Maken alle Athlon koelers zoveel herrie?

Pagina: 1
Acties:

• Sweet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-12-2022
Ik heb in opdracht van een maat van mij een Athlon 1600+ systeem samengesteld. Ik wil het machien echter nog niet afleveren omdat de huidige processorkoeler zo ontzettend veel herrie maakt. Nu heb ik in verschillende reviews gelezen dat er "stille" koelers op de markt zijn. Echter, de leverancier van de huidige koeler vertelde me ook al dat dit één van de stillere was. Als dit zo is dan is het de Athlon story voor mij vanaf nu een gesloten boek.

Hoe zit dit nou mensen? Verwijs me aub niet naar een search maar vertel me iets over jullie praktijk. Mijn P3 koeler (standaard Intel) is superstil. Ik wil dus "tweaken" om een systeem stil te krijgen. Zelf sta ik ook op het punt een nieuwe bak aan te schaffen.

Vraag: Wie heeft eigenhandig ervaringen met een stille processorkoeler (evt. voeding koeler) opgedaan en durft mij aan te raden dat type te gaan gebruiken?

Hielke

Verwijderd

een stille amd koeler zal je geld gaan koster ( dure fan , kwaliteit heatsink, 100 piek of meer ) want ze worden eenmal heet enzelfs de meest eenvoudige ( coolermaster van 19 piek ) maken teringherrie, dat is het enige nadeel

• daansan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:40
Ik heb zelf een Coolermaster EP5-6l11 en een JustCooler P-8000 (Laatste heeft een 8-cm koeler erop)

In een goedkope prijsklasse heb je hieraan twee vrij stille koelers.

Moet het nog stiller dan moet je gewoon veel geld uitgeven aan een noisecontrol silverado of een Alpha 8045 blok met een papst fan erop.

Maar goed dan kost het ook wat.

I love it when a plan comes together!

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Mijn P4 hier heeft een coolermaster cooler erop zitten, zo een van een geeltje.
Dat ding maakt dus meer herrie als mijn apha /delta combi op mijn amd (en een a/d maakt herrie, daar staan ze om bekend)
Dus nee, niet alleen amd coolers maken herrie

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Op zaterdag 29 december 2001 10:20 schreef Sweet het volgende:
Ik heb in opdracht van een maat van mij een Athlon 1600+ systeem samengesteld. Ik wil het machien echter nog niet afleveren omdat de huidige processorkoeler zo ontzettend veel herrie maakt. Nu heb ik in verschillende reviews gelezen dat er "stille" koelers op de markt zijn. Echter, de leverancier van de huidige koeler vertelde me ook al dat dit één van de stillere was. Als dit zo is dan is het de Athlon story voor mij vanaf nu een gesloten boek.

Hoe zit dit nou mensen? Verwijs me aub niet naar een search maar vertel me iets over jullie praktijk. Mijn P3 koeler (standaard Intel) is superstil. Ik wil dus "tweaken" om een systeem stil te krijgen. Zelf sta ik ook op het punt een nieuwe bak aan te schaffen.

Vraag: Wie heeft eigenhandig ervaringen met een stille processorkoeler (evt. voeding koeler) opgedaan en durft mij aan te raden dat type te gaan gebruiken?

Hielke
Geen ervaring, maar ik durf je wel te vertellen dat coolers van zalman superstil zijn en ze koelen ook nog eens goed. Je hebt ook complete kits, maar dat moet je maar zelf opzoeken.

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

precies.. Zalman staat bekend om zijn stilte.. je kan er alleen niet mee overklokken... maar goed.. dat lijkt me in jou geval niet echt een probleem..

