Toon posts:

Aanschaf nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het salaris is weer binnen en aangezien geld moet rollen, gaat het deze keer gespendeerd worden aan een laptop (samen met de vorige x salarissen :))

Mijn grote vraag aan de die hard tweakers.net members luidt dan ook: Aan welke laptop ???

In de Makro-folder van deze week stond een model wat mij persoonlijk wel aardig leek namelijk het volgende:

Laser Notebook.
Pentium III 800 MHz processor
256 MB SDRAM -15 GB HDD
Video 4 - 32 MB regelbaar
14.1 inch TFT-scherm
8x24 speed dvd/cd-rom
56k-modem -10/100 LAN netwerkadapter
MicrosoftWindows XP Home
16-bits stereo audio met FM Music Synthesizer
3,5 1.44 MB PDD
Litium-Ion Smart Battery
Poorten: o.a. 1 x parallel, 1 x serieel, 1 USB
1 jaar Pick-Up and Return garantie.
2999.- / E 1360.89 Excl. BTW

Mijn broer bracht me echter op de volgende site:

http://www.completer.nl/laptop/Yong_SunYongSun_14_1.html

Wanneer ik hier een laptop samenstel heb ik voor f 4100,= (Incl BTW) toch ietsje meer waar voor mijn geld, gezien ook de test uit het computertotaal magazine (zie link www.jewelnotebooks.nl).

Wie kan mij zeggen wat ik het beste kan doen, welke is een aanrader en welke (absoluut) niet ? Zijn er misschien nog mooiere aanbiedingen en is dit spul allemaal te duur ?

Hopende op een snelle reactie ga ik nog maar ff verder surfen naar laptops op zoek.

Gegroet,

Cyrus The Virus

• ViPeR098
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Als ik op die sites kijk zou ik het wel weten... die van de macro is wel redelijk goedkoop maar niet echt geweldig. Iets wat me al helemaal niet bevalt is die 32 mb 'regelbaar'. Waarschijnlijk wordt een deel van je ram als videogeheugen gebruikt. Dus 256 - 32 = 224 mb ram over... dit is niet veel voor windows XP (256 mb is dat trouwens ook hoor)
Laat die Macro maar lekker zitten! :)

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
vind het niet echt een superaanbieding hoor
kijk eens bij dell of mediamarkt

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Bij de media markt heb je een mooi systeem voor 4599,-

Intel pentium 1.2 ghz
512mb geheugen
64 mb shared video geheugen (beetje jammer) Ati p6
8x dvd combo 8/6/24 cdrw
14,1 " 1024x768
56k6/10/100 mbit internal
30 gb harddisk

Merk gericom
Kijk op gericom.de voor de rest. Het is de 1e supersonic m6-t Ongeveer dan. ALleen zit er een sis 630 chipset met shared video

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:27

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Neem ALSJEBLIEFT geen MERKLOOS rommel als Laser of Medion, als het om laptops gaat. JE hebt dan namelijk 0 garantie dat er ondersteuning blijft voor jouw exotische b-merk hardware wat er in zit. Ook is een laptop complex, zo complex dat je er geen b-merk rommel in wil. En je gelooft zelf niet dat een b-merk geen b-merk is maar gewoon goedkoper in koopt dan een a-merk :?

Tis niet voor niets dat die dure laptops nog bestaan, je komt er toch op trug. Als je eenmaal een Dell hebt gehad bijv. wil je nooit meer wat anders... overal en altijd kun je mbv een klein service tag'je alle service, drivers, specs en weet ik veel wat niet meer opvragen op de site.. werk allemaal zoooo relaxed.. :) Dat hebben ze niet bij de Aldi.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Ik zou gaan voor een écht A-Merk, dat is bij notebooks behoorlijk belangrijk.

Persoonlijk zeg ik DELL. Dan maar iets lagere specs maar wel betere kwaliteit.

