Toon posts:

Newbee vragen over php!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil beginnen met php maar wil eerst de goeie basis weten en ik kan hem nergens vinden in tutorials of sites. Als ik deze vragen weet dan kan ik echt aan het werk.
1. wat is mysql en wat kan je ermee? (klinkt heeeel erg newbee maar ik weet nog niet precies wat het betekent)
2. Kan je de php scripten gewoon tussen de html zetten bijv.
<html>
<head>
<title>Voorbeeld</title>
</head>
<body>

<?php
echo "Dit is een php script!";
?>

</body>
</html>
Srry voor de domme vragen maar wil ze heel graag weten zodat ik echt beginnen kan met php leren! (PS is het een vereiste dat je html ook compleet kent?)
EN hoe kan je mysql laten connecten met mijn database (bij f2s)

Verwijderd

1. mySQL staat voor my Stuctured Query Language, wat een standaard is voor het schrijven en uitlezen van tabellen in zogenaamde databases.

2. Ja

Verwijderd

1. MySQL is een database server. Dat is een programma die continu op de achtergrond draait en waar je gegevens in op kunt slaan en makkelijk uit kunt halen.

2. http://download.php.net/manual/nl/language.basic-syntax.php

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 11:41 schreef Freez0r het volgende:
1. mySQL staat voor my Stuctured Query Language, wat een standaard is voor het schrijven en uitlezen van tabellen in zogenaamde databases.
SQL is de standaard, mySQL is een database server die (deels) gebruik maakt van deze standaard.

Verwijderd

FF in men sig kijken.. FF een scriptje downloaden, zo simpel mogelijk. en dan beetje voor beetje afbreken.. en weer proberen op te bouwen

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Je kan je php zo tussen de html zetten, maar........
Je moet het script dan wel op een server hebben geinstalleerd, want als je het moet eerst geparsed worden door php zelf. Ik raad je aan eens phpfreakz te bezoeken en een paar (beginners)tutorials te lezen.

Verwijderd

idd begin eens hier :) http://www.phpfreakz.com/artikelen.php?aid=18

en dan gewoon meer artikelen lezen en binnen no time heb je alles door s6 ...

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 19:02
(PS is het een vereiste dat je html ook compleet kent?)
Geen vereiste nee, maar zeker wel handig!

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1