Trouwens, die zalman coolers, vooral de Gold versie's (die met een G achter het typenummer) zien er ook errruug lekker uit ;)

edit:

urelletje

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Verwijderd

Ja, ik begrijp wat je bedoeld. Ik had eerst zo'n superOrb (ja, ik weet het. KUTcoolers |:() gekocht. Dat maakt een teringherrie :'( Ik heb bij een kennis van me een Coolermaster erin gezet. Maar daarmee kan je ook niet lekker fijn slapen :(

Nu ik zo'n Silverado erin heb, WOW. Maar ja, moet je wel wat uitgeven. Ik had er 81 Euro voor betaald, maar dat is ZEKERS z'n geld wel waard :Z :Z

Als je het vergelijkt met een P4 met koeling, ben je NOG steeds goedkoper uit. Processoren kosten tegenwoordig geen drol, dus kan je wel wat meer voor een koeler uitgeven dan, zou ik zeggen ;)
Dit is mijn ervaring. Uit verhalen hier lijkt de GlobalWin WBK38 ook wel aardig stil te zijn (zo'n 38 Euro dacht ik zo). Maar daar heb ik geen ervaringen mee.

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
en btw [off/topic] sinds wanneer groeten wij tweakers elkaar weer? of zetten we onze naam eronder, niet dus dus in het gevolg nie meer doen svp [on/topic]

zelf had ik ook een coolermaster ep5-6|11 met een PAPST fan, zo gekocht voor nog geen 75,- dus dat valt wel mee, maar zeer zeker superstil.

..::System Specs::..

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als geld niet veel uit maakt >:)

Neem een Swiftech MCX462-A (latest revision) with Delta AFB-80MP fan is kant-en-klaar te kopen.
Anders een Swiftech MCX462-BA met een Papst cooler. (Papst 8412NG 80mm/40CFM/3100rpm/32dB/Aansluiting: 3-pin molex en als dat niet stil genoeg is neem je een 8412NGL is geloof ik 12 dB(A) maar ik weet niet of die wel genoeg lucht verplaatst (CFM)

Als je zoiets neemt ben je zeker 200 piek kwijt maar dan is het ook slil :)

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Zie een intel boxed cooler te krijgen van een 933 of hoger. Deze koelen geweldig (ook op Athlons, geen probleem), en maken amper herrie. Heb er een jaar geleden ofzo een heel stel over laten komen uit Amerika, maar die zijn al lang weer doorverkocht >:)

Een aanrader, iig.

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op zaterdag 29 december 2001 10:54 schreef Pimpimmers20 het volgende:

Neem een Swiftech MCX462-A (latest revision) with Delta AFB-80MP fan is kant-en-klaar te kopen.
Anders een Swiftech MCX462-BA met een Papst cooler. (Papst 8412NG 80mm/40CFM/3100rpm/32dB/Aansluiting: 3-pin molex en als dat niet stil genoeg is neem je een 8412NGL is geloof ik 12 dB(A) maar ik weet niet of die wel genoeg lucht verplaatst (CFM)

Je kan dan ook een Alpha 8045 nemen, ongeveer even duur en heeft mijn voorkeur :)

Verwijderd

De leverancier kan zoveel zeggen, die willen hun spul toch alleeen maar verkopen. Een goede heatsink met een stille fan was de oplossing geweest.

Wat je ook kunt doen en wat bij mij erg veel hielp, was een beetje schokdempend materiaal tussen de randen van de cooler en de heatsink doen (zodat het je airflow niet benadeeld). Dit scheelde bij mij namelijk een berg geluid.

Wat vilt onder de kast zelf wil ook nog wel wat helpen. (als je laminaat, parket, zeil of iets dergelijks hebt ipv vloerbedekking).

Met en goede heatsink kun je zelfs je cpu fan op 7volt laten draaien.

Kijk eens wat je mobo zegt over het aantal rpm van de fan. Is dit boven de 4000 dan heb je volgens mij altijd wel een redelijk lawaaierige cooler :)

Verwijderd

Ik wou even zeggen dat de Zalman Gol Plated erg still kan zijn 20dba tot 30dba, en ook nog goed koeld. Overklokken kan ook je houdt er een thunderbird mee op 47 graden !!! silent mode gaat alleen niet op voor alle cpu's

Gebruik de search en je vind een paar artikelen over de zalman coolers

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 22:41
Mijn computer maakt ook een vrij hard geluid, maar ik weet haast zeker dat de FAN van de voeding de boventoon neemt.
Ik heb zelf een CM en die valt in principe wel mee met het geluid, alleen de voeding fan, tja..

