Toon posts:

IBM / MAXTOR 60 GB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke,oke ik weet het er is veel over gezegt
en ik heb de search gebruikt.

maar ik wil vandaag een 60 gig schijf kopen
eentje van 7200 rpm 2mb cache

Welke Maxtor of ibm

Please advise en ik begin er nooit meer over

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Zou zelf voor de Dmax 60+ gaan van maxtor. Heb er zelf ook een, erg stil en snel. De nieuwe D740X-6L van Maxtor zijn echt lawaaierig :(.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
jah IBM vertoont veel kuren dus neem gewoon Maxtor bevalt mij ook goed :)

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-04 23:39
ik heb de IBM gekozen....
sneller en stiller
sterker nog ik ga denk ik begin januari een 2e halen :)
das namelijk ook leuk voor mijn toekomstige raid bortje...
wil nog steeds een nieuwe proc enzo en dan moet ik dus ook aan nieuw mobo...

en btw als je goed zoekt op IBM zie je dat vrijwel alle problemen zich voordoen in de 30 of 40 gb schijven en verhoudingsgewijs vrijwel geen enkele in de 60gb schijven.

ik ben er tevreden mee......
en ja de mijne krijgt wel wat te verduren >:)

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
sneller en stiller
dan een dm 60+ misschien maar een maxtor d740x is sneller en net zo stil hoor.

Verwijderd

ik koop iig geen ibm meer, ik vertrouw die dingen simpel weg niet meer. ik heb dus zo 30 gig geval, begint ie een paar maanden terug opeens te schreeuwen (een kras geluid), ik heb 'm toen low level geformatteerd met die util van ibm, en sindsdien doet ie weer normaal. maar m'n vertrouwen erin is behoorlijk geschaad.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:41

Predator

Suffers from split brain

Als ik nu een HDD zou kopen zou het ook zeker geen IBM zijn.
Pas als ze zeker een jaar HDD's kunnen leveren zonder slechte reeksen in, zou ik het overwegen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• MegaJurk
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Allemaal onzin! IBM levert prima harde schijven. Dat er weleens een slechte reeks tussen zit, gebeurt iedere fabrikant weleens. Of je nu een Maxtor, IBM of Western Digital koopt, je gaat dan altijd voor kwaliteit en trouwens die merken bieden ook allemaal 3 jaar garantie, dus geen zorgen zou ik zo zeggen.

Verwijderd

Ik zou voor IBM gaan, want ondanks wat slechte series bouwen ze gewoon gigantisch goeie schijven,

Verwijderd

Paar daagjes geleden nog exact dezelfde vraag langs geweest: [topic=362271]
Zie mijn antwoord daar :P

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 04:48 schreef Panzer het volgende:
Zou zelf voor de Dmax 60+ gaan van maxtor. Heb er zelf ook een, erg stil en snel. De nieuwe D740X-6L van Maxtor zijn echt lawaaierig :(.
Laat me raden, je hebt nog nooit in je leven een maxtor uit de D740x-6L series horen draaien!
Laawaierig |:( , dat ding is muisstil man :Z

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

[topic=361137]
[topic=360127]
[topic=328777]

Dus gebruik de search voortaan ff..........

Systeem | Strava

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik zou een Western Digital nemen ,die zijn echt onverwoestbaar.
Ik heb ook een ibm40gb 60gxp ,geen problemen mee ,maar als ik het zo hoor hier koop ik voorlopig geen ibm meer.

• Predator
  • Laatst online: 06:41

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 29 december 2001 15:34 schreef MegaJurk het volgende:
Allemaal onzin! IBM levert prima harde schijven. Dat er weleens een slechte reeks tussen zit, gebeurt iedere fabrikant weleens. Of je nu een Maxtor, IBM of Western Digital koopt, je gaat dan altijd voor kwaliteit en trouwens die merken bieden ook allemaal 3 jaar garantie, dus geen zorgen zou ik zo zeggen.
Geen zorgen :?
Wat voor een |:( idee is dat...

