Mijn computer start niet meer op, eerst kreeg ik geen beeld meer, alleen een vaag grijs scherm op mijn monitor. Hierna heb ik de computer opengemaakt en wat kabels gecontroleerd, het geheugen eruit gehaald en vervolgens weer ingedaan, hierna probeerde ik weer op te starten en kreeg ik een constante piep te horen. piep-piep-piep enz. met de zelfde tussenpozen. Heeft iemand enig idee wat dat kan wezen? Ik kan helamaal niets meer, zelfs niet in dee bios komen. Is mijn geheugen of viedokaart soms kapot?
Verwijderd
Ik zou even kijken of je je geheugen wel goed terug hebt gedaan. Want voordat je het er uit had gehaald piepte hij niet 
En nogmaals de kabels even checken, ook op het moederbord en zo, kan geen kwaad.
En nogmaals de kabels even checken, ook op het moederbord en zo, kan geen kwaad.
Regelmatige beep is MEESTAL (was bij mij tenminste 3 keer zo
) dat je videokaart niet (goed) vastzit in het slot. Duw m ff goed aan and try again
Het geheugen zit er wel goed in, ik ben niet helemaal dom, ook zitten alle kabels er goed in, daar ben ik van overtuigd. Mischien dat het al kapot was en dat dat pas bleek toen ik het eruit haalde en er weer in deed?
Videokaart heb ik ook gecontroleerd, los gehaald en er weer goed in gedaan.
Dat van dat dat nu pas blijkt lijkt me nogal stugOp zaterdag 29 december 2001 07:24 schreef Simonbuikje het volgende:
Het geheugen zit er wel goed in, ik ben niet helemaal dom, ook zitten alle kabels er goed in, daar ben ik van overtuigd. Mischien dat het al kapot was en dat dat pas bleek toen ik het eruit haalde en er weer in deed?
Ja de fans van de voeding en CPU draaien normaal, ik krijg de eerste piep te horen van het opstarten, vervolgens een paar seconden niets, waarna het piepen constant door blijft gaan, normale piepjes, niet kort niet lang.
Verwijderd
Je moet ff kijken welk BIOS je hebt. Het merk dus.
En dan je manual van je mobo er bij pakken.
En als daar niet in staat wat je volgorde van piepjes betekend, dna kun je dat ongetwijfeld vinden online. Waarschijnlijk zelfs wel met de search van GoT.
En dan je manual van je mobo er bij pakken.
En als daar niet in staat wat je volgorde van piepjes betekend, dna kun je dat ongetwijfeld vinden online. Waarschijnlijk zelfs wel met de search van GoT.
Tja, jij bent degene met de kast voor je neus, dus jij kan zien welk merk mobo erin zit, en aangezien je een werkende internet PC hebt, kun je zoeken naar een manual van je bord.
* alt-92 vind dat je best wel wat meer info kan geven dan alleen 'hij doetutnie'
* alt-92 vind dat je best wel wat meer info kan geven dan alleen 'hij doetutnie'
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ik moet elke keer naar een internet cafe om reacties te checken. Heb dus geen internet computer bij de hand. Wie heeft er nog goeie suggesties? Gewoon nieuw geheugen kopen of is dit het waarschijnlijk niet?
Pagina: 1