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Je ka ook (net als ik) een goede goedkope heatsink kopen (vulcano II, coolermaster EP5-6l11) en daar met een fanadapter een 80mm fan opzetten (eventueel op 7volt). Dan heb je de koel prestaties en geluid van een duurdere koeler.

De JustCooler P-8000 die hieronder wordt genoemd (is dit die grootte roze?) koelt niet erg goed, maar is wel stil. Kan je kopen voor 49 piek bij computerland.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Noisecontrol Silverado ;)

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

vulcano 7

Verwijderd

Thermaltake Vulcano 6Cu.

zie de revieuw op www.dansdata.com , trekt een 6035+60HP eruit, en dat met een 4500 rpm fan.

Kosten: f29,= (pricewatch)

denk niet dat er een stille en net zo coole cpu-koeler is onder de F75,=.

En jah een 8045, MCX462 enzo zijn wel stiller en beter, maar daar leg je ook 5 tot 8 keer zoveel geld voor neer.

Denk trouwens niet dat een silverado tegen dit ding opkan(in geluid wel, maar niet in koel-kr8)

• Kets_One
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik denk dat je met een wat oudere Alpha PAL 6035 met bijvoorbeeld een YS tech fan ook geen gek figuur slaat.

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 16:58 schreef Kets_One het volgende:
Ik denk dat je met een wat oudere Alpha PAL 6035 met bijvoorbeeld een YS tech fan ook geen gek figuur slaat.
Precies.

Ik heb een PAL 6035, met een fanduct, en zo`n roze enermax voedingsfan en deze combinatie is heerlijk stil.

Begin me nu alleen te irriteren aan het geluid van mijn hard-disk :(

toch maar eens isoleren die handel.... >:)

Verwijderd

Of waterkoeling. Alle fans eruit en overal waterkoelblokken op. Weet niet of de voeding ook louter met waterkoeling wegkomt, maar daarna hoor je niets meer.

• smvs
  • Niet online
Zie een intel boxed cooler te krijgen van een 933 of hoger. Deze koelen geweldig (ook op Athlons, geen probleem), en maken amper herrie. Heb er een jaar geleden ofzo een heel stel over laten komen uit Amerika, maar die zijn al lang weer doorverkocht
helemaal eens. ik heb ook verschillende grote boxed intel coolers op athlon xp tjes gezet.

waar heb je die boxed coolers vandaan gehaald dan in amerika?

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 15:29 schreef Jeff_P het volgende:
vulcano 7
Oh ja en die maakt geen herrie wil je zeggen :?

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 15:13 schreef CrashOne het volgende:
Je ka ook (net als ik) een goede goedkope heatsink kopen (vulcano II, coolermaster EP5-6l11) en daar met een fanadapter een 80mm fan opzetten (eventueel op 7volt). Dan heb je de koel prestaties en geluid van een duurdere koeler.

De JustCooler P-8000 die hieronder wordt genoemd (is dit die grootte roze?) koelt niet erg goed, maar is wel stil. Kan je kopen voor 49 piek bij computerland.
Ik lees erg vaak dat een fanadapter slechte prestaties neerzet. Dit is blijkbaar bij jou niet het geval en ik ben dan ook zeer benieuwd welke fanadapter en waar je hem gekocht hebt.
Ik vind mijn fan namelijk iets te luid soms. Een 80mm op 7volt is inderdaad wel lekker :)
Ik heb er hier nog een liggen van 44CFM op 7volt is deze denk ik wel lekker stil en heeft ie toch een lekkere luchtverplaatsing.

Verwijderd

* Mannekino heeft een Alpha PAL8045 met Papst fan, je hoort hm NIET mijn voeding hoor je meer. En hij koelt beter dan mijn WBK38. Je betaal er dan ook 175 piek incl. verzendkosten voor. Maar je hebt dan zo'n beetje de beste verhouding tussen geluid en koeling.
Proc 36 idle, 42 stressed.