Wat ben je met garantie als je je data kwijt bent...
Je hebt wel een nieuwe schijf maar je data haal je daarmee niet terug.

Dat er wel es een slechte reeks bij zit gebeurt indd wel bij iedereen eens.
Maar bij IBM zat er tussen de 60GXP ook nog een rot stuk tussen.
2 x na elkaar vind ik toch heel veel

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

One word: IBM!

Putting the bit in Biton since 1997

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:28
ELKE HDD heeft een kans te chrashen. WELK merk dan ook. De techniek van nu is gewoon niet zo dat je 100% zeker kan zijn dat je data veilig is.

Dus je moet ALTIJD backuppen, welke schijf dan ook. En dan maakt het ookniet meer uit welk merk je neemt...

Ikzelf heb voor IBM gekozen omdat ze gewoon de snelste zijn...en backuppen doe ik tochwel.
+ dat IBM de beste grantie bied...

(mijn kapotte 45GB werd binnen 1.5 week vervangen voor een NIEUWE 60GB :9 )

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:26
heb hier ook 2x ibm 60 gb.. ze deden vorige week wel een keer heel raar.. amar alles werkt weer nu..... maar ik ga altijd voor het snelste... en mocht er eens wat misgaan dan maakt het me niet veel uit

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 16:59 schreef Cutebritney het volgende:
ELKE HDD heeft een kans te chrashen. WELK merk dan ook. De techniek van nu is gewoon niet zo dat je 100% zeker kan zijn dat je data veilig is.

Dus je moet ALTIJD backuppen, welke schijf dan ook. En dan maakt het ookniet meer uit welk merk je neemt...

Ikzelf heb voor IBM gekozen omdat ze gewoon de snelste zijn...en backuppen doe ik tochwel.

Ik had het niet beter kunnen zeggen... Ik heb zelf ook pas geleerd dat backuppen noodzakelijk is nadat ik twee keer tientallen GB's kwijt ben geraakt (1 IBM, 1 Maxtor kaputt). Tegenwoordig backup ik dus alles en maakt het merk me niet zoveel meer uit. Als het maar stil en snel is voor een mooie prijs. En die garantie van IBM is idd piekfijn in orde, ook hier een 60GB, 60GXP terug voor een 45GB, 75GXP binnen 3 weekjes. Bij maxtor moest ik zo'n 5 weken wachten voordat ik dezelfde schijf terughad!

Verwijderd

En laat iedereen dat nu eens begrijpen en gaan backuppen in plaats van huilen als het te laat is.

Puhpuh
Dat red je met andere fabrikanten ook. Meer geinteresseerd in wat ik terugkrijg. Een refurbished schijf of een nieuwe, dezelfde (ook referererend aan jouw produktiedatum thread) batch etc. etc

Verwijderd

Misschien is de Seagate ATAIV nog een optie, is een snelle schijf en zeer stil. Anders zou ik voor de IBM gaan.

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Op zondag 30 december 2001 19:01 schreef CB het volgende:
Misschien is de Seagate ATAIV nog een optie, is een snelle schijf en zeer stil. Anders zou ik voor de IBM gaan.
Nee, geen Seagate!

Putting the bit in Biton since 1997

• Zip
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-07-2023

Zip

Heb een 30 gb ibm en draait 8 maanden prima.

deze is ook gemaakt in hongarije (febr.2000)
;)

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Op zaterdag 29 december 2001 15:34 schreef MegaJurk het volgende:
Ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ik heb een DTLA 307030 van IBM waarvan gezegd is dat het een slechte serie is. Ik heb die SMART monitor eens geprobeerd op dat schijffie en performances én reliability stonden beide op z'n hoogst. Bovendien heb ik dat schijffie nu ongeveer 1 jaar en dat werkt allemaal goed. Ook de 2 40 GB schijven van IBM werken bij mij tot nu toe ook goed (ook in RAID formatie).

Maar het komt waarschijnlijk doordat IBM zo bekend is. Dan krijg je twee keer zoveel kritiek als bekendheid. Dat zie je altijd terugkomen.

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Pagina: 1