"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Verwijderd
Ik kan er allemaal verhalen omheen vertellen, maar het antwoord is gewoon "nee"
ik zou trouwens zelf zon linesharing WEL willen hebben..dan kan ik mijn isdn over laten zetten naar analoog, scheelt weer piekies (ik wil ook cistron maxx)
edit: als ik je goed begrijp dan wil je dus helemaal geen telefooonlijn hebben...maar daar heeft linesharing nix mee te maken
ja ik heb een paar biertjes teveel op dus als ik onzin uitsla zeg het maar hoor
ik zou trouwens zelf zon linesharing WEL willen hebben..dan kan ik mijn isdn over laten zetten naar analoog, scheelt weer piekies (ik wil ook cistron maxx)
edit: als ik je goed begrijp dan wil je dus helemaal geen telefooonlijn hebben...maar daar heeft linesharing nix mee te maken
Verwijderd
tuurlijk kun je KPN opzeggen en de aansluiting alleeen usen voor ADSL. Op de meeste plekken KUN je nog niet eens linesharen!
Precies. Ik heb een maand lang ADSL gehad via Scarlet zonder linesharing, en mijn abb. met KPN was opgezegt, en de lijn was overgenomen door bbned. Dus het is juist prima mogelijk.Op zaterdag 29 december 2001 12:32 schreef snars het volgende:
tuurlijk kun je KPN opzeggen en de aansluiting alleeen usen voor ADSL. Op de meeste plekken KUN je nog niet eens linesharen!
Exact expert nodig?
[very offtopic]Op zaterdag 29 december 2001 02:30 schreef isdnsux het volgende:
Ik kan er allemaal verhalen omheen vertellen, maar het antwoord is gewoon "nee"
jij zegt nooit iets zinnigs
En je moet eens op normale tijden naar bed gaan...
[/very off topic]
dat wilde ik ff horen, thanxOp zaterdag 29 december 2001 12:32 schreef snars het volgende:
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Verwijderd
Ja ik ben weer helder 
Ik snap er effe niks van...je hebt nu 1 analoge telefoonlijn ja? je hebt tenminste 1 lijn nodig om adsl te nemen (linesharing of niet)...als je lineharing wel hebt dan kan je over dezelfde lijn ook bellen..als dat niet zo is, dan moet je een extra telefoonlijn nemen...(in jouw geval niet nodig)
Dus ik snap het probleem niet...je krijgt de mogelijkheid om ook te bellen via die lijn en dat wil je juist uitschakelen? ja misschien kan het wel maar ik zie het nut er niet van in...via gewone telefoonlijn bellen is natuurlijk goedkoper dan een mobiele telefoon
en attilla: Shut up
Ik snap er effe niks van...je hebt nu 1 analoge telefoonlijn ja? je hebt tenminste 1 lijn nodig om adsl te nemen (linesharing of niet)...als je lineharing wel hebt dan kan je over dezelfde lijn ook bellen..als dat niet zo is, dan moet je een extra telefoonlijn nemen...(in jouw geval niet nodig)
Dus ik snap het probleem niet...je krijgt de mogelijkheid om ook te bellen via die lijn en dat wil je juist uitschakelen? ja misschien kan het wel maar ik zie het nut er niet van in...via gewone telefoonlijn bellen is natuurlijk goedkoper dan een mobiele telefoon
en attilla: Shut up
Als inneeh, schop (met nuttige aanvulling
)
Wat ik me eigenlijk afvraag, kan je helemaal zonder de KPN? Toen wij MXstream namen, werden we verplicht om er een normaal abbonement van de telefoon bij te nemen. En het mocht niet eens de goedkoopste zijn!!
Hadden we als 'beginnend' huis nu gewoon wel ADSL kunnen aanvragen zonder KPN? of moet je wel eerst uberhaupt een lijn hebben liggen voordat je adsl kan aanvragen? Ik zag deze post wel:
Verder vind ik het jammer dat er in dat stuk niets staat over 'je wil adsl en hebt geen linesharing, dan kan je ook je kpn opzeggen en gewoon niet bellen'.
