Metaal primer ook voor kunstof?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.333 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19566

Topicstarter
Ik heb een Aopen HQ08 en ik heb al wat Motip verf gekocht, alleen zag ik dat ze ook een aparte primer voor kunstof hadden.

Nu is mijn vraag kan ik die witte motip primer van mij ook gebruiken voor de kunstof voorkant van mij kast? En niet dat het agressief erin bijt zodat mijn voorkant naar de ****** gaat. Of moet ik perse die kunstof primer daarvoor gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27

-Sander-

///M Powerrrrrr

slotje dubbelpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry maar op een of andere manier heeft het forum mijn post gebubbeld terwijl ik maar 1x op verstuur heb gedrukt :?

Please 1tje deleten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24451

Op zaterdag 29 december 2001 11:47 schreef Alfa_33 het volgende:
slotje dubbelpost
Wat bent jij triest dan gelijk slotje roepen |:( doe is normaalman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Op zaterdag 29 december 2001 11:47 schreef Hitpoint het volgende:
Sorry maar op een of andere manier heeft het forum mijn post gebubbeld terwijl ik maar 1x op verstuur heb gedrukt :?

Please 1tje deleten
ze liggen vast nog te slapen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24451

Op zaterdag 29 december 2001 11:46 schreef Hitpoint het volgende:
Ik heb een Aopen HQ08 en ik heb al wat Motip verf gekocht, alleen zag ik dat ze ook een aparte primer voor kunstof hadden.

Nu is mijn vraag kan ik die witte motip primer van mij ook gebruiken voor de kunstof voorkant van mij kast? En niet dat het agressief erin bijt zodat mijn voorkant naar de ****** gaat. Of moet ik perse die kunstof primer daarvoor gaan gebruiken?
staat toch wel op de handleiding??? en bel anders die zaak op... lijkt mij te aggresief maar weet er niet zoveel van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40712

Metaalprimer zal NIET hechten op kunststof. Bij de geringste tik ofzo zal dei primer loslaten. Kunstof goed ontvetten met bijvoorbeeld wasbenzine. Daarna goed laten opdrogen en een paar dunne lagen kunststof primer er overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Op zaterdag 29 december 2001 11:46 schreef Hitpoint het volgende:

ik zal het niet weten, zelf koop ik niet van dat dure troep, ik koop gewoon een stuk of wat van die spuitbussen bij de g*mma en daar spuit ik dan op het metaal (aluminium ofzo) en op het kunstof zwart mat dan...en dat zit nog steeds op die kast , volgende week ga ik mijn andere pc spuiten :)
maar, opzich moet het wel kunnen denk ik..wel eerst schuren (licht)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41713

gewoon doen....dan krijg je een leuk 'antiek' effect. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21944

Kan wel dat het na verloop van tijd wat gaat bladderen maar als je de temp van de omgeving in de gaten houd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Moet er perse een primer op de kunstof voorkant? Of kan je gewoon de metallic verf erop spuiten en dan een blanke lak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:18
voor kunststof moet je ALTIJD een kunststofprimer gebruiken,andere primers hechten er niet op.
Je moet het kunststof goed ontvetten met thinner,dan licht opruwen met een schuursponsje (die groene, de zogenaamde scotch brite) en er dan een dunne laag opspuiten.
Voor de droogtijd moet je op de spuitbus kijken en je daar ook aan houden.Daarna weer licht opruwen met een schuurspons en dan aflakken.
succes!

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 PT130 Shine bjr 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7546

Kunstof is een apart product om een goede hechting te krijgen. Ik zelf ben dus schilder en het is altijd moeilijk te zien wat voor kunstof iets is.

Daarom is het altijd belangrijk een klein stukje van de grondverf op te zetten en laten drogen tot hij goed is doorgehard, hierna moet je even met je nagel over de verf heen krassen. Laat de verf los dan heb je een slechte hechting.

Het is trouwens voor de computerkast ook niet nodig om een metaalprimer te kopen, onzin. Een gewone primer hecht net zo goed. Een metaalprimer is bedoelt voor bescherming tegen het roesten van het metaal, en roesten doet hij niet als hij binnen staat.

Neem gewoon een willekeurige universele grondverf en probeer het eerst even uit, een spuitbusje hechtprimer is ook altijd goed. En die is snel droog.

Oja, voor een goede hechting met de grondverf is het ook altijd goed om het kunstof een keer goed aan te tasten met Thinner.
Thinner is lekker agresief op het kunstof en weekt het op, hierdoor vloeit de verflaag op in het kunstof en de hechting is subliem! :z
Pagina: 1