj programma het live signaal op de voorste boxen te zetten en het monitor signaal op het achterste stel boxen. Dat gaat nu met de DMX 6Fire WEL!
Helaas laat de ASIO driver me tot nu toe in de steek. Ik wilde hem gebruiken met het DJ programma Native Traktor Studio 1.10 dat ASIO ondersteunt. Het programma herkent de ASIO driver ook, maar vanaf dat ik die geselecteerd heb, wilt ie geen mp3tjes meer afspelen. (of gaat dat niet samen ASIO en mp3?)
Oh ja en nog ff over het gebruik van de hoofdtelefoon. Ik wil die onboard soundcard als monitor geluid op m'n hoofdtelefoon hebben tijdens het mixen, dus kan ik niet de hoofdtelefooningang op de frontmodule van de DMX 6Fire gebruiken, want die geeft hetzelfde signaal als de front speakers = het live geluid. Ik kan natuurlijk ook de koptelefoon in het "REAR gaatje" achterop de geluidskaart prikken als monitor signaal of gewoon het front signaal als monitor signaal selecteren.
Zo weet ik en jullie weer wat meer over deze toch wel vreemde geluidskaart.
Waarom kan ik dat dan wel met mijn Live 1024 kaartje?Op vrijdag 11 januari 2002 00:36 schreef Spud101 het volgende:
Nu herinner ik me ook dat het inderdaad niet mogelijk was om met bijv een dj programma het live signaal op de voorste boxen te zetten en het monitor signaal op het achterste stel boxen. Dat gaat nu met de DMX 6Fire WEL!
omdat dat een software issue is, de live deed alleen de 3D geluiden over de speakers apppart en niet het standaard windows geluid. het enigste dat jouw dj prg doet is de 2 player geluiden omzetten naar eax of a3d zodat de live die kanalen weer kan scheiden.Op vrijdag 11 januari 2002 10:14 schreef Funk het volgende:
[..]
Waarom kan ik dat dan wel met mijn Live 1024 kaartje?
Verwijderd
zoals verteld in de product beschrijving kunnen er ook andere terratec modules aan die aansluiting gekoppend worden waaronder de Rear extensionOp vrijdag 11 januari 2002 12:20 schreef SuB het volgende:
aangezien nu een aantal mensen hem hebben kan vast iemand wel vertellen of er een normale ide kabel tussen de module en soundcard loopt.

nu hoef je alleen nog maar het aantal pinnen te tellen.
Ja ja, blij blij!
Een vervelende bijkomstigheid is dat ik bij het wegrijden, mijn auto (en die van een ander) in elkaar heb gereden, VÓÓR de computerzaak, wel mét de kaart op de bijrijders stoel...zwaar kl*te kan ik je vertellen
Ik heb 'm net geinstalleerd, netjes met een Nederlandse set-up!
Eenvoudige installatie en geen problemen... (euhh kan ik niet zeggen van de soundblaster)
De kaart zelf ziet er mooi uit, met vergulde stekkertjes. Maar de outbox
Het gaat zich natuurlijk wel ook een beetje om de geluidseigenschappen van de kaart
Aangesloten op een Kenwood KRF-X9050 via de tos link kabel oftewel optische digitale aansluiting (ja, warempel een rood lichtje dat, via de een glasveselkabeltje naar de versterker gaat)
De bijgeleverde cd is wel compleet met Power DVD en verschillende midi en samples proggies, en zelfs drivers voor XP (deze heb ik niet uitgeprobeerd maar staat op de cd).
Mijn DVD-rom aangesloten en het digitale kabeltje (2 aderig) aangesloten op de kaart.
Het is me tot nu toe niet gelukt om het zaakje zo te configureren dat een DVD signaal daadwerkelijk als DTS/AC3 de versterker in te krijgen, deze zou het automatisch moeten aangeven als dergelijk signaal binnekrijgt. Weet iemand hoe?
Qua geluid is het wel een wezelijk verschil tov de soundblaster live 1024.
Het geluid is veel aangenamer, meer volledig en ook bij lager volume erg vol. Dus alles is beter in balans, ook de sub is een stuk rustiger en strakker!