AMD Tbird 1333@15000 AYHJA

Verwijderd

ben op jacht geweest

Global Win FOP 32 ------- 26CFM 4200rpm 36dB 45°C fl 45
Titan D5TB ---------------- 38CFM 3400rpm 30dB 42°C fl 49
Coolermaster EP5-6I11 - 21CFM 4800rpm 31dB 47°C fl 49
Thermaltake Volcano 6 - 32CFM 4550rpm 31dB 45°C fl 34

op ocinside.de kun je uitgebreide koelertest lezen en het geluid horen wat die dingen maken

in mijn nieuwe machine zal een van de 4 zitten (minst graag de FOP)

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zondag 30 december 2001 00:58 schreef Mannekino het volgende:
...
DAT is nog eens overclocken!! >:)

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 30 december 2001 00:58 schreef Mannekino het volgende:
* Mannekino heeft een Alpha PAL8045 met Papst fan, je hoort hm NIET mijn voeding hoor je meer. En hij koelt beter dan mijn WBK38. Je betaal er dan ook 175 piek incl. verzendkosten voor. Maar je hebt dan zo'n beetje de beste verhouding tussen geluid en koeling.
Proc 36 idle, 42 stressed.

aaaaah dubbel post :r

Verwijderd

Ja, ik heb dus ook zo'n Alpha 8045, maar dan met een standaard 80x80 fan erop, deze hoor je nauwelijks, net iets boven de PSU uit. Maar in ieder geval veel stiller dan een standaard AMD koeler... Maarre je kunt wel zo afgeven op AMD, maar de snellere P4 zijn ook niet bepaalt "koele" jongens... :P

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:44
Op zaterdag 29 december 2001 10:54 schreef Pimpimmers20 het volgende:

Ik heb zelf ook wat van die AFB 80 MP's hier, maar vind die absoluut niet stil. Misschien als je ze op 7v gooit wel, maar voor de rest is rustig :z er voor mij niet bij :)

Flickr | Lego collectie

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Gewoon een Zalman 5000+ erop!
Zeer stille cooler en goed voor het overklokken.
Kijk voor meer info hier

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Kast bedekken met geluidsabsorptie spul werkt ook vrij aardig. (Binnenkant ;) )

Wel alle vlakken die niet in de luchtstroom zitten doen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:12

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb een Vulcano II op een AMD XP 1700+ : STOFZUIGER GELUID :(

/dev/null

• cool0
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Welcome to the world of AMD!

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:12

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op maandag 31 december 2001 11:10 schreef cool0 het volgende:
Welcome to the world of AMD!
zullen we er 'Welcome to the world of cheap coolers!' van maken :?

/dev/null

• Vlabakje90
  • Niet online
k' heb hier een CoolerMaster DHP51 en nog iets, en die loopt op 5volt langzamer dus. Maar hij maakt helemaal geen geluid meer. Dat is ook een oplossing dus. Maar op 12volt kan je je CPU beter koelen met een stofzuiger dat is stiller.

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op maandag 31 december 2001 11:13 schreef I_Stealth_I het volgende:

[..]

zullen we er 'Welcome to the world of cheap coolers!' van maken :?
Erm .. doh, er zitten net mensen te vertellen dat ze een koeler van meer dqn 100,- hebben die vette herrie maken.

Mijn pc suist, alle fanholes uitgezaagd, geluidabsorptie spul tegen de wanden en om de voeding (ook uitgezaagd, binnen en buiten). Mijn server is zo erg genoisekilled dat ik me vinger in de fanhole moet steken om te kijken of ie nog wel aan staat, die hoor je dus echt niet meer. Als je op de kast tikt klinkt het alsof je op een kartonnen doos plokt :) Het kan dus wel stil :) :) :) ook met AMD :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/Images/Producten/Processoren/SmartCooler1170H/01.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/Images/Producten/Processoren/SmartCooler1170H/02.jpg
SmartCooler 1170H Gekocht bij Gistron voor 45 Gulden...
Zit op een AMD XP 1800+ en maakt de processor niet warmer dan 53 graden.. en dat is heel netjes. Ohjah, en hij is muisstil *D

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 01:53 schreef TimMer het volgende:

[..]

