Toon posts:

PC gaat niet aan (soms wel) - Etc... AJ!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okeej,

een vriend van me heeft een PII van de Vobis...
Voor hem goed genoeg... maar hij wou er wat geheugen bij... ik had hem aangeboden het erin te zetten maar hij heeft het iemand anders laten doen... resultaat: SPOOKCOMPUTER!!!

Hier wie goo:

PS/2 muis werkte niet meer (af en toe wel)... Ik BIOS geupdate (Gigabyte BXC) toen deej ie het weer...
Dag erna doet ie het niet meer... Ik leen hem een nieuwe muis.. doet het... Dus hij koopt zich een nieuwe muis... Hij test die "kapotte" muis op een andere pc - werkt perfect... Hmm maar okeej de muis doet het nu...

Probleem 2: Computer sluit niet goed af: Als ik AFSLUITEN (dus NIET reboot) pak, dan zou ie dus moeten afsluiten / power OFF (uit dus). Nope, hij REBOOT (Instant-Off staat aan in BIOS!!)...
Dus heb ik maar het zo gemaakt dat de PC zegt "U kunt de computer nu uitschakelen" (en op uitknop duwen...)

MAARRR opeens krijgt ie het ding amper aan... Hij moet 10,20x op de aan knop rammen en dan bidden dat ie aansprint...

Iemand enig idee????

Tis een PII - Gigabyte BX-C moederbord, Win2000 Pro

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

.

[ Voor 98% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 23:10 ]

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
trek dat geheugen er eens uit
en test dan of hij wel werkt

test ook het geheugen eens beide dimms

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dat de muis vaag doet kan gewoon liggen aan een brakke chip, had ik een keer met een P90, maar de helft van de muizen doet het daar op, de andere helft lijkt teveel stroom te trekken oid. Dan is de poort gewoon niet helemaal OK. da's jammer, maar geen ramp.

Voor die aan/uit knop, wat gebeurd er als je de knop langer inhoud? Gaat ie dan sneller aan/ langzamer aan.

BIOS rivisie, stond er iets nuttigs bij dat gefixed was, of was het allemaal nutteloos?

Heb je iemand anders dit soort problemen horen vertellen, of is dit de eerste keer?

Verwijderd

Topicstarter
Het geheugen er weer uithalen?
Zal het eens proberen
Alle software reistallen?
Al gedaan...
En anders schadevergoeding eisen bij die gast die het erin heeft gezet en een nieuwe kopen.
Tis een vriend van um, niet het meest sociale wat je kunt doen heh....

Verwijderd

Topicstarter
BIOS rivisie, stond er iets nuttigs bij dat gefixed was, of was het allemaal nutteloos?
Ja er stond iets in over PS/2 muizen en probleempjes daarmee... VANDAAR die bios update... maar dag daarna - tzelfde... UGH!! :(

Verwijderd

Topicstarter
Kan het soms aan de voeding liggen of zo?

Die knakker (die dat er ingeprikt heeft) vertelde me dat ie de main stekker (van voeding naar moederbord) er af heeft getrokken.... iemand ENIG idee?
Pagina: 1