XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
fdisk en een of meer partities aanmaken op die schijf
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
ehm in fdisk zie ik hem ook niet staan hoor , alleen mijn eigen 3 partietiesOp zaterdag 29 december 2001 11:28 schreef Duracell het volgende:
fdisk en een of meer partities aanmaken op die schijf
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Er moet nog een partitie op de hardeschijf aangemaakt worden (FDISK) en daarna moet(en) de partitie(s) geformatteerd worden.
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
En je hebt de schijf wel ingeschakeld via de Bios??Op zaterdag 29 december 2001 11:29 schreef funkflex het volgende:
[..]
ehm in fdisk zie ik hem ook niet staan hoor , alleen mijn eigen 3 partieties
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
gewoon booten in dos-mode
fdisk starten of vergelijkbaar proggie
-je harde schijf selecteren
-partitie aanmaken
-fdisk afsluiten
dan format <driveletter>
dan zou die moeten werken
fdisk starten of vergelijkbaar proggie
-je harde schijf selecteren
-partitie aanmaken
-fdisk afsluiten
dan format <driveletter>
dan zou die moeten werken
je moet wel in fdisk van hd wissellen of in XP: rechtermuisknop op my computer, manage, disk management
En Disk managment in XP
(Vind je in control panel - administrative tools - computer managment)
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
het is simpel fdisk ziet idd die partities maar die zijn van je eerste schijf in fdisk moet je ff die andere schijf selecteren is volgens mij optie 5 ofzo en dan kan je een nieuwe partitie aanmaken
ja daar bennik nu en ik heb idd Disk1 19,08 Gb van unallocated space gevondenOp zaterdag 29 december 2001 11:33 schreef Duracell het volgende:
En Disk managment in XP
Verwijderd
Ehm, hoe heb je die Maxtor van 20 Gb geformated: [FAT,FAT32,NTFS] Want als je zo'n grote schijf heb is het volgens mij zo dat windows hem niet herkend als de schijf groter is dan zoveel Gb als hij in FAT/FAT32 is geformated.
NTFS kan namelijk grotere Partities/Schijven aan.
Ik hoop dat je hier iets mee kan.
BTW Zie Windows Help voor hoe je in NTFS moet formatten.
of doe het met PQMagic
BTW Zie Windows Help voor hoe je in NTFS moet formatten.
Op welke planeet heb je de laatste paar jaar gezeten ?Op zaterdag 29 december 2001 11:44 schreef PaSqUaLe het volgende:
Ehm, hoe heb je die Maxtor van 20 Gb geformated: [FAT,FAT32,NTFS] Want als je zo'n grote schijf heb is het volgens mij zo dat windows hem niet herkend als de schijf groter is dan zoveel Gb als hij in FAT/FAT32 is geformated.
BTW Zie Windows Help voor hoe je in NTFS moet formatten.of doe het met PQMagic
Dan toch deze niet hoop ik
FAT16 had een 2GB/partitie limiet.
FAT32 heeft dit niet meer. Daar zit wel limiet op maar VEEEEL groter dan dat hoor
Verwijderd
Via de adminitration tool van windows XP of 2000, dat je hebt draaien, te zien aan de pics. De schijf partitioneren, dat moet kunnen, want windows heeft de schijf al wel gedetecteerd. En daarna formatten en gebruiken maar
Move HA->OM
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Dat is 4TB, waar NTFS 8TB heeft. Maar in Win2K kun je een FAT32 partitie van maximaal 32GB gebruiken en dat bedoelde Pasquale misschien.Op zaterdag 29 december 2001 12:57 schreef Pr3d4t0r het volgende:
FAT32 heeft dit niet meer. Daar zit wel limiet op maar VEEEEL groter dan dat hoor
Je moet in fdisk ook wel je 2e harde schijf kiezen heh, voordat je er partities mee kunt gaan maken.
Die schijf waar ie problemen mee heeft is maar 20gb hoor.Op zaterdag 29 december 2001 14:01 schreef BalusC het volgende:
[..]
Dat is 4TB, waar NTFS 8TB heeft. Maar in Win2K kun je een FAT32 partitie van maximaal 32GB gebruiken en dat bedoelde Pasquale misschien.
Fat32 heeft alleen een bestands grote limiet van 4GBOp zaterdag 29 december 2001 12:57 schreef Pr3d4t0r het volgende:
[..]
Op welke planeet heb je de laatste paar jaar gezeten ?
Dan toch deze niet hoop ik
FAT16 had een 2GB/partitie limiet.
weet niet hoeveel het bij ntfs is
Pagina: 1