Toon posts:

spontane reboots, maar waardoor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi

ik heb de laatste tijd last van spontane reboots en freezes. het gebeurt meestal tijdens gamen (dus als cpu stressed is, bv bij quake3)
ik heb al naar temperatuur gekeken en de proc wordt 51 graden. bij het resetten (tijdens een freez) hoor ik soms een lange piep uit pc speaker (ik weet niet meer wat er dan fout is, maar das niet goed :) en na een paar sec. kan ik dan wel rebooten door op resetknop te drukken)
weet iemand waar het aan KAN liggen (als het hardware is bedoel ik.) ik denk nl. niet dat windows reinstall zal helpen
ik heb nu nog win98 se
ik gok erop dat het een hardware probleem is. misschien warmte?
iemand ideeën?

Verwijderd

Topicstarter
hij freezt nu om de paar minuten maar alleen in quake of andere zware game. ik kan het ongeveer 3 mins spelen, en dan freezt ie (soms blijft geluid haperen, soms niet, soms valt beeld weg, soms blijft het stilstaan, soms reboot ie spontaan) is het hardware denken jullie?

specs zie sig

Verwijderd

Kan van alles zijn (heel vervelende die hardware lockups :'( :
- Temperatuur: 50 graden gaat nog wel, maar misschien moet je je kast eens openen en dan spelen. Als het dan nog steeds lockups is het minder waarschijnlijk dat dat het probleem is.
- GFX kaart wordt misschien te warm? (hoogstwaarschijnlijk)
- Drivers. Download dus nieuwe drivers :)

Ik heb trouwens ongeveer hetzelfde probleem met een Athlon 1333, Asus A7V266, SB128, PowerColor GeForce2 MX400 32MB TV-Out, en win2k pro. Al de laatste drivers gedowned (zowel Via 4in1 als Detonator), maar de blijf hardware lockups houden. Vreemd ik heb een systeem (zie specs onder) alleen met andere videocard en helemaal geen problemen. :?

Verwijderd

Ik zou je cpu iets lager klokken (wat voor één heb je 700e@900 ofzo? ), die van mij had dezelfde symptomen als ik hem te hoog (1000@1200) klokte, bij iets lager klokken waren de vastlopers weer verleden tijd, cpu misschien toch te warm? Vergeet niet dat een coppermine p3 maar MAXIMAAL 70 graden mag hebben en dat de temp die je uitleest altijd wat lager is dan de werkelijke temp!

Verwijderd

Als je de nieuwste detonators heb.. Zou ik snel de oudere weer installeren.. Had met de nieuwste dezelfde probs met spontaan lockup enzo..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al tijden detonator 21.81 en nooit probs.. nu ineens wel.
misschien wordt vidkaart te warm jah.. maar met kast open had ik het nog steeds
ik heb nu mn proc: (die standaard op 850mhz/100mhz fsb loopt) weer op 850 draaien (was dus maar 50 mhz oc'ed en tijden rockstable)
verder ehb ik memorytest gedaan (www.simmtester.com) en alle tests passed
ff afw88 of het nog steeds gebeurt op de standaard clockspeed.
sugz altijd welkom. en ik zal nieuwe detonators installen (23.xx )

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
misschien is het voeding
dat als die gewoon aanstaat het net kan houden
maar als de cpu stressed wordt dat die het niet meer kan houden en gaat flippen en dus ff niet meer wil opstarten en een dikke mooi piep hebt

Tweakers Discord

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb het idee dat het je Hercules videokaart is.
Die van mij doet het ook als ik er lang mee bezig ben (lees 3 uur non stop gamen). Dan hangt ie.

extra koeling maakt niet heel veel uit.

Ikzelf heb een Hercules Geforce 2MX 64MB en dat ding zuigt echt zwaar (is ook verbannen naar andere computer >:)).

Je bent aan het spelen, en vervolgens hangt ie en piept ie, meer niet. (geluid gaat bij mij nog wel verder).

dus als je de mogelijkheid hebt zou ik zegge, probeer een andere videokaart.

Verwijderd

Tja als je cpu slechts 50mhz overgeklokt was kan dat haast geen probleem zijn, lijkt me, dan toch videokaart waarschijnlijk?

Verwijderd

Topicstarter
ik denk toch cpu... na downclocken tot nu toe geen probs
maar ik had het al na een paar mins gamen
ik heb dat ding al meer dan een jaar
en nog nooit probs gehad
ik weet het anders ook niet... maar nu lijkt het weer even goed te zijn...
ik w8 af...
Pagina: 1