Ik heb mijn tweede creatie gemaakt met 3ds MAX 4 maar de randen zijn niet mooi. Kijk ff naar de theepot stel voor dat het een wijnglas met vloeistof is. Dan is de rand van het glas bovenop echt lelijk! Hoe komt dit? Btw ik bedoel niet de theepot maar een andere creatie!
Bedoel je dat de randjes karteltjes hebben/niet helemaal glad zijn
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Ik weet niet wat je nou precies bedoelt, want je zegt dat ik moet kijken naar de theepot, maar niet naar de theepot, want die is niet goed. Wat moet ik daar nou mee! 
In ieder geval is die theepot niet echt een goed gemaakt voorwerp, want hij heeft geen binnenkant. Voor mooi doorzichtig glaswerk, moet glas altijd een dikte hebben.
In ieder geval is die theepot niet echt een goed gemaakt voorwerp, want hij heeft geen binnenkant. Voor mooi doorzichtig glaswerk, moet glas altijd een dikte hebben.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ja, stel ...Op zaterdag 29 december 2001 11:45 schreef zaren het volgende:
Ik heb mijn tweede creatie gemaakt met 3ds MAX 4 maar de randen zijn niet mooi. Kijk ff naar de theepot stel voor dat het een wijnglas met vloeistof is. Dan is de rand van het glas bovenop echt lelijk! Hoe komt dit? Btw ik bedoel niet de theepot maar een andere creatie!
Sorry, maar dit is niet echt een creatie vind ik, dit is gewoon een standaard max-vorm. Als je nog eens eerst dat wijnglas ging tekenen en kijken of het daarna nog zo was...
Verwijderd
Dit ligt 100% aan de material die je gebruikt, misschien heb je een te hoge specular level en een te lage glossiness... dit geeft een bij reflection en refraction een dusdanig kartelig effect dat de anti alias van max dit niet kan verhelpen... hier komt volgens mij nog bij dat max ge gerefracte beelden niet wederom anti aliazed...Op zaterdag 29 december 2001 11:45 schreef zaren het volgende:
dat de reflectie van de theepot in je plaat eronder zo kartelig is komt doordat max de geraytracedte beelden niet weer antialiazed... ik weet eigenlijk niet of je dat kun instellen oftie dat wel kan doen...
Verwijderd
als het een onderdeel van een animatie is kun je het makkelijk verhelpen met motion blur...Op zaterdag 29 december 2001 12:59 schreef zaren het volgende:
Ja, ik bedoel dat de randjes kartels hebben enzo, niet glad zijn en rare kleuren vertonen erdoor.
is het niet gewoon een probleem met het aantal polygons dat dat ding heeft? Misschien kun je beter een plaatje ofzo posten van waar je mee bezig bent..maar als je dat wijnglas met lathe gemaakt hebt kun je het aantal edges (geloof ik) omhoog gooien.
"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque
zo te zien heb je raytraced reflecion map/raytrace material gekozen ? (klopt dat ?)
zo ja moet je in het submenutje van het raytraced material antialiassing aanzetten ... en weg zijn de jaggies ....
zo ja moet je in het submenutje van het raytraced material antialiassing aanzetten ... en weg zijn de jaggies ....
all work and no play makes Jack a dull boy.
Je moet inderdaad antialiasing aanzetten, als je in de material editor naar beneden gaat, dan staat er ergens een knop 'options' als je daar op klikt krijg je een venster met allemaal opties, alles (behalve antialiasing) staat aan, je moet dan alleen nog even antialiasing aanzetten
Pagina: 1