Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Niveau 1 / Score 0 - Ook niet helemaal goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AntonT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:57

AntonT

One Ton!

Topicstarter
Sinds Femme het 1/1-posten heeft veranderd in 1/0-posten zijn er naar mijn idee ineens (na het modereren) veel meer 1/0 reacties 'overgebleven'.
Inderdaad zullen moddereters met het oude systeem 1/1-postings hebben laten staan (ik heb begrepen dat dat makkelijker is dan omlaag modereren), maar nu nemen ze (volgens mij) nog minder moeite om niveau 1 te 'bewaren' voor de betere postings.

Volgens mij is het ook zo dat mensen die 1/0 kunnen posten 'm nu standaard op 1/0 laten staan omdat hun score toch bijna niet omlaag gemodereerd wordt voor Statusmisbruik.
Met het 1/1-systeem keek ik steeds van tevoren m'n reactie door of er een score 1 aan gegeven zou kunnen worden en zo ja, op 1, bij twijfel zette ik de reactie op 0.

Femme: Is het misschien een idee om mensen met een zeer goede reacties/karma-verhouding wél 1/1 te laten posten? (waarbij het aantal reacties aan een minimum is gebonden)
Bijvoorbeeld met een verhouding 1:1 (met minimaal 10/15 reacties). Want dan kan je er wel vanuit gaan dat die persoon redelijke dingen kan posten.
(gek, ik voldoe net aan die criteria :) (14 reacties, karma 14))

BTW, Het lijkt er redelijk op dat dit het GaMeOvEr-forum is geworden :)

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 21:28

GaMeOvEr

Is een hork.

roadrunner_,

Welkom op mijn Forum :P

Ik schijn zo'n beetje de enige te zijn die tot nu toe gebruik maakt van de toegevoegde waarde van dit forum, dus daarom misschien ? :)

Even als antwoord op jouw vraag :

Het is trouwens 0/1 i.p.v. 1/0 (eerste is score, tweede is niveau.)

Maar goed, ik denk dat de mensen er nog een beetje aan moeten wennen, dat ze soms ook het niveau naar beneden moeten zetten.

Bij mij is het zo dat als ik een posting iets vind toevoegen aan een thread, dan kijgt hij score 0 /niveau 1. Is het ook nog eens goed beargumenteerd, krijgt hij score 1 /niveau 1.

Is het een must-read toevoeging, dan is het score 1 / niveau 2, en is ook dat nog mooi berargumenteerd met voorbeelden, dan gebruik ik score 2 /niveau 2.

Standaard off-topic : score 0 / niveau -1
Zwaar off-topic : score -1 / niveau -1
Flamebaitje : score 0 / niveau -1
Flamebait : score -1 / niveau -1
Vette Flamebait : score -2 / niveau -2
Overbodig hetzelfde als off-topic, en echt dikke trolls op -2 /-2 .... Ik denk dat je het zo wel een beetje begrijpt hoe ik het gebruik, maar nu de rest nog ... :)

Ik denk dat het ook niet handig is mensen met een hele hoge reaktie/score verhouding op 1/1 te laten posten, want ook die willen (misschien ?) wel eens geintjes maken...

Het is gewoon niet eerlijk score-punten default te geven, niveau heeft geen invloed op je Karma, alleen op de zichtbare lijst.

Aannames zijn fataal.

• AntonT

AntonT

One Ton!

Topicstarter
Om te beginnen: No offence...
Ik begrijp dat jullie kostbare vrije tijd in het modereren van de reacties stoppen, (wil ik ook best doen als Femme vindt dat mijn karma hoog genoeg ligt) maar toch wilde ik nog even doorgaan op je reactie...

Ik denk dat jouw systeem van beoordelen zeer helder is (hoewel er altijd reacties zijn waar je over twijfelt), maar het ging mij er vooral om dat de moddereters zich moeten aanpassen aan de nieuwe situatie, want volgens mij blijven er dus gewoon te veel reacties op 0/1 (nu wel goed? :) ) staan.

Wat betreft het 1/1 posten heb je wel een punt, maar die reacties haal je dan dus gewoon omlaag, zoals je gewend was te doen.
Inderdaad kom je dan weer uit op het 'probleem' dat dat minder snel door de moddereters gedaan wordt maar dat ligt toch echt bij de moddereters.

Als je inderdaad zo eerlijk mogelijk bent en het gedrag van de moddereters meeneemt kan ik, eerlijk gezegd, ook niet tot een andere conclusie komen dan dat het het eerlijkst is om 0/1 te laten posten.
Misschien is het dan, om de moddereters werk te besparen, handiger daarvoor de reacties/karma verhouding te veranderen en een minimumaantal posts in te stellen.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ehrrmmm....

Ik ben ook Moderator hoor....

Dacht je dat ik een Admin was of zo ?

