Hallo ik kon niets vinden in de search over pentium 4 temps. Mijn proc (1700 Mhz) loopt stressed al 55 graden plus soms nog een beetje, overclocked op 2000 Mhz wordt ie wel bijna 70 graden, heb een standaard koeler vervangen door een 8cm fan maar helpt niet, iemand enig idee of die temps normaal zijn? Bijvoorbaat dank
Die temperaturen liggen inderdaad aan de hogere kant, zolang je P4 niet overgeclockt is is het wel te doen, de gemiddelde temp. van een P4 zit lager. Als je P4 overgeclockt is word hij wel erg aan de warme kant, ik zou dan even uitkijken. 70 graden is beetje linke boel....Op zaterdag 29 december 2001 01:07 schreef stek het volgende:
Hallo ik kon niets vinden in de search over pentium 4 temps. Mijn proc (1700 Mhz) loopt stressed al 55 graden plus soms nog een beetje, overclocked op 2000 Mhz wordt ie wel bijna 70 graden, heb een standaard koeler vervangen door een 8cm fan maar helpt niet, iemand enig idee of die temps normaal zijn? Bijvoorbaat dank
Je kan een Orb Cooler proberen, dan word ie zeker een paar graden kouder...
bij welke temp begint die speedstep in te grijpen? zou wel zonde zijn dat wanneer je overklokt, de processor stiekum terugklokt tot een niveau ONDER je defaultsnelheid
ach...in een volgend leven lach je er om!
die temperaturen zijn normaal hoor
welke cooler gebruik je ?
welke cooler gebruik je ?
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Standaard koeler, heb die originele koelprut erafgehaald en zo'n wit goedje ertussengedaan, maar heb ook een 8cm fan op die heatsink gezet want van die kleine was me een fan-blad afgebroken (stom he). Temperatuur blijft gewoon hetzelfde met extra casefans.?
Standaard koeler, heb die originele koelprut erafgehaald en zo'n wit goedje ertussengedaan,
Ik bedoel dus een standaart intel koelertje
Ik bedoel dus een standaart intel koelertje
Maar die koelers zijn wel special voor DIE proc. gemaakt!! Dus lijkt me sterk dat ie nog zo heet word
als je nou eens gewoon met je hand voelt? 70 graden doet echt wel pijn aan je hand als je de koeler stevig vastpakt. Doet het geen pijn, wijkt de uitlezing gewoon flink af.
ach...in een volgend leven lach je er om!
Ik heb een MSI mobo met de nieuwste bios en mijn temp sensor geloof ik wel, koelblok voelt ook echt heet aan. Zou nieuwe koelprut niet helpen, heb het er misschien niet helemaal ok ertussengestopt, Is artic silverniet beter, dat kan toch niet zoveel schelen he.
Thank everyone, that's the way.
Thank everyone, that's the way.
Verwijderd
Als je processor 70°C warm wordt, dat wilt toch niet zeggen dat je koeler ook zo warm aanvoelt, koeler moet toch minder warm zijn dan 70°C denk ik.Op zaterdag 29 december 2001 12:31 schreef 0siris het volgende:
als je nou eens gewoon met je hand voelt? 70 graden doet echt wel pijn aan je hand als je de koeler stevig vastpakt. Doet het geen pijn, wijkt de uitlezing gewoon flink af.
Mijn P4 1.7 wordt ook veel te warm. Idle rond de 41 grade, en stressed: boven 55
Eens efkes overgeclocked naar 2040 , het draaide wel vrij goed maar als ik met iets zwaars bezig was ging die temperatuur in geen tijd naar 65 °C en boven.
Verwijderd
Hmm heb hier een P4 1,5Ghz ?? draaien op 1,8Ghz en deze wordt stressed maar 35C. Hoe kan ik zien wat voor snelheid mijn processor heeft ? Er staat namelijk niks op en kan hem op elke multiplier instellen die ik wil (dacht dat een P4 multiplier locked was ?).
Het gaat om een standaard P4 478pins op een Intel D850MVL bordje. De gebruikte cooler is een goedkope spire 9T206B1H3G.
Het gaat om een standaard P4 478pins op een Intel D850MVL bordje. De gebruikte cooler is een goedkope spire 9T206B1H3G.
