Halo_Master/Underdog:
Dit is écht een gebed zonder eind. Was je ook al anti nVidia ten tijde van de Riva 128 en de Riva TNT ?? Lijkt me niet, want toen was 3dfx (Toen schreven ze het nog als 3Dfx) de 'king of the hill'.
Maar goed, ik kan nog wel even doorgaan met meer van dit soort argumenten.
Mijn persoonlijke mening hierover: Ik ga kopen wat de beste prijs/prestatie verhouding heeft. We zien wel wat dat wordt. Zoals het er nu naar uitziet wordt dat in ieder geval géén v5 kaart.
Over gezeik en steken onderwater:
WAT DENK JE NOU ZELF ?? Is de V5 5500/6000 nou werkelijk zo'n hoogstaand staaltje techniek ? Nee! Natuurlijk, 4 chips zal voor hele brute rekenkracht zorgen, maar vanuit ontwerp-technisch oogpunt is het een zwaktebod om maar gewoon 4 chips op een PCB te zetten.
Laat het alsjeblieft even doordringen: 128 MB om effectief 32 MB op te kunnen slaan, hoe efficiënt kan je zijn ? Een kaart die zo groot is dat 'ie niet in een gemiddelde midi towers past. Om nog even niet te spreken over de externe adapter.
Kan jij je een MacLaren indenken waar ze maar even een 2e formule 1 motor inleggen en een exterme brandstoftank opzetten ?? (of vul ipv. MacLaren Ferrari in, kan ook.)
Het zou een heel ander verhaal geweest zijn als er een hele Unified Memory Architecture zou zijn opgezet, waarbij de 4 chips gemeenschappelijk geheugen hebben, of meerdere chips op dezelfde die.
... Maar dat laatste zou nooit kunnen zonder -net zoals de GeForce GTS, die je zelf afkraakt- in gigantische geheugenbandbreedte problemen te komen.
Ik ben pro alles behalve Nvidia en Intel omdat ze met nieuwe artikelen komen voordat ze uitvoerig zijn getest en af zijn
HUH ??? Op welke planeet leef jij ??? (ja, meerdere vraagtekens, want ik snap het écht niet...) nVidia komt tenminste iedere 6 maanden met een nieuw produkt, en iedere keer op tijd. Kan je van je favoriete 3dfx niet zeggen. (dat intel aan het falen is wat betreft leveren heeft niets met deze discussie te maken.)
Produkten die niet uitvoerig getest zijn ? geef eens een voorbeeld dan ? Goh, werd de V5 5500 toch maar even vlak voor introductie nog even teruggeroepen. Een introductie die, wil ik even in herrinering brengen, al een aantal maal werd verschoven naar een later tijdstip. Is dat ooit nodig geweest voor een op een nVidia gebaseerde 3D kaart ? Oh, en hoe zit het met het 'beest' V5 6000 ? wanneer komt die kaart op de markt ? Nu is het "ergens deze zomer"...
Weet jij misschien wat WickedGL of TurboGL drivers zijn voor 3dfx ? en dat die het beter doen dan de miniGL die 3dfx zelf levert ? Doorontwikkeling van drivers is iets geheel normaals, zowel voor 3dfx als nVidia.
Sorry Halo_Master/underdog, dit is gewoon de pot die de ketel verwijt dat 'ie zwart ziet.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE