Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ideetje ...

Pagina: 1
Acties:

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Dit heb ik even in elkaar geklust, als een soort richtlijn voor het modereren .. zo kunnen we dan niet meteen de bestempeling (behulpzaam, overbodig en dergelijke) een beetje consequent krijgen, maar het moet de scores en karma punten wat beter kunnen sturen...

Ongetwijfeld heeft het nog wat bijschaven nodig...

JS

(ik hoop dat de HTML code werkt, anders wordt het een onoverzichtelijk zooitje...)

Overal geldt: Score = (karma/niveau)

<li> 1 ) Is het On Topic ??
Nee: zie #2, Ja: zie #5

<li> 2 ) Is het Pesterig/Beledigend/Op de kast Jagerig/Afzeikerig ?
Nee: zie #3, Ja: zie #4

<li> 3 ) Is het dan nog de moeite waard ?
Ja: ok, Score 0/-1 (niet direct zichtbaar, maar geen "straf" bijvoorbeeld "humor/grappig")Nee: dus echt overbodig: -1/-1 Door naar #8

<li> 4 ) Ok, dus off-topic en van negatieve invloed ? (lokt flames uit bijv. of is heel duidelijk foutief) ? Dan maar -1/-1 of -2/-2. Laat dit afhangen van hoe erg het is. Door naar #8

<li> 5 ) Het is on-topic, maar heeft het wel écht een nuttige lading ?
Nee: zie #6, Ja: zie #7

<li> 6 ) (Zie ook #2): Niet echt nuttig dus. Is het verder beledigend/pestend/enz. ?
Nee: Score 0/0 dan maar. Ja: Moeilijk, kies tussen 0/0 en -1/-1
Als iets als "Humor" kan worden opgevat kan het evt. nog 1/1 krijgen. Door naar #8

<li> 7 ) OK, on-topic dus. Is het echt een "Eye Opener" ?? Nee, "gewoon nuttig" : score 1/1, Ja: 2/2. Door naar #8

<li> 8 ) Voeg eventuele beschrijving toe, "Open deur" "professioneel" enz. Door naar #9

<li> 9 ) Eindcontrole. Nu komt het echt op je rechtvaardige kanten aan. Als iets zeer relevant (on-topic dus) én persoonlijk beledigend is, dan moet je zelf maar uitmaken wat het zwaarst weegt.

Iemand die zich geroepen voelt om dit in een mooi flow chartje te gieten ?

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 21:28

GaMeOvEr

Is een hork.

Goh, je hebt heel mooi beschreven hoe mijn interne moderatie-schema een beetje werkt.

Nee echt, zonder gein, dit hanteer ik dus zo'n beetje als maatstaf om te modereren, dus ik ben het er natuurlijk mee eens !

Ik hoop dat het er meer mee eens zijn, of het al zo uitvoeren, want volgens mij is dit zo'n beetje het wenselijkste systeem.

Aannames zijn fataal.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Zo lijkt 't wel erg ingewikkeld om 1 posting te beoordelen :) (terwijl het in de praktijk een kwestie van een seconde is).

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
D'uhh, hehee, natuurlijk is het onoverzichtelijk Femme, waarom denk je dat ik die opmerking plaats dat iemand maar een flow chart moet klussen op basis hiervan ?? ;)

En ik beweer ook niet dat het alle problemen de wereld uit zal helpen, maar het kan er wel voor zorgen dat de moderaties minder inconsequent zijn dan nu het geval is.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-10 11:36
Ok, hier is 'ie dan. :)

Afbeeldingslocatie: http://home.wirehub.nl/~inc10897/pics/flowchart.jpg

En ja, ik weet het; het is een slechte JPG en de Flow Chart is ook niet echt mooi. :) Ik ga ook geen uren werken. ;)

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Topicstarter
Probeer zelf een beslissing te nemen. (Dat is anders streng verboden :-))
ROTFLMAOPIMP !!! :) ;)

Verwijderd

'Gemodereerd' is met een D ;)

(edited 13-06-2000).]
Pagina: 1