Hey ik wil in mij thuisnetwerkje 1 ADSL lijn verdelen over 2 pc's maar zo dat elke pc onafhankelijk van de andere kan werken, dus dat de ander niet aan hoeft te staan om als server te dienen. Ik draai op beide systemen WinXP en op 1 systeem een dualboot met Win98. Ik wil geen router kopen, want dat kost me te veel. Mij idee was om de lijn rechtstreeks op de uplink de zetten en dan op beide compu's een Mxstream verbinding aan te maken. Maar op het moment dat de ene verbinding heeft, kan de andere pc dan ook nog verbinding maken? of moet 1 pc dan gatewayserver zijn?
Wat jij wilt kan wel, maar dan moet je eerst je modem omtweaken, oftewel de routerfunctie van je Alcatel-modem inschakelen. Zie ook: [topic=192381/1/50] .
Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!
Verwijderd
En rekening houden dat je pc dan geen internet adres meer krijgt, zodat je standaard geen webserver/mailserver/ut server/icq en weet ik veel wat meer kan draaien zonder een 3rd party portmapper. Als ik de posts van de laaste 2 maanden hierover lees, is het diep triest; nee, die tweak was zo gebeurd, maar van de rest snap ik geen reet, hoe kan ik de tweak ongedaan maken....enz enz.Op zaterdag 29 december 2001 02:16 schreef Ferdo het volgende:
Wat jij wilt kan wel, maar dan moet je eerst je modem omtweaken, oftewel de routerfunctie van je Alcatel-modem inschakelen. Zie ook: [topic=192381/1/50] .
Die tweak kan je ongedaan maken hoor en wat is er verkeerd met portmapping.Op zaterdag 29 december 2001 02:43 schreef smiley het volgende:
[..]
En rekening houden dat je pc dan geen internet adres meer krijgt, zodat je standaard geen webserver/mailserver/ut server/icq en weet ik veel wat meer kan draaien zonder een 3rd party portmapper. Als ik de posts van de laaste 2 maanden hierover lees, is het diep triest; nee, die tweak was zo gebeurd, maar van de rest snap ik geen reet, hoe kan ik de tweak ongedaan maken....enz enz.
Je moet weten wat je wilt he
ofwel laat je 1 pc router spelen ofwel maak je van je modem een router.
Verwijderd
maar hoe doe je dat dan ?Op zaterdag 29 december 2001 11:01 schreef Pr3d4t0r het volgende:
[..]
Die tweak kan je ongedaan maken hoor en wat is er verkeerd met portmapping.
Je moet weten wat je wilt he
ofwel laat je 1 pc router spelen ofwel maak je van je modem een router.
is het dan gewoon die comp is verbonden met de router ?
en de andere zijn verbonden met die comp. zodat iedereen i-net op kan starten ?
Dit klinkt bot, maar lezen is ook een vak
[topic=309398/1/50]
[topic=309398/1/50]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()