Verwijderd

Inspiron 4100 866XT Recommended

• Notebook Chassis
• 14,1" TFT SXGA+
• Intel® 830 chipset
• Intel Pentium 3 866/512KB Cache
• 128MB (1x) (1xfree slot) 133MHz
• Intern 56K Modem (on board)
• Intern 10/100 NIC netwerkkaart (on board)
• 10 GB Ultra ATA/100 HDD (4200)
• 3.5" 1.44MB floppy drive
• 24 x CD-ROM
• 4x AGP
• ESS Meastro 3i audio soundblaster
• 16MB ATi Mobility Radeon P6 videokaart
• IR port voor draadloze data-overdracht
• Touchpad & pointing stick
• AC Adapter
• Smart Lithion Ion Batterij
• Norton AntiVirus 2001 (90 days free updates)
• MS XP Home NL/UK/FR
• Nylon draagtas
• 1 jaar Collect and Return garantie.

Fatsoenlijke video, i830 en CPU op 133MHz. Geen historische Laser op 100MHz met een el-cheapo Video 4 :?

Fl. 3270.00 ex.

Extra geheugen NIET bij DELL bestellen, veel te duur. Gewoon 256MB S0-DIMM van Kingston of Dane-Elec, iets van FL. 200 piek.

Totaal dus:

FL. 4090,- Incl.

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 09:39 schreef RenevdVeen ook dit:

Extra geheugen NIET bij DELL bestellen, veel te duur. Gewoon 256MB DIMM van Kingston of Dane-Elec, iets van FL. 200 piek.
Gaan toch geen normale DIMMs in zo'n bakkie ofwel? :?

Verder nice system indeed :7

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 09:50 schreef tose het volgende:

[..]

Gaan toch geen normale DIMMs in zo'n bakkie ofwel? :?

Verder nice system indeed :7
Standaard S0-DIMM op 133 MHz. Geen normale (pc) DIMM nee...

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 22:29
Garantie is ERG belangrijk voor notebooks, dus zou ik echt zeker weten voor een A-merk gaan (zoals Dell of Toshiba) en er ook voor zorgen dat je 3 jaar garantie neemt.

Als je geen 3 jaar garantie neemt en er gaat iets stuk na 1 jaar ben je dus echt heel duur uit.
Als ik een klant aan de lijn krijg die een notebook wilt kopen raad ik ook altijd aan om 3 jaar garantie te nemen.

[EDIT]
ja, ik bedoelde dus na 1 jaar ipv na 3 jaar.. was nog een beetje lam van het uitgaan gisteren, hehe

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 10:27 schreef Killah_Priest het volgende:
Garantie is ERG belangrijk voor notebooks, dus zou ik echt zeker weten voor een A-merk gaan (zoals Dell of Toshiba) en er ook voor zorgen dat je 3 jaar garantie neemt.

Als je geen 3 jaar garantie neemt en er gaat iets stuk na 3 jaar ben je dus echt heel duur uit.
Dit bedoelde je waarschijnlijk anders :)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:27

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 29 december 2001 12:04 schreef Douwe het volgende:

[..]

Dit bedoelde je waarschijnlijk anders :)
Dat denmk ik ook :) maar goed dat wij zo slim zijn en wel lezen :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

ben het met renevdveen eens, pak een merk-laptop. Heb hier zelf nu ook een Dell staan (inspiron 8100) en het is gewoon fantastisch. problemen? servicetag intypen en je krijgt alle drivers die beschikbaar zijn... kom je er niet uit? kijk gewoon op het forum, *gegarandeerd* dat er een oplossing staat (waren bij mij de drivers voor Geforce). Je betaalt iets meer, maar op het moment dat je toch al 4000+ gulden uitgeeft, kies dan ajb voor zekerheid.

Geheugen bestel je niet bij dell uiteraard ;) , veel te duur, maar iedere computershop kan compatible geheugen voor je bestellen.
Pagina: 1