doettie het ook (snel) onder xp?Op zaterdag 29 december 2001 09:20 schreef jfeelders het volgende:
Ik ben wel tevreden over Norton SpeedDisk (versie 2001 en 2002)... Lekker snel inderdaad omdat je de checksum kan uitzetten.
De vakantie heeft alweer heimwee naar mij
Een stuk sneller dan defrag van XP in ieder gevalOp zaterdag 29 december 2001 09:36 schreef sjaakduhuuhl het volgende:
[..]
doettie het ook (snel) onder xp?
Verwijderd
move /y c:\mijndo~1\*.* e:\temp
move e:\temp\*.* c:\mijn documenten /y
move /y c:\windows\profiles\*.* e:\temp
move e:\temp\*.* c:\windows\profiles /y
Of-zo-iets
de bestanden worden 1 voor 1 verplaatst (en de ruimte vrijgegeven) Uit ervaring weet ik dat het op deze manier 95% ge-defragmenteerd is. Met de verkenner verplaatsen kan natuurlijk ook
Ik heb nog nooit iets anders gebruikt omdat die van ME sneller is dan 9x
dikzak
Verwijderd
Hier kun je meen ik ook een Freeware versie voor Windows NT downloaden.
Verwijderd
helemaal mee eens ik zou ook gaan voor de volledige versie van diskeeper, die kan je schedulen en dan vergeten! Niet meer naar om kijken dussOp zaterdag 29 december 2001 13:05 schreef linus-1 het volgende:
www.diskeeper.com Dit is in principe de uitgebreide versie van de Lite versie die in Windows XP zit.
Hier kun je meen ik ook een Freeware versie voor Windows NT downloaden.
20 gig in 3 minuten
Ligt ook aan de fragmentatie en frequentie van defraggen hé.
Ik heb net Norton Speed Disk uitgevoerd, maar na heel lang wachten (logisch, want ik defrag echt helemaal nooit... tot nu) blijven er tot mijn verbazing gigantisch veel gaten over!
Kijk aub hier (317 KB) even naar een screenshot.
Is dit normaal? Doe ik iets fout??
Bedankt!
Is er niemand die dit weet? Er waren toch wel meer gebruikers van Norton Speed Disk?Op zaterdag 29 december 2001 17:47 schreef sjaakduhuuhl het volgende:
Vreemd?
Ik heb net Norton Speed Disk uitgevoerd, maar na heel lang wachten (logisch, want ik defrag echt helemaal nooit... tot nu) blijven er tot mijn verbazing gigantisch veel gaten over!
Bedankt!
Ja hoor, geen problemen en lekker snel. Ookal gebruik ik NTFS en is dat volgens meningen minder defragmenteer-gevoelig...Op zaterdag 29 december 2001 09:36 schreef sjaakduhuuhl het volgende:
[..]
doettie het ook (snel) onder xp?
Dat ziet er inderdaad erg raar uit. Bij mij blijven er wel wat systeembestandjes enzo staan maar dat is peanuts ivm met dat mosaiek dat jij afbeeld...Op zaterdag 29 december 2001 17:47 schreef sjaakduhuuhl het volgende:
Vreemd?
Bedankt!
dat grijze geeft aan dat die clusters maar gedeeltijk worden gebruikt.
dit zie je ook wel bij dataservers van grote kantoren.
brute lading hd's trouwens!
of beetje overijverig geweest met partitionmagic?
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Verwijderd
Wel 'ns geprobeerd om een .pak file van Quake ofzo te defraggen? Geen enkel ander progje doet dit.
Dit progje defragt alles.
Ik heb 't in een batchfile gezet, waarbij ik alle schijven in één keer kan laten defraggen. Hierna heb ik dus echt 0,0 % fragmentatie.
Verwijderd
zeg kan je es batch bestandje erbij zetten aub.Verwijderd schreef op zondag 30 december 2001 @ 10:09:
Contig.exe van Sysinternals.com
Wel 'ns geprobeerd om een .pak file van Quake ofzo te defraggen? Geen enkel ander progje doet dit.
Dit progje defragt alles.
Ik heb 't in een batchfile gezet, waarbij ik alle schijven in één keer kan laten defraggen. Hierna heb ik dus echt 0,0 % fragmentatie.
'k ben een pc-leek maar dit lijkt me toch wel interessant
Edit: Als je gewoon http://www.sysinternals.com/Utilities/Contig.html leest dan kun je zien dat je met contig -s c:\*.* alle files defragmenteerd. Let er wel op dat dit een FILE-defragger is, en je vrije ruimte dus nog steeds gaten heeft.
[ Voor 44% gewijzigd door Paul op 28-10-2005 18:24 ]
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Dit topic is gesloten.
![]()