Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Moddereter bij problemen "Chello Mailserver"

Pagina: 1
Acties:

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:57

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
de vijfde post is een postje van Femme die gemodereerd is als Flamebait...

Is dat niet een beetje vreemd?

• JeroenB
  • Laatst online: 14-11 22:30
Goede moderatie toch? Flamebait wil niet altijd zeggen dat de post onwaar of onterecht is, het wil alleen zeggen dat de posting omlaag gaat omdat hij anders een stortvloed van voor-de-hand-liggende flames uitlokt waar toch niemand iets aan heeft (iets wat achteraf alsnog gebeurde maarok)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Blijkbaar is die moddereter het niet eens met mij, anders kan ik niet verklaren waarom:
En sinds wanneer valle technische problemen
onder "Slechte service"? Je hoorde niemand
hiero toch zeike op Femme omdat tweakers.net
weer es down was.. (Al was het door dat Rackspace en DDOS gelul)

Sjonge jonge
score 1 / niveau 2 / inzichtvol krijgt, terwijl:

onder "Slechte service"?
Hallo!? Chello levert internet via de kabel. Als 't niet werkt vanwege een technisch
probleem en ze slagen er niet in om dat snel te fixen, dan is hun service dus kut.

hiero toch zeike op Femme omdat tweakers.net
weer es down was.. (Al was het door dat Rackspace en DDOS gelul)

Die mailserver is de verantwoordelijkheid van Chello en zij zitten er bovenop.
Rackspace was verantwoordelijk voor de hardware van onze server. Zij moeten het
dus fixen.
een flamebait is.

De eerste posting slaat naar mijn mening gewoon helemaal nergens op.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
Update: hmm de inzichtvolle post is al veranderd in een troll...

Verwijderd

Femme:
Ik heb die eerste posting die je quote gemodereerd op 1 insightful omdat hij goed aangeeft dat technische problemen niet altijd onder slechte service vallen. Ik vind dat een goede opmerking, want het geeft goed aan waar het om gaat.

Jouw posting sloeg, sorry, nergens op. Je zet in je posting aan tot extreme stellingname PRO of CONTRA chello, maar daar gaat het helemaal niet over. Jij probeert met je posting een discussie te ontlokken omtrent de 'KUTservice' van chello. En dat terwijl je niet weet wat de problemen zijn. Die kunnen ECHT gewoon in de categorie vallen 'niet snel oplosbaar' (door bv een mailbom die nog steeds loopt, of dat ze last hebben van het nieuwe virus van Zulu (zie www.news.com )). Door die excessieve stellingname heb ik je op -1 flamebait geplaatst.

Ik ben trouwens niet van plan om al mn moderaties toe te lichten. Als iemand het er niet mee eens is dan modereert hij/zij het maar opnieuw. Die hele thread zit vol met gezeur en een aantal inzichtvolle postings.

en knakworst: het boeit mij echt geen ene lor wie wat post. als de posting aanzet tot felle stellingnames en reacties die alleen maar zijn gericht tot het ontkrachten van de 'te krachtig gekozen woorden' van de poster dan valt die posting gewoon onder 'moderate down'. Troll had wellicht ook goed gepast bij de posting.

Verwijderd

Als die 1e posting als troll is gemodereerd, is dat alleen om de 2e regel in die posting en niet om de eerste. Die is namelijk ERG INZICHTVOL tov de (overigens ook rampentekst) nieuwsposting an sig.

Anyway: zoals ik al eerder zei: ik ga niet in discussie over waarom ik wat vind, iemand anders zet dat maar recht. De posting is discutable eventueel ivm de 2 zinnen die verkeerd kunnen worden geinterpreteerd. Ik krijg echter bij veel moderators wel het gevoel dat als Femme iets post het nauwelijks naar beneden kan worden gemodereerd, en als iemand iets negatiefs over Femme zegt in een posting het al bij voorbaat negatief is. Wat niet zo hoeft te zijn. Dat wilde ik er nog over kwijt. Meer woorden is die thread en zeker die ZEURDOZENpostings niet waard. er zijn hooguit 10 a 15 postings de moeite waard, de rest zou sowieso op -2 offtopic moeten staan.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Topicstarter
6 juni zijn ze begonnen met upgraden en nu is die mailserver nog brak, dan mag je toch wel een beetje spreken van slechte service denk ik...