Collega zoek ff in kazaa naar MINDBEAT ofzo, En je multiplier is locked je kan alleen de FSB verhoge, je compu loopt toch al 300 Mhz sneller zal zowiezo niet veel hoger komen,mijne haalt stabiel 2040 Mhz maar wordt dan veeel te warm
Verwijderd
Ikzelf gebruik WCPUID. Dus je hebt alleen je multiplier veranderd naar 18? Dan vrees ik dat je nog steeds op 1500 Mhz draait ipv 1800 Mhz. Je kunt die multiplier wel veranderen maar als je dan controleert in WCPUID dan zie je dat die multiplier gelocked is en dus niet veranderd is. Dat verklaart waarschijnlijk waarom de temperatuur van je processor niet hoger klimt dan 35° stresed.Op zondag 30 december 2001 02:30 schreef petalwing het volgende:
Hmm heb hier een P4 1,5Ghz ?? draaien op 1,8Ghz en deze wordt stressed maar 35C. Hoe kan ik zien wat voor snelheid mijn processor heeft ? Er staat namelijk niks op en kan hem op elke multiplier instellen die ik wil (dacht dat een P4 multiplier locked was ?).
Verwijderd
Hmm raar dan heb ik dus echt een niet gelockte of een snellere dan mij verkocht (1,5Ghz.) is. Ik heb ff gekeken met wcpuid en die geeft nu netjes iets van 1894Mhz aan. En ff nogmaals getest met sisoft sandra cpu bench en die word gewoon sneller naarmate je de multiplier omhoog gooit, heb nu op 1,9Ghz staan en deze waarden komen overeen met de referentie processoren in sisoft sandra.Op zondag 30 december 2001 12:36 schreef Evelien het volgende:
[..]
Ikzelf gebruik WCPUID. Dus je hebt alleen je multiplier veranderd naar 18? Dan vrees ik dat je nog steeds op 1500 Mhz draait ipv 1800 Mhz. Je kunt die multiplier wel veranderen maar als je dan controleert in WCPUID dan zie je dat die multiplier gelocked is en dus niet veranderd is. Dat verklaart waarschijnlijk waarom de temperatuur van je processor niet hoger klimt dan 35° stresed.
Maar aan de cpu zelf is dus niet te zien om wat voor een type cpu het is (natuurlijk doelend op de snelheid in Mhz.) ?
Verwijderd
Probeer iets aan de airflow te doen, heeft bij mij 10 graden geholpen, en wat voor kast heb je??
Verwijderd
jooo, overclock collega alles stressed of wat,
effe offtopic : wat moet ik trouwens met die flauwekul die je in m'n e-mail hebt gedumpt, das echt wel nie beter dan MSN of wat !
ontopic : 70 graden is wel erg veel voor zo'n klein p4 cpu-tje laat hem gewoon op 1,9GHz draaien, dan blijft ie cool en stabiel en je hebt 200MHz meer,das toch meer dan genoeg, waarom zoveel gestres om die 100MHz meer who give a fuck, van 1700 naar 1900 is nog altijd beter dan bij 966MHz blijven hangen zoals bij m'n p3 systeempje.
je merkt toch nauwenlijks iets tussen 1,9 of 2,0GHz dus ....
en als je dan toch ver boven die 2gig grens heen wil stap dan over naar H2O koeling werkt stukken effectiever dan lucht en je hebt dan meteen dat Decibel probleem verholpen
nou stek ik ga je zien,de ballen

PS: Evelien is dat van een vakantiefoto ?
effe offtopic : wat moet ik trouwens met die flauwekul die je in m'n e-mail hebt gedumpt, das echt wel nie beter dan MSN of wat !
ontopic : 70 graden is wel erg veel voor zo'n klein p4 cpu-tje laat hem gewoon op 1,9GHz draaien, dan blijft ie cool en stabiel en je hebt 200MHz meer,das toch meer dan genoeg, waarom zoveel gestres om die 100MHz meer who give a fuck, van 1700 naar 1900 is nog altijd beter dan bij 966MHz blijven hangen zoals bij m'n p3 systeempje.
je merkt toch nauwenlijks iets tussen 1,9 of 2,0GHz dus ....
en als je dan toch ver boven die 2gig grens heen wil stap dan over naar H2O koeling werkt stukken effectiever dan lucht en je hebt dan meteen dat Decibel probleem verholpen
nou stek ik ga je zien,de ballen
PS: Evelien is dat van een vakantiefoto ?
Verwijderd
Hmmmm ik heb ook zonet moeten verminderen naar 1900.
