Toon posts:

soundkaart moet wachten op nic?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Af en toe blijft mijn geluid (bv in winamp) 'hangen'. Dat ie even vaag bezig is en daarna prima verder gaat. Dit na elke 'plotselinge' netwerkactiviteit. Kaartjes allebei pci, delayed transaction al aan/uit geprobeerd, pci latency 0, 64,255, allemaal niks.

enig idee?

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
nou niet echt :P

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 12:02
Wat is je irq setting?

Verwijderd

Topicstarter
nic op 11
soundkaart op 10

i/o:
nic op d800-xxxx
sound op d400-xxx

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
als ze op elkaar zouden moeten wachten, zouden ze op het zelfde irq staan, maar ik zou zeggen, probeer eens een ander irq ofzo :)

Verwijderd

Topicstarter
maar dat is het hem juist, de irq's zijn verschillend. Btw windows xp vind dat zeker helemaal niet gaaf dat ik de irq's verander of wel?

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Toevallig een Compex netwerkkaart?
Kheb hetzelfde probleem gehad onder win2k, nu met XP en een behoorlijke NIC geen problemen meer.

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

Topicstarter
nope, een winbond kaartje zit erin

Verwijderd

Topicstarter
btw ik kom er net achter dat de netwerkkaart samen met de geforce op irq 11 zit. Daar mijn muis ook weleens blijft 'hangen', kan dit de oorzaak niet zijn?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 30 december 2001 18:05 schreef Superpimp het volgende:
btw ik kom er net achter dat de netwerkkaart samen met de geforce op irq 11 zit. Daar mijn muis ook weleens blijft 'hangen', kan dit de oorzaak niet zijn?
yeps :)

t is gewoon niet aan te raden om het slot naast je vid kaart te gebruiken :P

ff wat anders uitzoeken :)

Verwijderd

Topicstarter
dan ga ik daar eens mee aan de slag. Maar de videokaart zit in het agp slot en de netwerkkaart in pci slot 2, toch delen ze irq 11. Ik heb nog een paar lage waarden vrij (5,6,7 ofzo) kan ik die toewijzen door te forceren in de bios?

Verwijderd

Topicstarter
damn, het probleem is er nog steeds. De videokaart, netwerkkaart en soundkaart hebben nu allemaal een andere irq en er zijn verder geen conflicten ofzo. Toch blijft dat geluid vaag doen.
Wat is de beste pci latency om in te stellen?

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog een idee?

Verwijderd

Topicstarter
het blijkt niet zozeer de soundkaart te zijn maar alles schokt bij (niet eens erg hoge) netwerk activiteit (zoals audiogalaxy).
beeld wat schokt, muiscursor die even blijft hangen, en het bekende geluidprobleem eerder beschreven.
iemand een ander idee?
Pagina: 1