Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Natuurlijk, geef mij de schuld maar....

Pagina: 1
Acties:

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:28

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Welke lieve Moderator vond het nu nodig om mijn eerste thread hier : http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=11506&niv=-2 op 0 - overbodig te zetten ?

Omdat er hier getwijfeld wordt aan de kwaliteit / subjectiviteit van de Moderators, (doordat een aantal mensen mijn post niet goed lezen)verplaatsen we de thread die het veroorzaakt heeft maar naar niveau -1 / Score 0 - overbodig ?

Dat is wel een erg laffe reaktie vind je ook niet ?

Dus op het moment dat de kwaliteit/subjectiviteit van de moderators in opspraak komt, steken we onze kop maar in het zand ?

Dat je de overige posts, waarin ik het probeer uit te leggen, naar niveau -1 zet vind ik begrijpelijk, maar de eerste is nu spontaan overbodig ?

Erg laf, en vooral zwak.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

GaMeOvEr, ik heb de moeite genomen om die thread eens door te lezen en wat mij opvalt (ik heb dat gisteren ook gepost in het topic "modereer kwaliteit") is dat er tegenwoordig veel "ruzie" is tussen moderators onderling.

Dit bericht van jou lijkt me een goed voorbeeld?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Goh,

Afgezien van TgF zie ik hier veel reakties komen zeg.... :(

TgF,

Ik zou niet weten welke moderator ik wat heb aangedaan (in de vorm van treiteren dan off-course :P ) waardoor ik rivaliteit zou voelen tegenover een andere moderator, of andersom...

Aannames zijn fataal.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De gezeur van moderators over beoordelingen doen ze maar op dit forum, maar niet in de reactie sop het artikel zelf. Dan wordt 't zo'n zooitje van...

Het begrip 'niveau consistentie' lijkt ook nog niet bij iedereen doorgedrongen te zijn. Ik zie postings die reageren op eerdere postings die onzichtbaar zijn omdat ze op een lager niveau zitten, daar is dus niet leesbaar.

Wel een gigantisch stel blaatapen daar in die thread (vooral Arjan Schepers). Als gecombineerde on-topic reacties en flamebaits zo door elkaar gaan lopen moet 't gewoon afgekapt worden -> niveau -1.

Als deze posters een klein beetje mee zouden werken (dwz: geen moderatortje pesten, geen flamebaits met on-topic info mixen), dan zou het moderator een stuk eenvoudiger worden.

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-11 22:30
Femme: Misschien is het een goed idee om een verduidelijking in de FAQ te zetten van wat moderators nou precies zijn.

Veel mensen denken namelijk (tenminste, dat blijkt uit hun reacties) dat moderators een soort administrators zijn die eigenlijk geen mening zouden moeten hebben en zich niet met de discussie moeten bemoeien. Dit is natuurlijk onjuist, want als ik reageer op een posting dat doe ik dat als lezer en gebruiker en niet als moderator.

Wat ik ook belangrijk vind voor de moderators die dit lezen: als je het niet met iemand eens bent of vind dat iemand onzin uitkraamt - reageer er dan gewoon op met een posting, als je het alleen omlaag modereert dan blijft het voor die mensen ook onduidelijk (het zijn lang niet altijd trolls) en misschien voor anderen ook. Een reactie waarin je het rechtzet is een stuk informatiever.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Maar de FAQ (waar al wordt uitgelegd wat moderators zijn) leest niemand.

Verwijderd

Maar de FAQ (waar al wordt uitgelegd wat moderators zijn) leest niemand.
Een keer een leuke frontpage??

• Hielko
  • Laatst online: 22:48
De faq wordt wel gelezen, maar wel meestal door mensen die al langer op t.net rond hangen omdat het niet erg opvalt dat er van die drop down menutjes zijn en dat ergens dan een faq tussen staat.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
En ondertussen zijn er al wat nuttige tips gekomen, en ik zie dat ik weer verher-gemodereerd ben, maar ondertussen is mij nog niet duidelijk wie mij met welke argumenten naar niveau -1 / overbodig heeft gezet.

Het gaat mij hier niet om mijn Karma, anders zou ik hier ook niet zoveel topics submitten op GoT,(krijg je tenslotte geen Karma voor) maar ik wil gewoon meehelpen om de kwaliteit van T.net omhoog te krijgen.

Dus daarom stel ik dit soort dingen aan de orde, wat de motivaties van sommige moderators (/Admins) zijn om dit soort moderaties toe te passen.

Ik denk dat hier een duidelijkere lijn van eensgezindheid/professionaliteit onder de moderators dient te komen...

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

hhhmm welke FAQ?

nee grapje...

Verwijderd

ik had um gister al weer op +1 informatief gezet en de sproeipoep-postings over moderatie (irrelevant zeurt erg lang door over nulonderwerpen) op -1 of lager. Als ik het zo kan bekijken heeft ene Arjan Schepers zo'n 16 punten verloren met die thread, dus die zal nu wel onder 0 zitten ;)

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik heb ook al een keer gezegd dat iedereen zodra hij registreert meteen naar de FAQ doorgewezen zou moeten worden. En als hij hem dan toch niet leest en nog domme vragen of opmerkingen gaat maken dan moet hij maar score -1 krijgen (hiervoor moet dan wel gewaarschuwd worden aan het begin van de FAQ haha).

OK Otis, ik zeur te lang. Was gewoon kwaad dat iets van -1 niet alleen naar 0 maar zelfs naar +1 ging. Ik had inderdaad al geklaagd na de 0.
Pagina: 1