Grmbl..
Mijn netwerkje zit achter een freesco router, extra modules in freesco (oa ftp masq) zijn geladen.
Vanaf de freesco machine werkt alles prima.
Vanaf m'n windows (win2k) machine werkt alles prima.
Vanaf m'n linux (slak) machine kan ik wel inloggen op de ftp server (die van planet.nl in dit geval), maar verder nix.
passive mode geprobeerd: werkt niet
sendport aan/uit: geen effect.
als root geprobeerd: werkt niet.
Op de win2k machine draait een firewall (lekker paranoia
), en daardoor weet ik dat een ls of dir commando van mij er voor zorgt dat de ftp server van planet een connectie probeert te maken met mijn machine, op een 1000+ poort (1040,1050).
Op m'n slackware machine draait geen extra firewall, maar toch pikt ie dat verkeer niet.
Hoe kan ik m'n linuxmachine net zo onveilig
maken als win2k? Of zijn er andere oplossingen/tips/truuks?
ps: Andere ftp sites werken prima, maar planet bellen dat ze fatsoenlijk passive mode ondersteunen heeft geen nut.
Mijn netwerkje zit achter een freesco router, extra modules in freesco (oa ftp masq) zijn geladen.
Vanaf de freesco machine werkt alles prima.
Vanaf m'n windows (win2k) machine werkt alles prima.
Vanaf m'n linux (slak) machine kan ik wel inloggen op de ftp server (die van planet.nl in dit geval), maar verder nix.
passive mode geprobeerd: werkt niet
sendport aan/uit: geen effect.
als root geprobeerd: werkt niet.
Op de win2k machine draait een firewall (lekker paranoia
Op m'n slackware machine draait geen extra firewall, maar toch pikt ie dat verkeer niet.
Hoe kan ik m'n linuxmachine net zo onveilig
ps: Andere ftp sites werken prima, maar planet bellen dat ze fatsoenlijk passive mode ondersteunen heeft geen nut.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.