Daar ben ik namelijk wel in geinteresseerd. De KPN lijn interesseert mij ook geen zak (ik bel wel mobiel) en die 36 piek steek ik liever in een betere aansluiting...
Ik vind het eigenlijk enorm belachelijk dat de kpn je dan verplicht een jaar telefoon erbij te nemen, als het niet eens nodig is
.
De vraag is dus, kan je adsl gebruiken zonder gebruik te maken van de kpn lijn. Het blijkt dus helemaal te kunnen. Dit kan je ook opmaken uit de oude voorwaarden van cistron:<font size=1>Op zaterdag 29 december 2001 17:31 schreef isdnsux het volgende:
Ja ik ben weer helder
</font>Hier maak ik uit op, dat je wel een lijn moet hebben liggen om uberhaupt te kunnen adsl'en, maar dat je die gewoon kan opzeggen zodra het mogelijk is.Geen linesharing beschikbaar:
Dan moet u een aparte telefoonlijn aanvragen bij KPN, en deze door Cistron om laten zetten naar een ADSL lijn. Daarna moet u het KPN abonnement per direct opzeggen. u moet dan wel aan KPN aansluitkosten betalen EN de abonnementskosten voor 1 jaar telefonie via KPN, want dat is de minimum contract periode zelfs al zegt u de lijn per direct op.
Wat ik me eigenlijk afvraag, kan je helemaal zonder de KPN? Toen wij MXstream namen, werden we verplicht om er een normaal abbonement van de telefoon bij te nemen. En het mocht niet eens de goedkoopste zijn!!
Hadden we als 'beginnend' huis nu gewoon wel ADSL kunnen aanvragen zonder KPN? of moet je wel eerst uberhaupt een lijn hebben liggen voordat je adsl kan aanvragen? Ik zag deze post wel:
Crazy_D, had jij nou je aansluiting genomen zonder dat je ooit kpn had, of had je hem nou genomen zonder dat er uberhaupt een KPN lijn aanwezig was?Op zaterdag 29 december 2001 13:47 schreef Crazy_D het volgende:
Ik heb een maand lang ADSL gehad via Scarlet zonder linesharing, en mijn abb. met KPN was opgezegt, en de lijn was overgenomen door bbned. Dus het is juist prima mogelijk.
Verder vind ik het jammer dat er in dat stuk niets staat over 'je wil adsl en hebt geen linesharing, dan kan je ook je kpn opzeggen en gewoon niet bellen'.
Daar ben ik namelijk wel in geinteresseerd. De KPN lijn interesseert mij ook geen zak (ik bel wel mobiel) en die 36 piek steek ik liever in een betere aansluiting...
Ik bel minder dan 3 uur per maan (met gemak) en ik bel veel naar mobiele nummers. Ik heb een abonnement van ben, waarbij ik voor 45 piek 180 minuten kan bellen. Dat is voordeliger dan 36 piek abonnement en 180 x minuuttarief. Daarom dus, en een mobiel wil ik toch wel hebben, dus dan zouden de eventuele extra kosten daar ook weer bijkomen. (/offtopic)Dus ik snap het probleem niet...je krijgt de mogelijkheid om ook te bellen via die lijn en dat wil je juist uitschakelen? ja misschien kan het wel maar ik zie het nut er niet van in...via gewone telefoonlijn bellen is natuurlijk goedkoper dan een mobiele telefoon
en attilla: Shut up [afbeelding]
Ik vind het eigenlijk enorm belachelijk dat de kpn je dan verplicht een jaar telefoon erbij te nemen, als het niet eens nodig is
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Als je je huidige lijn al een jaar of langer hebt kun je hem gewoon over laten nemen door BBned, zonder dat je nog kosten aan KPN verschuldigd bent.
Na een jaar dus, da's de minimale contractduur. Of nu opzeggen en het abogeld vooruit aan KPN betalen.Op maandag 21 januari 2002 19:06 schreef JvS het volgende:
Als inneeh, schop (met nuttige aanvulling)
[..]