Je streelt mijn ego ! :P

Aannames zijn fataal.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De betere oplossing zou zijn:

users bouwen karma punten op. Daardoor gaat hun karma omhoog (leuk cijfertje, heb je verder niet veel aan) en verzamelen ze score punten die ze later kunnen gebruiken wanneer ze een eigen posting zelf al op een hoger niveau/score willen plaatsen. De scorepunten zijn een week lang geldig om te voorkomen dat iemand heel veel punten opspaart en deze in een paar enkele postings er doorheen willen jagen.

Wanneer je een eigen posting zelf een hogere score wilt geven bij het posten gaat er bijv. bij een 1/1 posting 2 punten af van je scorepunten en bij een 2/2 4 punten (of misschien nog meer aftrekpunten). Op die manier voorkom je dat iemand altijd zijn scorepunten in de strijd gooit (aftrek is dan net zoveel als wat er bij zou komen wanneer een moderator de score ongemoeid laat, bij hogere aftrek is dat niet het geval en zou iemand dus iig na moeten denken alvorens-ie z'n puntjes op maakt).

• AntonT

AntonT

One Ton!

Topicstarter
'k weet ook wel dat je een moddereter bent...

Maar voor 't geval Femme of een andere Admin dit leest, had ik het laatste stukkie toegevoegd.

Femme had het dus gelezen :)...

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Wat is de toegevoegde waarde van het feit dat de users zelf hun te plaatsen reaktie alvast "omhoog modereren" dan ?

Dan probeert iedereen op 2/2 te posten.

Of geinponens sparen punten op, om dan vervolgens ergens waar het totaal niet ter zake doet (Microsoft thread ofzo) te roepen :

"Nvidia schopt kont en 3dfx zuigt ! >:) "

En dat dan lekker op 2/2...

Dat lijkt mij ook niet wenselijk...

Aannames zijn fataal.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De toegevoegde aarde is dat bezoekers betere postings willen maken omdat zij dan meer punten krijgen, waarmee ze dus meer 'macht' krijgen.

Bovendien geeft 't de mensen die veel nuttige info posten de mogelijkheid om zonder moderreter al op 'eigen' niveau te posten.

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Mensen die hun punten in de strijd gooien om een onzinreaktie erdoor te drukken moeten wel die punten permanent verliezen. dwz als zo'n reaktie naar -1/-1 gezet wordt krijgen ze hun punten niet terug.

Het lijkt mij een beter idee om een soort ranglijst te maken met de 100 beste tweakers of zoiets. En dan wat verschillende stats erbij. Zoals meeste punten, hoogste karma, meeste punten/reaktie en meeste karma/reaktie. En dan uiteraard wel vanaf een minimum aantal reakties, anders komt iedereen die toevallig 1/1 scoort op zijn first post direct bovenaan.

En dan evt de ranglijst elke week op de frontpage, net als DPC of zoiets.

Geen geklooi met standaard punten toebedeeld krijgen, dat trekt alleen maar verhoudingen scheef.

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Het opbranden van eigen karmapunten ter moderatie van anderen lijkt me een zinloos iets, zeker als aan dat karmagetal de kans om 'moderator' te zijn afhangt.

Waarom niet gewoon een +/- system net als bij slashdot. moderatie resultaat is sommatie van toegekende moderatiepunten. Men kan dus alleen modereren via het toekennen van een waarde via 1 dropdown box. Zodoende ben je meteen van het gezever af dat de laatste moderator bepaalt wat het eindoordeel is van de posting, totdat een andere moderator weer die posting gaat her-modereren.

Slashdot geeft 5 moderator punten af aan elke moderator. Dat kun je eventueel unlimited maken, ivm het niet veelvuldig aanwezig zijn van moderators (lees: duizenden).

Verder wil ik nog even opmerken dat moderatie eigenlijk bedoeld is voor het lezen op een bepaald niveau. Dus je hebt maar 1 scorefactor nodig per posting, niet 2.

Ook 'niveau-consistentie' werkt IMHO niet. Als persoon X een posting plaatst en een moderator maakt daar -1: offtopic van, ik noem maar iets, en een ander persoon replied op die posting, terwijl de moderatie aan de gang is (en dus niet die -1 ziet) dan wordt zijn posting ook -1, ivm niveau consistentie, terwijl die replyende persoon BEST wel nuttige dingen kan zeggen. Je kunt dus niet zo'n persoon omhoog modereren.

Voorbeeld: de shevar posting in http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=11506&niv=-2 Ookal reageert hij op al die trolls (die reageerden op zijn moderaties overigens) toch zegt hij dingen die wel nuttig zijn voor het besef. nu is die posting -2: niveau consistentie, wat niet nuttig is want geen hond ziet nu meer zijn nuttige info. (die voornamelijk nuttig is voor non-moderators, dus zeurderij verlagend).

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Otis: je beticht me net van te lang doorzeuren, wat ik ook moest toegeven, maar dit is nu al het 3e item waarin ik je ditzelfde punt zie maken over /. .
Pagina: 1