Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Waarom wel op /. maar niet op T.net?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarom werkt het moderatiesysteem wel goed op /. maar niet op T.net? Ik snap best dat het moeilijk is om goeie moddereters te vinden maar het niveau van moderatie lijkt hier soms nergens op. Waarom?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:28

GaMeOvEr

Is een hork.

Kun je ook aangeven hoezo het niveau van de moderatie nergens op lijkt ?

Zo kunnen we er natuurlijk nix mee.

Geef eens wat argumenten/voorbeelden svp.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt me wel duidelijk.

Check alle andere threads in dit moderatorforum maar eens...

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:28

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik denk dat het moderatie-systeem op zich wel goed werkt, alleen dat het (net zoals zoveel andere dingen) altijd voor verbeteringen vatbaar is.

Iedereen heeft hier natuurlijk zijn ideeen over, en die kunnen we dan hier uiten.

Ik zie dat niet als een slecht iets, maar meer een vorm van continue verbetering.
Ik snap best dat het moeilijk is om goeie moddereters te vinden maar het niveau van moderatie lijkt hier soms nergens op. Waarom?
Ik vind dat je met dat stukje tekst eigenlijk aangeeft dat de moderatie zelf (niveau en score toewijzing) klote is, en niet dat je je afvraagt hoezo er zoveel andere threads m.b.t. moderatie in dit Forum aanwezig zijn.

Het gaat natuurlijk ook over een stukje wenselijke gedragscode van Moderators...

Daar is het natuurlijk ook voor, maar goed ;)

Aannames zijn fataal.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Bij Slashdot kan in principe iedere bezoeker automatisch moderator worden als je er vaak genoeg komt en karmapuntjes binnen haalt.

Op zich heb ik daar rekening mee gehouden bij het bouwen van het reaktiesysteem (iemand kan moderator rechten krijgen voor een bepaalde tijd), maar dat wordt nog niet gebruikt.

In principe kan ik van iedere ingelogde bezoeker hoeveel pageviews hij/zij genereert. Dat zou een manier zijn om lurkers te registreren. Goeie lurkers kunnen dan bijv. automatisch voor bepaalde tijd moderator worden. Het probleem met tijdelijke toegang is alleen dat het uitsluitend werkt wanneer je erg veel bezoekers hebt. Het valt iig te proberen.

Bij slashdot is het modereren ook wat simpeler: goed comment (insightful, informative etc.) = posting gaat 1 score niveau omhoog, slecht comment (flamebait, troll etc.) = posting 1 omlaag. Het is erg simpel en werkt vooral goed als je veel bezoekers hebt en veel niveau's. Op Tweakers.net is het aantal interessante reakties nog vrij beperkt (niveau 2 is nu al problematisch), dus ik betwijfel of zo'n systeem hier effectief is.

Het verschil score/niveau is ook bedoelt om wat meer rechtvaardigheid toe te voegen, dat zou met het Slashdot systeem niet kunnen.