De vraag is dus, kan je adsl gebruiken zonder gebruik te maken van de kpn lijn. Het blijkt dus helemaal te kunnen. Dit kan je ook opmaken uit de oude voorwaarden van cistron[..]
</font>Hier maak ik uit op, dat je wel een lijn moet hebben liggen om uberhaupt te kunnen adsl'en, maar dat je die gewoon kan opzeggen zodra het mogelijk is.
Je moet een telefoonnummer hebben. Zodra je dat hebt kun je de lijn laten porteren.Wat ik me eigenlijk afvraag, kan je helemaal zonder de KPN? Toen wij MXstream namen, werden we verplicht om er een normaal abbonement van de telefoon bij te nemen. En het mocht niet eens de goedkoopste zijn!!
[..]
Dat kan dus. Maar je moet dus wel een KPN-telefoonlijn hebben liggen die dan geporteerd kan worden.Verder vind ik het jammer dat er in dat stuk niets staat over 'je wil adsl en hebt geen linesharing, dan kan je ook je kpn opzeggen en gewoon niet bellen'.
Tja, KPN.... Koppelverkoop, waarvan ik me afvraag of het allemaal wel legaal is.Ik vind het eigenlijk enorm belachelijk dat de kpn je dan verplicht een jaar telefoon erbij te nemen, als het niet eens nodig is.
LeukOp maandag 21 januari 2002 19:13 schreef rdgf het volgende:
Dat kan dus. Maar je moet dus wel een KPN-telefoonlijn hebben liggen die dan geporteerd kan worden.
[..]
*denkt erover om een jaar lang 36,= per maand + ansluitkosten terug te eisenTja, KPN.... Koppelverkoop, waarvan ik me afvraag of het allemaal wel legaal is.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
toen ik dat stuk in het begin had geschreven moest je abbonnnementskosten voor kpn nog blijven betalen; met linesharing of niet. als je op het moment geen linesharing hebt, dan nemen sommige bbned isp's de lijn kosteloos voor je over. Bij het aanvraag formulier kan je nu ook kiezen of je wel of geen linesharing neemt (tenminste; met cistron wel; neem aan dat de andere dat ook zo doen)
dus als je kiest voor geen linesharing dan hoef je geen abbonnementskosten te betalen aan kpn en kan je ook niet bellen
zover ik heb begrepen dan he
dus als je kiest voor geen linesharing dan hoef je geen abbonnementskosten te betalen aan kpn en kan je ook niet bellen
zover ik heb begrepen dan he
Zonder KPN dus GEEN, herhaal, GEEN, adsl. De vorige bewoners kunnen dan wel een KPN-lijn hebben gehad, volgens mij moet JIJ als nieuwe contractant minimaal een jaar abonnementsgeld hebben betaald. Stel, je hebt 1 lijn en die heb je al een jaar en wil je omzetten naar BBned. geen probleem, KPN opzeggen en klaar bent u.Als je die lijn minder dan een jaar hebt zul je of moeten wachten of de abonnementskosten vooruit betalen of gewoon maandelijks blijven betalen.Op maandag 21 januari 2002 19:17 schreef JvS het volgende:
[..]
Leuk. De vorige bewoners van dit huis hadden een kpn lijn. m'n grootste vraag is of je uberhaupt zonder KPN lijn adsl kan krijgen (is puur theoretisch BTW, ik heb er hier dus al een liggen
). Want dat lijkt me helemaal niet zo gek, aangezien je het ook gewoon op kan zeggen. Dat je een telefoonnummer moet hebben om te kunnen identificeren lijkt me een slap excuus... Misschien eens een briefje naar de consumentenbond... Eerst wordt alles duurder door de euro, dan ook nog dit
(insiders:
).
[..]
[..]
Het probleem met dat telefoonnummer is namelijk dat KPN een nummer moet hebben om de portering goed uit te voeren. Puur administratief iets volgens mij.