dit is de mededeling:
Vanaf dinsdag 6 juni 2000 tot en met vrijdag 9 juni 2000 worden in fases alle mailaccounts van chello gebruikers omgezet naar een nieuwe mailserver. Dit gebeurt elke dag tussen 03:00 en 06:00. Tijdens deze uren is het mogelijk dat u geen mail kunt ophalen of versturen. U hoeft niets aan uw instellingen te veranderen.
actuele storingen
Woensdag 21 juni 2000

16:00 (mail) Het ophalen en verzenden van mail is weer mogelijk. Door de grote hoeveelheid mail die opgehaald en verwerkt moet worden, kan de server de komende uren nog wat traag reageren.

14:30 (mail) De capaciteit van de mailserver is op dit moment bereikt, waardoor het niet of nauwelijks mogelijk is om mail te versturen. Als u mail probeert te versturen, krijgt u een foutmelding. Mail die op dit moment verstuurd wordt naar chello abonnees, zal door de zendende mailserver worden opgeslagen en periodiek worden aangeboden. Inmiddels is de extra diskcapaciteit ge-arriveerd en verwacht wordt dat dit voor het einde van de middag operationeel is, waardoor mail weer op de eigen server opgevangen kan worden en het versturen van mail weer mogelijk is. Het ophalen van mail is helaas nog steeds niet mogelijk. Uiteraard blijven we u op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

12:15 (mail) Doordat het ophalen van mail nog niet mogelijk is, is de maximale opslagcapaciteit van de mailserver bijna bereikt. In de loop van de middag zal er extra capaciteit bijgeplaatst worden, om zo alle mail op te vangen. Mocht het gebeuren dat de capaciteit eerder bereikt is, dan zal de zendende mailserver het mailtje periodiek blijven aanbieden, todat de mailserver van chello het mailtje accepteert. Door dit standaard mechanisme wordt de kans dat een mail retour afzender wordt gestuurd tot een minimum beperkt.

11:30 (mail) Helaas is er nog geen oplossing gevonden voor het mailserver probleem. Het versturen van mail is overigens wel mogelijk. Ook wordt mail die voor u bestemd is opgevangen, zodat u deze gewoon kunt ophalen zodra de problemen opgelost zijn. We blijven u op de hoogte houden.

08:10 (mail) Zoals u wellicht al gemerkt heeft, is het nog steeds niet mogelijk om mail op te halen. Vannacht zijn de hard- en software leveranciers ingeschakeld om samen met onze technici de problemen op te lossen. We houden u op de hoogte.

Dinsdag 20 juni 2000

16:10 (mail) Er is er een storing aan de mailserver, waardoor het ophalen van mail niet mogelijk is. Bij het ophalen krijgt u een time-out of de foutmelding: authentication services unavailable, wait a few minutes and try again . Onze technici zijn druk bezig om het probleem te verhelpen.

Zaterdag 17 juni 2000

15:00 (mail) Mail ophalen is weer mogelijk.

14:50 (mail) Op dit moment is er een storing aan de mailserver, waardoor het ophalen van mail niet mogelijk is. Bij het ophalen van uw mail krijgt u de foutmelding : 'mail storage services unavailable, wait a few minutes and try again'. Er wordt aan gewerkt.

Vrijdag 16 juni 2000

(mail) Het probleem met de smtp-server is in de loop van de nacht opgelost.

Donderdag 15 juni 2000

(mail) 23:45 Als gevolg van de 2 storingen aan de mailserver van vandaag, waardoor tijdelijk veel mail opgeslagen werd die tijdens de storingen niet verwerkt kon worden, is er een onderbreking van de smtp-server, die op dit moment geen nieuwe berichten accepteert. Aan het probleem wordt gewerkt. Mail die tijdens deze onderbreking naar chello abonnees wordt verstuurd gaat niet verloren. De kans bestaat wel dat deze met enige vertraging aankomt. Onze excuses voor het ongemak.

(mail) 20:05 Het ophalen van mail is weer mogelijk.