Nou, ik ga verder met uitzoeken en instellen, wil toch DTS horen
Ja (ik heb geteld);)Op maandag 07 januari 2002 04:31 schreef SuB het volgende:
loopt er eigenlijk een normale 40 aderige ide kabel tussen de drive en kaart?
Euro computers in Roermond.Op vrijdag 11 januari 2002 22:28 schreef jadjong het volgende:
[..]
waar gehaald?
www.eurocomputers-bnl.nl
0475-350357
Als je interesse hebt in de Nederlandse gebruiksaanwijzing wil ik je die wel mailen (5.5mb met foto's PDF)
mail maar, adres staat in profileOp vrijdag 11 januari 2002 22:56 schreef Extra300s het volgende:
[..]
Euro computers in Roermond.
www.eurocomputers-bnl.nl
0475-350357
Als je interesse hebt in de Nederlandse gebruiksaanwijzing wil ik je die wel mailen (5.5mb met foto's PDF)
nog niet van de 6fireOp zaterdag 12 januari 2002 00:06 schreef Spud101 het volgende:
Die handleiding kun je ook gewoon van de terratec website downloaden
Als het goed is moet je 'm binnen hebben?Op zaterdag 12 januari 2002 10:35 schreef jadjong het volgende:
[..]
nog niet van de 6fire
mailserver weer eens down dus ik kan het nog niet zeggen.Op zaterdag 12 januari 2002 10:41 schreef Extra300s het volgende:
[..]
Als het goed is moet je 'm binnen hebben?
Verwijderd
(Ik weet wel dit is niet de Terratec website, maar jadjong beweerde bij hoog en laag dat ze er aan zaten te komen)
Het enige wat ze bij terratec gedaan hebben is de drivers van de CD ROM op de website gezet.
Wordt stilaan gek van het gebrek aan 3D geluid in games en een loop als ik bij mp3s, avis, enz op pause druk, wil nu wel 100% werkende drivers.
Ik dacht dat die drivers iid zouden komen. Toch ben ik wel tevreden over de kaart hoor, zeer mooi geluidsweergave, en mooie kanaalscheiding 3d sounds.Op maandag 11 februari 2002 23:30 schreef Spud101 het volgende:
Nou waar blijven die driver updates nou????
(Ik weet wel dit is niet de Terratec website, maar jadjong beweerde bij hoog en laag dat ze er aan zaten te komen)
Het enige wat ze bij terratec gedaan hebben is de drivers van de CD ROM op de website gezet.
Wordt stilaan gek van het gebrek aan 3D geluid in games en een loop als ik bij mp3s, avis, enz op pause druk, wil nu wel 100% werkende drivers.
Wel erg vervelend met die MP3's heb ik dus ook last van
Blijven hopen
ps: weet iemand hoe je de DXR 3 kaart door kan verbinden naar de kaart, zodat ook AC3 en DTS via de optische/gewone digitale out weergeven wordt? De uitgang van de DXR3 kaart is digitaal (tulp)
Verwijderd
Terratec heeft niet voor niets in Duitsland zelf de naam "Terrortec"!
Wie biedt? Dit gaat me veel te lang duren allemaal. Echt, het zal best een goede kaart zijn, alleen worden er klotedrivers bijgeleverd die je het plezier ontneem van het afspelen van geluid in XP...
Zo heb ik de driver vier keer moeten installeren voordat ik stereogeluid kreeg. Eerst was het keer op keer mono, wat ik ook deed. Het installeren van de EWS66-driver heb ik meoten bekopen met een complete herinstallatie van XP (en verlies van 65GB aan mp3's Zo ongeveer het ergste dataverlies wat ik ook heb mogen meemaken).
MvG,
Een hele boze DMX6-gebruiker.
Zijn dit de nieuwe drivers waar jij op gewacht heb? Zo ja hoop ik voor jou dat je de kaart NIET verkocht hebt!!
En ik hoop dat ze wél goed werken
Ik heb ze installd en....tadaa (nee geen succes van het branden geluid bij Nero
Géén raar gebrom meer als je bij het afspelen van een MP3 de pauze knop indrukt.
