Toon posts:

Koeler voor in de kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem maakt echt een herrie, ik heb een AMD 1600+, aangezien mijn systeem 24/7 aanstaat en ik er ook vlakbij slaap,wil ik graag een stille pc, zal een koeler voor in de kast daarbij helpen ?
Of gewoon een nieuwe koeler voor me CPU, ik heb nu namelijk een Coolermastertje.

Verwijderd

Beetje vage post moet ik zeggen.
Je hebt een herrie PC zeg je en dan wil je nog een koeler (fan neem ik aan) toevoegen?! Of bedoel je een koeler alla 'koelkast'?!
Hmmm een fan voegt alleen maar meer geluid toe.
Wat je wel kan proberen is een een ander cooler kopen voor je CPU die een stuk stiller is. (Silverado misschien maar wel prijzig dingetje).
Je voeding vervangen dooe een Enermax Whisper voeding en dan kom je al een heel eind.

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 10:59 schreef battigoal het volgende:

[..]

wil ik graag een stille pc, zal een koeler voor in de kast daarbij helpen ?

[..]
Van die fan zal ie alleen maar meer lawaai gaan maken hoor :P

edit:

Hmm, beetje dubblepost

• kermi011
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06-2025
wat je ook kunt doen is je koeler op 7 volts zetten, en kijken of je processor nog koel genoeg blijft.

zoniet dan kun je er een schakelaartje op zetten zodat je als je bijvoorbeeld aant inetten bent op 7v(stil)draait en met gamen op 12volts(herrie) kan draait.

zoek maar ff op het forum hoe dit moet

Verwijderd

Topicstarter
Sorry bedoel eigenlijk een fan die zeg maar de lucht in de kast een beetje koel houd of die richting de CPU blaast.
Ik dacht de CPU cooler daar misschien minder geluid van ging maken aangezien de temperatuur in de kast dan koeler is.

Verwijderd

cpu cooler draait vaak fixed toerental, dus zal die niet langzamer gaan lopen. Wat hierboven gezegd wordt over een silent voeding ( met dito fan ) is vaak een goed begin, dan nog een andere fan voor je proc ( een grotere, welke je op < toeren kan laten lopen ) en misschien nog een andere cooler voor je videokaart indien deze een cooler on board heeft en de binnenwand van je kast bekleden met geluidisolatie. Overdreven allemaal? niet te doen? vriend van me ( BRILSMURF ) heeft dit allemaal gedaan ( ook de cooler van z'n videokaart erafgesloopt en vervangen door salman ) en deze comp is nu STIL!

( detail: z'n aan indicator lampje was al een tijdje stuk dus als de monitor uit staat merk je niet dat de comp aanstaat :) )
Pagina: 1