Mijn HD en CD werken niet met IDE erin, wel eruit

Pagina: 1
Acties:

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:08

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Heel vreemd.
De pc gaat aan (andere pc als mijn andere probleem)... maar de harde schijf spint NIET op en ook de cd-rom geeft geen sjoege, geen lade open niks.
Als ik de IDE kabel eruit haal dan spint de harde schijf op en de CD-rom knippert even als normaal...
Waar kan dit aan liggen?

Gewone Maxtor HD, LG DVD (ik loog, was een DVD drive) en een A7V133A bord.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:47

Nakebod

Nope.

Welk gekeken, of cd en dvd wel op Master en Salve staan, en niet 2x Master of 2x Slave.. want dan doet ie dus nix...

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 17:03

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Of IDE kabel verkeerd om erin gezet. In geval van ATA100 kabeltjes (80pins, waar de 'gewone' IDE kabel er 40 heeft) ook controleren of de connectors op de goede plaats zitten: blauw op mobo, grijs op slave en zwart op master.

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:08

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Ze zijn beide master en zitten op aparte IDE poorten.
Beide getest met 'normale' en 80 pins kabel.

Kabel verkeerd kan niet vanwege die 'guiders'.

EN ! soms doet hij het wel gewoon en een tijde later als ik het weer probeer niet.
Ergo; aan de aansluiting kan het niet liggen.

Maar waar dan wel aan?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Wat voor voeding zit er in die bak? Mischien trekt hij het niet. Probeer het eens zonder die DVD-drive. Als die HD dan wel normaal opspint, dan is het bijna zeker de voeding.

PSN-id: Chrasher

Pagina: 1