Toon posts:

[delphi] icons

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor de afronding van mijn proggie wil ik een aantal standaard windows icoontjes toevoegen. Je kent ze wel FileOpen, FileClose, Print etc.

Kan ik m'n ImageList met 1 commando vullen met deze icons, en is dit dan Windows compatible bij gebruik op verschillende systemen (win9x, win2k, winXP etc.)?

Trouwens, mag ik die Icons zomaar van Microsoft lenen? Of heb ik een potentieel probleem indien het een commercieele applicatie wordt? >:)

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Op zaterdag 29 december 2001 12:38 schreef delighteddennis het volgende:
Voor de afronding van mijn proggie wil ik een aantal standaard windows icoontjes toevoegen. Je kent ze wel FileOpen, FileClose, Print etc.
OK
Kan ik m'n ImageList met 1 commando vullen met deze icons, en is dit dan Windows compatible bij gebruik op verschillende systemen (win9x, win2k, winXP etc.)?
Ja.
Trouwens, mag ik die Icons zomaar van Microsoft lenen? Of heb ik een potentieel probleem indien het een commercieele applicatie wordt? >:)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
if icon.author="microsoft" then
  begin
    ViolateCopyright();
    if Program.Users<10000 then
    DoNothingBecauseMicrosoftDoesNotCare
    else
    SellYourHouseAndCar
  end;

Oftwel: zolang het een klein progrje blijft heb je geen mot, maar als je groot wordt.... overal zit copyright op bij MS...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 december 2001 12:47 schreef dev-null het volgende:

OK

Ja.
Kort en bondig ben je in ieder geval wel ;)

Kan je misschien ook nog aangeven wat de te volgen weg is?

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik gebruik vaak de EldoS Glyphs Collection. Hij is van de site van EldoS niet meer te downloaden (of ik ben scheel ;)) maar er is nog wel een link naar:

http://www.torry.net/docs/other/graphics/eldosbitmaps.zip

Hier zitten al die icoontjes in de je nodig hebt (+ nog >40.000 andere) en er staat geen copyright of iets bij. Lijkt me dat je ze dus gewoon kunt gebruiken.

日本!🎌

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Op zondag 30 december 2001 18:43 schreef delighteddennis het volgende:

[..]

Kort en bondig ben je in ieder geval wel ;)

Kan je misschien ook nog aangeven wat de te volgen weg is?
Dat is zo standaard, lees een paar tutorials, maar het is natuurlijk ook niet mis om de bijgeleverde Help eens goed te bekijken....