BNC Router

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Ik denk erover een router aan te schaffen, ouders houden niet zo van blazende server in woonkamer... Probleem is, wij hebben het netwerk thuis in BNC uitgevoerd. Zou dit betekenen dat ik het hele netwerk moet vervangen, of zijn er nog BNC routers te koop?

We zitten aan een Chello lijn.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Er zijn hubs met BNC op.
Als je van die router dan naar uplink poort van die hub gaat met UTP kan je de BNC nog gebruiken.
Natuurlijk heeft dat zeer weinig nut en is dat verspilling van een hub.

Ik heb es snel gekeken bij 3com & dlink en ik vind geen routers met BNC op :(
Nu zijn er misschien wel nog oude...

Maar utp kabel is goedkoop(er dan BNC) :)
dus ga wat utp kabel halen.
Als je nix allemaal UTP hebben kost dat je niet veel.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

UTP netwerkje leggen , kost niet veel een 100Mbit is een pak sneller dan BNC ...

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op zaterdag 29 december 2001 13:35 schreef Pr3d4t0r het volgende:
Er zijn hubs met BNC op.
Als je van die router dan naar uplink poort van die hub gaat met UTP kan je de BNC nog gebruiken.
Natuurlijk heeft dat zeer weinig nut en is dat verspilling van een hub.

Ik heb es snel gekeken bij 3com & dlink en ik vind geen routers met BNC op :(
Nu zijn er misschien wel nog oude...

Maar utp kabel is goedkoop(er dan BNC) :)
dus ga wat utp kabel halen.
Als je nix allemaal UTP hebben kost dat je niet veel.
om van een circel naar een ster te gaan is best wel veel werk hoor... er zitten prolly overal netjes gaatjes in de muur voor bnc... en dan heb je met utp dat je er nog 3 naast nodig heb ofzo ...

imho bestaan routers met bnc wel hoor... gewoon ff vragen bij verschillende pc winkels..

of bij die goedkope netwerkwinkel... damn hoe heet ie ook al weer..

blup

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:59
Of je koopt een tranciever(of heten ze anders) die het signaal omzet van utp naar bnc(en terug natuurlijk).

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Predator
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 29 december 2001 13:40 schreef Werkeend het volgende:

[..]

om van een circel naar een ster te gaan is best wel veel werk hoor... er zitten prolly overal netjes gaatjes in de muur voor bnc... en dan heb je met utp dat je er nog 3 naast nodig heb ofzo ...

imho bestaan routers met bnc wel hoor... gewoon ff vragen bij verschillende pc winkels..

of bij die goedkope netwerkwinkel... damn hoe heet ie ook al weer..
Tis voor een thuisnetwerk zei ie
Der zitten heus geen niet zoooo veel aansluitingen, denk ik toch :)

Maar ie moet toch ooit veranderen...

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Een hub met BNC heeft weinig nut. Ten eerste hebben de gebruikers die op de BNC aangesloten zijn geen enkel voordeel aan de hub. Ten tweede lijdt een hub onder dezelfde nadelen als BNC: de totale bandbreedte wordt gedeeld door alle gebruikers die op de hub zijn aangesloten.

Je zou dan op zijn minst een switch moeten nemen om wat meer performance te krijgen. In dat geval heeft iedereen zijn eigen bandbreedte die niet gedeeld wordt door het aantal gebruikers. Een switch is tegenwoordig ook niet ZO duur meer. Sommige switchen hebben ook een BNC aansluiting. Ook hier geldt echter dat alle gebruikers op het BNC segment de 10 MBit weer delen. Enkel de gebruikers die op de switch aangesloten zijn via UTP beschikken over een volle bandbreedte (10 of 100 MBit).

Routers zijn nog een niveau hoger in complexiteit en dus ook prijs. Een klassieke router (meerdere UTP aansluitingen en 1 BNC) heeft voor BNC echter weer dezelfde beperking als een switch: de snelheid van alle gebruikers op het BNC segment delen de 10 MBit.