En de andere problemen zullen ook hiemee wel opgelost zijn hoop ik.. dus toch geen TERROR TEC
Verwijderd
Maar Ik krijg nog altijd bij bijv Medal of honor en Colin McRae 2 GEEN 3D geluid, met en zonder sensaura3D aangevinkt. En dat zou ik toch wel willen hebben, weet dat het in ieder geval bij MoH moet kunnen (kun je instellen in het spel) Iemand anders dit al wel aan de praat gekregen (alles geldt zowel in WinMe als WinXP en ik heb een Cambrdige FPS1000 4 boxen + subwoofer setje))
Een DXdiag levert het volgende:
- zonder Sensaura aangevinkt. DirectSound test werkt alleen voor software buffer (maar dat klopt volgens mij, ik geloof dat de kaart geen hardware buffers heeft voor DirectSound)
- met Sensaura aangevinkt. DirectSound test werkt voor software buffer ALLEEN op voorste boxen (dus ook 3D sound alleen op voorste buffer). De hardwarebuffer tests werken wel correct (Sensaura vangt dit blijkbaar op), dus #D sound op de 4 boxen.
Verwijderd
maargoed.....is het nu wel mogelijk om op een andere manier toch met gewoon audio alle 4 de speakers te gebruiken, want dat het standaard niet lukt ben ik ook achter gekomen. toch wil ik (netzoals bij de live) wel gewoon alle 4 de speakers horen in 2x stereo. Enig idee hoe je dit toch kunt fixen?Op vrijdag 11 januari 2002 00:36 schreef Spud101 het volgende:
Nou ben een stuk wijzer geworden ondertussen, heb vanavond nog wat liggen klooien.
Het blijkt dat de kaart toch heel wat anders in elkaar zit dan m'n oude sblive value.
Bij de sblive value was het voldoende om 4 speakers te selecteren in Windows en windows gooide alles over de 4 speakers. Bij de 6Fire dus NIET. Daar zal hij enkel echt 3D geluid over de 4 speakers gooien, zoals directsound3D (dxdiag sound testje bijv.), EAX (als je sensaura3D enabled in de Terratec mixer) en DVD surround sound.
Blijkbaar had de sblive geen echt twee gescheiden voor en achter kanaal en ging daarom er alles over de 4 boxen. Nu herinner ik me ook dat het inderdaad niet mogelijk was om met bijv een dj programma het live signaal op de voorste boxen te zetten en het monitor signaal op het achterste stel boxen. Dat gaat nu met de DMX 6Fire WEL!
Verwijderd
/me Hoop het toch wel dat het te fixen is,want ik stuit nu dus op dit probleem..kheb maar 2 front speakers die het doen,overigens perfect geluid dat eruit komt,maar heb 5.1 live boxen en die wil ik ook mee laten doen.Verwijderd schreef op 23 May 2002 @ 15:14:
[...]
maargoed.....is het nu wel mogelijk om op een andere manier toch met gewoon audio alle 4 de speakers te gebruiken, want dat het standaard niet lukt ben ik ook achter gekomen. toch wil ik (netzoals bij de live) wel gewoon alle 4 de speakers horen in 2x stereo. Enig idee hoe je dit toch kunt fixen?
Dus als iemand wat weet,hoor ik het graag:)
/btw
Heb De driverversie:5.0.2000.126 (26-9-2002)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 15:55 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Maar hoe? Heeft iemand dit probleem al opgelost?
Sega till I die!
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Het is mij zonder problemen wel gelukt met cubase. Het ligt dus iig niet aan de drivers en hardware. Het is dus gewoon mogelijk om 2 verschillende tracks tegelijk afspelen.BDT schreef op 12 October 2003 @ 00:43:
Dat wil ik ook wel eens weten, want ik ben hopeloos aan het proberen mijn muziek op front en rear tegelijk af te spelen. Moet toch aan te sturen zijn lijkt me...
Maar hoe? Heeft iemand dit probleem al opgelost?
Ik heb driver versie 5.40.3.130. Maar ook met de vorige drivers nooit problemen gehad.
Hoe het moet met bv winamp zou ik niet weten.
Let er wel op dat je het terratec control panel gebruikt en niet het 'windows volume control oid"
met winamp3 lukt het ook niet
[ Voor 97% gewijzigd door DkF op 14-10-2003 16:48 ]
Hoe bedoel je?
Ik heb nog steeds geen oplossing voor dit probleem