Succes. De Opta is er mee bezig, en ik hoop dat er een uitspraak komt die in het voordeel is van BBned en consorten. /Offtopic: En als het al duurder wordt is het allemaal de schuld van de Euro, dat weet jij ook wel*denkt erover om een jaar lang 36,= per maand + ansluitkosten terug te eisen![]()
.
En € 12*16,20 zijn een hoop biertjes
Verwijderd
Dacht dat ik het enigste slachtoffer was.
Begin Januari 2002 ADSL aangevraagt via (jawel) een BBned
Partner. Tot op heden (6 April) nogsteeds geen ADSL.
We hebben in huis geen telefoonlijn (actief) van KPN
(dus geen telefoonnummer). BBned moest dus eerst een lijn
aanvragen (kaal) zodat hier uiteindelijk een ADSL signaal
opgezet kon worden.
22 Maart opgeleverd, tenminste zegt men.
Tot op heden nogsteeds geen ADSL, begin het vermoeden te
krijgen dat de lijn zo'n 2 jaar geleden om zeep geholpen
was nadat een halvezool van KPN even een kostenteller kwam
installeren (was een aarde draad voor nodig) nadien heeft
helemaal niks meer gewerkt. 0800-0407 ? Er is geen storing
hoor meneer.
Yeah right, allemaal bureaukratischeimbicielen zowel bij
KPN als bij BBned en BabyXL.
Begin Januari 2002 ADSL aangevraagt via (jawel) een BBned
Partner. Tot op heden (6 April) nogsteeds geen ADSL.
We hebben in huis geen telefoonlijn (actief) van KPN
(dus geen telefoonnummer). BBned moest dus eerst een lijn
aanvragen (kaal) zodat hier uiteindelijk een ADSL signaal
opgezet kon worden.
22 Maart opgeleverd, tenminste zegt men.
Tot op heden nogsteeds geen ADSL, begin het vermoeden te
krijgen dat de lijn zo'n 2 jaar geleden om zeep geholpen
was nadat een halvezool van KPN even een kostenteller kwam
installeren (was een aarde draad voor nodig) nadien heeft
helemaal niks meer gewerkt. 0800-0407 ? Er is geen storing
hoor meneer.
Yeah right, allemaal bureaukratischeimbicielen zowel bij
KPN als bij BBned en BabyXL.
Is het ook mogelijk om een analoge lijn te nemen, deze met linesharing op Cistron te zetten, deze lijn een jaar te houden, en , dan opzeggen, maar wel Cistron behouden.
Dat voorkomt namelijk een hoge afkoopsom in 1 keer, beter dan iedere maand slechts 16 euro natuurlijk.
Dat voorkomt namelijk een hoge afkoopsom in 1 keer, beter dan iedere maand slechts 16 euro natuurlijk.
Is het ook mogelijk om een analoge lijn te nemen, deze met linesharing op Cistron te zetten, deze lijn een jaar te houden, en , dan opzeggen, maar wel Cistron behouden.
Dat voorkomt namelijk een hoge afkoopsom in 1 keer, beter 16 euro per maand dan 184 in 1 keer natuurlijk.
Sorry voor de dubbelpost
Dat voorkomt namelijk een hoge afkoopsom in 1 keer, beter 16 euro per maand dan 184 in 1 keer natuurlijk.
Sorry voor de dubbelpost
Verwijderd
Ja dat staat al omschreven hierboven.
Maar ik zou het gewoon gelijk zonder linesharing aanvragen om evt. problemen te voorkomen.
De kosten zijn het zelfde of je nu een jaar wacht of het abb geld vooruit betaald
Maar ik zou het gewoon gelijk zonder linesharing aanvragen om evt. problemen te voorkomen.
De kosten zijn het zelfde of je nu een jaar wacht of het abb geld vooruit betaald
Waarom geen linesharing?
Dan kan je toch alleen maar goedkoper naar vast bellen?
Dan kan je toch alleen maar goedkoper naar vast bellen?
Pagina: 1