Er bestaan waarschijnlijk wel routers met meerdere BNC aansluitingen. Daarmee zou je dan 10 MBit kunnen hebben per gebruiker indien je per BNC aansluiting 1 (en enkel 1) PC aansluit. In dat geval kan je echter VEEL beter kiezen voor een volledig nieuw netwerk op basis van UTP verbonden met een netwerk switch: dat zal VEEL goedkoper uitvallen en zal bovendien een stuk sneller werken (100 MBit full-duplex).

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• Predator
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 29 december 2001 13:50 schreef apa het volgende:
Een hub met BNC heeft weinig nut. Ten eerste hebben de gebruikers die op de BNC aangesloten zijn geen enkel voordeel aan de hub. Ten tweede lijdt een hub onder dezelfde nadelen als BNC: de totale bandbreedte wordt gedeeld door alle gebruikers die op de hub zijn aangesloten.

Je zou dan op zijn minst een switch moeten nemen om wat meer performance te krijgen. In dat geval heeft iedereen zijn eigen bandbreedte die niet gedeeld wordt door het aantal gebruikers. Een switch is tegenwoordig ook niet ZO duur meer. Sommige switchen hebben ook een BNC aansluiting. Ook hier geldt echter dat alle gebruikers op het BNC segment de 10 MBit weer delen. Enkel de gebruikers die op de switch aangesloten zijn via UTP beschikken over een volle bandbreedte (10 of 100 MBit).

Routers zijn nog een niveau hoger in complexiteit en dus ook prijs. Een klassieke router (meerdere UTP aansluitingen en 1 BNC) heeft voor BNC echter weer dezelfde beperking als een switch: de snelheid van alle gebruikers op het BNC segment delen de 10 MBit.

Er bestaan waarschijnlijk wel routers met meerdere BNC aansluitingen. Daarmee zou je dan 10 MBit kunnen hebben per gebruiker indien je per BNC aansluiting 1 (en enkel 1) PC aansluit. In dat geval kan je echter VEEL beter kiezen voor een volledig nieuw netwerk op basis van UTP verbonden met een netwerk switch: dat zal VEEL goedkoper uitvallen en zal bovendien een stuk sneller werken (100 MBit full-duplex).
Ik heb toch al gezegd dat het via die hub geen nut heeft :?
Het was maar om te zeggen hoe je het eventueel zou kunnen doen zonder router met bnc. Ik had ook gezegd dat het weggegooid geld is.

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Het gaat om een Chello lijn, 1500kbit max.
Er zijn 3 pc's op het netwerk, en als dat mogelijk zou zijn, wil ik dus de BNCkabel uitbreiden naar de router, en dan einde verhaal, maar, is dat mogelijk, en wat kosten dergelijke routers?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op zaterdag 29 december 2001 19:46 schreef WieMie het volgende:
Het gaat om een Chello lijn, 1500kbit max.
Er zijn 3 pc's op het netwerk, en als dat mogelijk zou zijn, wil ik dus de BNCkabel uitbreiden naar de router, en dan einde verhaal, maar, is dat mogelijk, en wat kosten dergelijke routers?
eerst gewoon goed zoeken naar een kastje wat BNc -> UTP omzet.
ten tweede pricewatch +- 500 piek

Verwijderd

Ik zou even goed gaan rekenen.

De aanleg van UTP is niet zo gek duur meer. Het is wellicht handig om gelijk alles op UTP over te zetten.

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Vader eens lief aankijken... Moeten er een paar nieuwe kabels worden getrokken...

Zat paar weken geleden al te twijfelen over UTP, maar ja, toch wel lastig, moet je weer zo'n tang regelen ed... Nou ja, het moet maar...

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op zondag 30 december 2001 12:35 schreef WieMie het volgende:
Vader eens lief aankijken... Moeten er een paar nieuwe kabels worden getrokken...

Zat paar weken geleden al te twijfelen over UTP, maar ja, toch wel lastig, moet je weer zo'n tang regelen ed... Nou ja, het moet maar...
ALs je zelf je UTP gaatmeken let dan op de paartjes he
1 2 paartje
3 6 paartje
Pagina: 1