Op 2000 draaide mijn computer eigenlijk vrij goed maar op de een of andere reden kan mijn broer dan geen spelletje spelen. Want na een tijd komt hij terug in windows terecht, alhoewel de temperatuur echt niet hoog was toen. Zo'n 58 °C stressed. Nu even testen of nu alles goed is op 1900.
Smokehead: Die foto is in de vakantie genomen bij mijn ouders thuis.
Op 2000 draaide mijn computer eigenlijk vrij goed maar op de een of andere reden kan mijn broer dan geen spelletje spelen. Want na een tijd komt hij terug in windows terecht, alhoewel de temperatuur echt niet hoog was toen. Zo'n 58 °C stressed. Nu even testen of nu alles goed is op 1900.
Verwijderd
offtopic : Je ziet er wel lekker bruin uit zegOp zondag 30 december 2001 19:45 schreef Evelien het volgende:
van die bruin gebakken dames in de zomer, ik krijg er zo langzaam een
winter-depressie van.
ontopic : stressed of niet, wat maakt het uit ?
wat heb je liever een stabiel systeem met een wat lager uitgevallen
kloksnelheid of een vet geforceerd systeem dat zich bij elke schijt ophangt ?
trouwens 1900MHz is meer dan genoeg voor de hedendaagse software, ik draai alles nog met m'n sterk verouderde P3 systeem en dat zonder problemen,
Evelien ben jij ook Belg? (zo lijkt het nl aan je taalgebruik
)
If it ain't broken it doesn't have enough features
Verwijderd
tegen wie heb je het stek ?Op zondag 30 december 2001 23:40 schreef stek het volgende:
aardappel
gefiliciteerd dit is trouwens je 25ste post op deze topic, sukkel
Verwijderd
Yep, ik ben op en top een Belgische. Amaai, en ik maar mijn best doen om zo onopvallend mogelijk voor te komen.Op zondag 30 december 2001 23:47 schreef Apache het volgende:
Evelien ben jij ook Belg? (zo lijkt het nl aan je taalgebruik)
Verwijderd
Maar toch viel je nog door de mand, maar ja waar je ook vandaan komt iedereen is welkom op Got, dus bijdezeOp maandag 31 december 2001 03:30 schreef Evelien het volgende:
[..]
Yep, ik ben op en top een Belgische. Amaai, en ik maar mijn best doen om zo onopvallend mogelijk voor te komen.
K'ben ook Belg hoor, van mij mag je 100% "Antwerps klappen"Op maandag 31 december 2001 03:30 schreef Evelien het volgende:
[..]
Yep, ik ben op en top een Belgische. Amaai, en ik maar mijn best doen om zo onopvallend mogelijk voor te komen.
Hier komt je gewoon weinig Belgen tegen en zeker geen vrouwelijke
If it ain't broken it doesn't have enough features
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op maandag 31 december 2001 03:30 schreef Evelien het volgende:
[..]
--------------------------------------------------------------------------------
Maar toch viel je nog door de mand, maar ja waar je ook vandaan komt iedereen is welkom op Got, dus bijdeze
SMOKEHEAD = PRAATJESMAKER
Op maandag 31 december 2001 03:30 schreef Evelien het volgende:
[..]
Maar toch viel je nog door de mand, maar ja waar je ook vandaan komt iedereen is welkom op Got, dus bijdeze
SMOKEHEAD = PRAATJESMAKER
Kan iemand deze thread met alleen maar onzin ff dichtgooien?
En P4 cpu's zijn echt multiplier gelockt, als het niet zo was had ik het wel geweten
Jullie zitten met je FSB over te clocken.
En P4 cpu's zijn echt multiplier gelockt, als het niet zo was had ik het wel geweten
Jullie zitten met je FSB over te clocken.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Verwijderd
STEK is ook niet veel beter,vergeet je geen R, van sterk dombo !!!!!!!!!!!Op maandag 31 december 2001 20:25 schreef stek-debiel het volgende:
[..]
SMOKEHEAD = echt wel geen PRAATJESMAKER
yow * Exirion pleur ff een slotje op deze onozele topic, wil je ?
Verwijderd
gelukkig nieuw jaar nog heh 
ik zou me niet echt druk maken heur, als die PIV te warm word gaat ie automatisch wel terug naar uhmmmmm 300 mhz ofzo???
ik zou me niet echt druk maken heur, als die PIV te warm word gaat ie automatisch wel terug naar uhmmmmm 300 mhz ofzo???
Pagina: 1