(mail) 19:45 Door een storing is het op dit moment niet mogelijk om mail op te halen. Bij het ophalen van uw mail krijgt u de foutmelding : 'mail storage services unavailable, wait a few minutes and try again'. Er wordt aan gewerkt.

(mail) 12:15 Sinds ongeveer 11:30 is het ophalen van mail weer mogelijk. Wegens de grotere hoeveelheden mail en het hogere aantal pop-sessies kan het ophalen van mail iets langer duren dan gebruikelijk.

(mail) 09:00 Tijdens onderhoud aan de mailserver vanochtend om 05:00 is er een storing ontstaan, waardoor het ophalen van mail op dit moment niet mogelijk is. Bij het ophalen van uw mail krijgt u de foutmelding : 'authentication services unavailable, wait a few minutes and try again'. Het versturen van mail is wel mogelijk. Aan het probleem wordt gewerkt.

Zondag 11 juni 2000

(mail) 16:15 Mail ophalen is weer mogelijk.

(mail) 15:30 Op dit moment is er een storing aan de mailserver, waardoor het ophalen van mail niet mogelijk is. Bij het ophalen van uw mail krijgt u de foutmelding : 'mail storage services unavailable, wait a few minutes and try again'. Er wordt aan gewerkt.

Vrijdag 9 juni 2000

(mail/homepages/news) 10:45 De DoS aanval lijkt voorbij, waardoor alle services weer beschikbaar zijn.

(mail/homepages/news) 10:00 Door een DoS (denial of service) aanval die op dit moment plaatsvindt op ons serverfarm in Brabant zijn diverse servers ( mail-server, homepage servers en newsserver ) moeilijker of niet bereikbaar. Ook kan de verbinding naar Internet trager werken. We proberen de aanval af te stoppen. We houden u op de hoogte.

Woensdag 7 juni 2000

(mail) 13:10 Mail ophalen is weer mogelijk.

(mail) 12:25 Op dit moment is het niet mogelijk om uw mail op te halen. Er wordt aan gewerkt.
Ik vind dus dat Chello die handel wel op een betere manier had kunnen upgraden, zeker gezien ze dit toch echt wel geleerd moeten hebben van A2000 vorig jaar. Die service is dus gewoon inderdaad k*t en het gezeik is op zijn plaats vind ik. Tsja en dat dat reacties losmaakt is logisch, maar er zijn nieuwsberichten die wel meer reacties hebben losgemaakt.

Om een of andere reden hebben ze gewoon geen backup-server daar: als de mailserver werkt komen je mailtjes op 180 KB/s binnen en anders stroomt er niets binnen... Overigens valt de internetverbinding bij mij nooit uit dus ze kunnen het wel...

• JeroenB
knakworst: Je snapt het niet. Moderatie heeft niks met iemands mening te maken. Althans, dat zou niet moeten...

Verwijderd

Knakworst: wat heeft dat chello gezever in dit forum te maken? toch helemaal niets? het gaat hier over moderatie, niet over inhoudelijke crap van de postings.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Maar dit begrijp ik nog steeds niet:

onder "Slechte service"?

Chello levert een bepaalde dienst (service), dus als die dienst niet werkt (mailserver) dan is die dienst (service) klote. Het zal de eindgebruiker worst wezen wat de reden is voor de storing, als 't niet werkt is dat slecht.

• JeroenB
Femme: Terug op je 3e posting in deze thread: de schrijver van de eerste post bedoeld - als Chello kutservice levert, dan geldt dat voor Tweakers toch ook? Want ze zijn allebei wel'es down en wat de oorzaak is is dan niet belangrijk.

In de posting hier direct boven claim je dat zelf.

Verwijderd

Femme: omdat de oorzaak van sommige problemen wellicht niet hun schuld is en ZIJ de service wel leveren bijvoorbeeld maar degene die het verder moet verzorgen (ik bedoel bv een cisco routerfarm) er schuld aan heeft. Chello krijgt dan de schuld maar is totaal onschuldig.

Als ik inbel met een modem, mn lijn ruist wat en de modem hangt op, is dan mn provider schuldig aan het niet leveren van een goede serice? nee.

Verder heeft JeroenB, as usual, het weer goed omschreven en ik sluit me daarbij aan.
Pagina: 1