DAT is nog eens overclocken!! >:)
Hehe, foutje. 1500 Mhz :)

Maar ik kan die Alpha PAL8045 Met Papst fan echt aanraden, ik heb 4 maand gedraait met een WBK38 maar dat was gewoon een fohn niet normaal meer.

Ik heb hm gekocht bij freezinghardware.nl ofzo 3 dagen na bestellen in huis.

• Initial G
  • Laatst online: 21-08 21:20
Op maandag 31 december 2001 11:37 schreef powerpulse het volgende:
[afbeelding][afbeelding]
SmartCooler 1170H Gekocht bij Gistron voor 45 Gulden...
Zit op een AMD XP 1800+ en maakt de processor niet warmer dan 53 graden.. en dat is heel netjes. Ohjah, en hij is muisstil *D
En wat is je casetemp? dan kun je de C/W waarde pas uitvinden en zien hoe goed ie is.

• FireStarter
  • Laatst online: 22-05 14:08
Ik koop volgende week de Zalman 5000+ , duzzz dan post ik hier mijn ervaringen wel.

w00t

Verwijderd

Tjah ik wilde dus ook een NC Silverado kopen (voor mn 1800+, kan dat dan op silent mode??) Maar daar moet nou ook een beetje stille voeding bij, is zo'n Aopen HX-48(a)
of een HQ08 nou een beetje stil? anders heb ik er nog niks aan>

• TakTiX
  • Laatst online: 30-03 18:39

TakTiX

Busy@GoT

Op zaterdag 29 december 2001 15:03 schreef THxZ0NE het volgende:
Mijn computer maakt ook een vrij hard geluid, maar ik weet haast zeker dat de FAN van de voeding de boventoon neemt.
Ik heb zelf een CM en die valt in principe wel mee met het geluid, alleen de voeding fan, tja..
Klopt, vaak denken mensen dat de cooler van de procc het meestel geluid maakt, terwijl het juist heel vaak voorkomt dat de Voeding de boosdoener is.
Ik heb wel eens zo'n probleem opgelost door een TaiSOL koeler op de procc te zetten (goedgekeurd door AMD zelf) deze kost 50-60 gulden en een aopen voeding erin te zetten, deze zijn lekker zwaar en nog stil ook kosten: rond 100 gulden
Je moet maar kijken wat je doet, maar dit is mij iig gelukt zo. succes ;)

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

Verwijderd

ik persoolijk heb het niet zo op 2 punt's aansluitingen met die coolers,helemaal niet als ze zwaarder worden.
maar die zalman coolers,petje af hoor die dingen hoor je niet en zien er flex uit

• NuKeFaCe
  • Laatst online: 08-09-2025
Mijn P3 koeler (standaard Intel) is superstil
Jah duh ... Intel wordt ook net ff iets minder warm he :?
Amd is gewoon een stuk sneller ... en moet daarom beter gekoeld worden ... maaruhh ... wat voor FAN zit er nu dan op ??????

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Ik heb nu een Thermalright SK6 + Delta FFB 0612VHE (HP) erop :d
Die is pas Stil...NOT 7000Toeren

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Ik heb goede ervaringen met Spire koelers.
Hiervoor had ik een Coolermaster maar dat was een herriebak dus deed ik er een spire op met een koperlaagje.
Mijn systeem was meteen super stil en me processor was SUPER cool! Wordt niet heter dan 43 graden :9~

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Verwijderd

Je moet een goede koeler zoeken met weinig rpm.
Super orb heeft er dus veel. ook veel lawaai.

Zelf heb ik een vulcano II .. die valt wel mee.

Maar er zijn er nog wel betere... de ... ik kom ff niet op de naam.. maar dat is een vet ding.. ziet er ook vet uit..
Net een straal jager ofzo :P

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op zondag 30 december 2001 00:18 schreef funksngrooves het volgende:

[..]

