Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Driver updates @ t.net

Pagina: 1
Acties:

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Als er nieuwe drivers uit zijn gekomen zijn die links de eerste paar dagen overbezet. Tegen de tijd dat ze weer werken zijn ze van de hoofdpagina af.

Zou het niet een goed idee zijn om die drivers direct vanaf tweakers te laten downloaden? Dwz dat tweakers zelf een mirror wordt, maar dan alleen voor geregistreerde tweakers?

Of dat er een soort van mailinglist komt waarbij je per geregistreerde tweaker in kunt tekenen voor drivers van 1 videokaart, 1 mobo, 1 geluidskaart, 1 etc.
Dan is een eventuele overbezetting door allerlei downloadende tweakers wat makkelijker in bedwang te houden. Moet je 'profiel' uiteraard wel te wijzigen zijn bij aankoop van nieuw spul.

ieeeepppppp :P

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:28

GaMeOvEr

Is een hork.

Dit voorstel is al een paar keer eerder geopperd, maar dit wordt afgeketst door de Admins (terecht) omdat anders de transfers bij vuurwerk helemaal omhoog knallen, en ook al sponsoren ze T.net, denk ik niet dat ze met nog meer bandbreedte verlies erg blij gaan worden. :)

Aannames zijn fataal.

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Maar er moet toch iets te regelen zijn als je de ter beschikking gestelde bandbreedte beperkt tot bijvoorbeeld 50KByte/s? Dat is met een e-mailservice best te doen en het bandbreedte verlies voor vuurwerk is dan nauwelijks/niet merkbaar en dus acceptabel, lijkt me.

Bovendien kun je die mailtjes heel eenvoudig allemaal versturen op een moment dat het rustig is, bijvoorbeeld tussen 2 en 7 uur 's nachts. En dan is er helemaal geen vuiltje meer aan de lucht.

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Zouden nNidia een mirror toestaan ?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Driver updates gaan ontzettend veel bandwidth vreten (stel voor een driver van 2MB, 1000 keer neergehaald = 2GB traffic). Het alternatief is dat de bezoekers zelf drivers gaan mirroren.

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Hoeveel bandbreedte heeft T.net nu en hoeveel daarvan wordt benut tussen 2 en 7 uur 's nachts?

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Tweakers.net heeft een bandbreedte van 100Mbit (de NIC wil niet harder). Overdag is er 100KB/s traffic.

Het emailen van drivers lijkt me niet zinvol. Misschien dat het leuk is voor een paar kabel gebruikers die het geen probleem vinden wanneer hun mailbox wordt verstopt met een bom van 2MB.

Verwijderd

En daarbij : welke tweaker gaat er nu een dag wachten op een driver?

Dan liever traag downen en meteen verder met tweaken.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik ben nu bezig met de driver/bios/firmware/review/software updates, zie bijv. http://www.tweakers.net/meuktracker.dsp?ID=4 .

Ik kan daar op zich een dingetje inbouwen waarmee bezoekers zelf mirrors kunnen aangeven voor drivers. Ik weet alleen niet of er mensen zijn die drivers willen mirroren op nun eigen ftp.

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Daar kun je mensen voor in laten tekenen en een lijst samenstellen. Bij mij mislukken de eerste 2 dagen de downloads meestal zowel vanaf thuis (Casema) als vanaf de TU delft (pakweg 300kiloBytes per seconde als het rustig is in de zalen). Dus ik kom eerder aan het tweaken met mail. Tenzij tweakers.net er ook niet in slaagt om dat spul neer te laden.

Boven kun je ook een peiling houden onder de tweakers wie er mee wil doen. Als er 1000 tweakers zin in hebben lijkt het me wel de moeite waard.

100MBit/s komt na aftrek van protocollen shit enzo op pakweg 7.5 meg/s. Stel dat je 1% daarvan zou besteden aan driver updates kom je aan pakweg 77 kB/s.

Stel dat er 1 driver update van 2 MB aan al die tweakers verzonden moet worden, dan kost dat 1 GB. Als je dat verzendt met 77kB/s duurt dat 2.147.483.648B/78848=27235s, oftewel 7.5 uur. Aangezien tweakers nog lang niet aan zijn max zit met de belasting mag dit geen probleem zijn.

Als er bij iemand een mailtje mislukt omdat z'n mailbox vol is heeft ie pech.

Update: Wat ook wel een systeem is, is dat je per driver update kunt 'intekenen' op een driver mail. Dat zou moeten kunnen met een simpel invulveld (of een link naar...) waar je je mailadres kunt invullen.
Dan creeer je gewoon een soort van wachtlijst die 1 voor 1 afgewerkt wordt. Iedereen kan 1 keer intekenen per update. Mensen met een te kleine mailbox kunnen dus niet 3x bandbreedte vreten en mensen die niet actief zijn op tweakers krijgen geen update.

Buiten dat is het niet echt boeiend of je 2 meg via je mail binnenhaalt of via ftp, lijkt me. Je moet zelf maar zorgen dat je mailbox het mag hebben.

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 12:54
wie was die ene gozer o, ja camaron diaz
die die mirrors deed met een snelle server..
Daar heb ik mijn toch wat vandaan gehaald..

Ja ja ja Nee !!

Pagina: 1