Ik lees erg vaak dat een fanadapter slechte prestaties neerzet. Dit is blijkbaar bij jou niet het geval en ik ben dan ook zeer benieuwd welke fanadapter en waar je hem gekocht hebt.
Ik vind mijn fan namelijk iets te luid soms. Een 80mm op 7volt is inderdaad wel lekker :)
Ik heb er hier nog een liggen van 44CFM op 7volt is deze denk ik wel lekker stil en heeft ie toch een lekkere luchtverplaatsing.
Ik heb hem zelf gemaakt, gewon van aluminium. Dat is niet zo heel erg moeilijk en als je nog een plaatje aluminium hebt liggen zeker voordelig! Ik heb er een Coolermaster fan op zitten.
Zal binnekort eens wat pics posten!
Afbeeldingslocatie: http://home.cable4u.nl/~tamae-s/tweakers/volcanoII_fanadapter.jpg

• smvs
  • Niet online
ik heb nu een spire gedeeltelijk koperen heatsink waar ik een sanyo denki original intel boxed cooler op gefabriceerd heb met tape. deze combo houdt mijn athlon xp 1600+ op een zeer nette 44c stressed, en dat met zeer weinig geluid.

je kunt ook een intel cooler compleet met heatsink op je amd proc zetten maar ik was het bevestigingsclipje kwijt (bij de celeron 1000 boxed coolers zit er een apart clipje bij)

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Hier nog wat fototjes van mijn Volcano II met fanadapter. Tevens kan je een stukje zien van mij volledig geisoleerde kast.

Afbeeldingslocatie: http://home.cable4u.nl/~tamae-s/tweakers/volcano_fanadapter_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.cable4u.nl/~tamae-s/tweakers/volcano_fanadapter_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.cable4u.nl/~tamae-s/tweakers/volcano_fanadapter_3.jpg

Bij mij zijn de koeling prestaties wel erg goed, in tegenstelling van wat je soms leest over het gebruik van fanadapters.

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op maandag 31 december 2001 22:57 schreef smvs het volgende:

je kunt ook een intel cooler compleet met heatsink op je amd proc zetten maar ik was het bevestigingsclipje kwijt (bij de celeron 1000 boxed coolers zit er een apart clipje bij)
Heb ik ook gedaan, coolt behoorlijk goed moet ik zeggen (1GHz P3 model cooler) ...

PC Specs

• Flappie
  • Laatst online: 09:22
Mijn Spire op Athlon 1,2 GHz (12x100) maakt onmeunige herrie!

Verwijderd

Mooi gemaakt crash-one!

Dat wil ik ook :)
Heb je die 80mm en fanadapter nog ergens aan hangen of heb je hem puur op de heatsink leunen?

Verwijderd

Mijn Coolermaster hoor je anders echt niet :).

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op dinsdag 01 januari 2002 17:13 schreef funksngrooves het volgende:
Mooi gemaakt crash-one!

Dat wil ik ook :)
Heb je die 80mm en fanadapter nog ergens aan hangen of heb je hem puur op de heatsink leunen?
Ik heb hem gewoon alleen op de heatsink leunen. Het aluminium wat ik heb gebruikt is erg dun (weet niet meer precies hoe dik, geloof 1.5mm, dus ook makkelijk te bewerken en sterk genoeg) dus het extra gewicht is eigenlijk alleen de 80mm fan (70 gram) - 60mm fan (60 gram) + fanadapter.
Dus dat valt wel mee.

Verwijderd

Dat valt inderdaad mee ja :)
Alleen ik heb een thermalright SK6 en die weegt alleen al 300gram, dus ik denk dat ik een alternatieve ophanging voor de 80mm fan + fanduct ga regelen.

Bedankt, ik ga deze week eens zo'n plaatje halen bij de gamme voor een paar piek een stanlymess en ergens een bankschroef regelen voor het buigen :)

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Een los plaatje is volgens mij best wel duur...
Ken je niemand die nog een stukje heeft dat je voor een vriendschappelijke prijs mag overnemen??

Pagina: 1