AMD Tbird 1400@1550 wil niet verder :(

Pagina: 1
Acties:

• Flying_Thunder
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hey jongens,

Ik probeer al enige tijd mijn AMD over te clocken (zie hieronder voor de specs) maar ik kom niet echt ver. Ik kan op 1550 MHz nog stabiel draaien maar als ik op 1600 MHz draai dan kan ik Windows niet meer opstarten, bij Windows XP geeft hij aan dat hij niet kon schrijven naar drive s (?) en bij Windows 98 geeft hij een beschermingsfout. Ik snap het niet, ik zie zoveel mensen met dezelfde CPU & Mboard als mij en die gaan veel verder. Om maar een voorbeeld te noemen, een maat van mij kent iemand die zijn AMD Tbird 1400@2800 heeft gekregen. Dat is toch wel ontzettend ver en ik kan niet eens verder dan 1550?!?! Ik denk dat ik dan iets fout doe vandaar deze topic.

System Specs:
AMD Thunderbird 1400
256 MB DDR RAM (PC800 staat erop, wist niet eens dat dat er was dacht dat er 1600 en 2100 was)
Maxtor 20 GB HD (type weet ik niet uit hoofd)
Creative Geforce 2 MX 32 MB SDR
MSI K7T266 Pro

Dit was de essentiële informatie, als meer gewenst blijkt te zijn dan vraag je het maar en zet ik het er wel bij :)

Ik heb geprobeerd over te clocken via het bios en dan op 2 manieren.

1. De multiplier
2. De FSB

De multiplier zet ik dan op 12*133 wat resulteert in 1600 MHz.

De FSB zet ik op 150 (140 kan ook wel, weet ik niet meer maar zal wel 150 zijn :S)

Wat ik raar vind is dat ik zo maar de multiplier kan veranderen dat kan toch alleen met ge-unlockte CPU's ?

Wie kan mij hiermee helpen, weet hoe het komt/heeft een oplossing?

Bij voorbaat dank!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
1400 @ 2800? :D Dream on :)

Die 1550 is best netjes.. zeker als je nog steeds std voltage draait :) Mijn Tb gaat ook niet verder dan 1530..

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op zaterdag 29 december 2001 00:49 schreef Flying_Thunder het volgende:
Hey jongens,

Ik probeer al enige tijd mijn AMD over te clocken (zie hieronder voor de specs) maar ik kom niet echt ver. Ik kan op 1550 MHz nog stabiel draaien maar als ik op 1600 MHz draai dan kan ik Windows niet meer opstarten, bij Windows XP geeft hij aan dat hij niet kon schrijven naar drive s (?) en bij Windows 98 geeft hij een beschermingsfout. Ik snap het niet, ik zie zoveel mensen met dezelfde CPU & Mboard als mij en die gaan veel verder. Om maar een voorbeeld te noemen, een maat van mij kent iemand die zijn AMD Tbird 1400@2800 heeft gekregen. Dat is toch wel ontzettend ver en ik kan niet eens verder dan 1550?!?! Ik denk dat ik dan iets fout doe vandaar deze topic.

System Specs:
AMD Thunderbird 1400
256 MB DDR RAM (PC800 staat erop, wist niet eens dat dat er was dacht dat er 1600 en 2100 was)
Maxtor 20 GB HD (type weet ik niet uit hoofd)
Creative Geforce 2 MX 32 MB SDR
MSI K7T266 Pro

Dit was de essentiële informatie, als meer gewenst blijkt te zijn dan vraag je het maar en zet ik het er wel bij :)

Ik heb geprobeerd over te clocken via het bios en dan op 2 manieren.

1. De multiplier
2. De FSB

De multiplier zet ik dan op 12*133 wat resulteert in 1600 MHz.

De FSB zet ik op 150 (140 kan ook wel, weet ik niet meer maar zal wel 150 zijn :S)

Wat ik raar vind is dat ik zo maar de multiplier kan veranderen dat kan toch alleen met ge-unlockte CPU's ?

Wie kan mij hiermee helpen, weet hoe het komt/heeft een oplossing?

Bij voorbaat dank!
Punt 1 om te beginnen, wat die vriend je verteld heeft is ONZIN. 2800MHz is onmogelijk voor een AMD op dit moment. :)
Punt 2 DDR-SDRAM is er niet in PC800. Dit is ALTIJD PC1600/PC2400/PC2700 geheugen.
Punt 3 je geheugen zal wel niet op 150MHz willen lopen met het voltage dat je het memory voert.
Punt 4 wat is je temperatuur en cpu cooler type ?
Punt 5 deze overclock is redelijk en echt niet zo slecht.
Punt 6 test eens op stabiliteit met burnk7 voor een kwartiertje

http://members.home.nl/rick2001/BURNK7.EXE

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Flying_Thunder
  • Niet online
Hey shit dat is vervelend ik had gehoopt dat ik toch minstens 1600 kon draaien, dat was eigenlijk mijn wens hehe :(. Maar als ik goed begrijp kan ik hem dus helemaal niet verder krijgen?

• Flying_Thunder
  • Niet online
Sorry vergeten te vertellen ik heb die 2.8 Ghz echt zien draaien, watergekoeld dan en met 8 fans (!) in die kast. Ik weet het die gast is ziek maar hij kan het wel... Enne ik doe het niet alleen met FSB maar ook met multiplier en dan werkt het ook niet zelfde fout dus is niet alleen maar te weiten aan de rest. Temp is 50 Idle en 54 graden stressed, dus is nog wel te doen. Maar hij start gewoon niet op met 1600 dus een progje draaien word moeilijk, remember hij geeft fouten bij opstarten...

• Rick2001

Rick2001

Op zaterdag 29 december 2001 00:56 schreef Flying_Thunder het volgende:
Sorry vergeten te vertellen ik heb die 2.8 Ghz echt zien draaien, watergekoeld dan en met 8 fans (!) in die kast. Ik weet het die gast is ziek maar hij kan het wel... Enne ik doe het niet alleen met FSB maar ook met multiplier en dan werkt het ook niet zelfde fout dus is niet alleen maar te weiten aan de rest. Temp is 50 Idle en 54 graden stressed, dus is nog wel te doen. Maar hij start gewoon niet op met 1600 dus een progje draaien word moeilijk, remember hij geeft fouten bij opstarten...
HAHA... Je blijft het ook echt geloven he..... LOL
Funny guy.
2800MHz bestaat ECHT NIET.
Denk eens een beetje na.

12.5x is de hoogste multiplier. 2800 delen door 12.5 = 224MHz FSB. HAHAH
:+

Watercooling betekend echt niet koeler hoor. Daar heb je wat meer voor nodig.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Flying_Thunder
  • Niet online
Damn wat heb ik dan voor verotte CPU de mijne geeft zelfs aan 15x, maar goed dan zal het wel gelul zijn van die gast ik zag het staan maar ja boeiend. Het gaat me nu ff om mijn CPU-tje en DDR voltage heb ik op 2.8 en er staat een stickertje op dat DDR PC800. Ik kende het ook niet daarom vond ik het al zo raar...

• Rick2001

Rick2001

Op zaterdag 29 december 2001 01:00 schreef Flying_Thunder het volgende:
Damn wat heb ik dan voor verotte CPU de mijne geeft zelfs aan 15x, maar goed dan zal het wel gelul zijn van die gast ik zag het staan maar ja boeiend. Het gaat me nu ff om mijn CPU-tje en DDR voltage heb ik op 2.8 en er staat een stickertje op dat DDR PC800. Ik kende het ook niet daarom vond ik het al zo raar...
Dat staat inderdaad in de bios, maar jij bent de eerste die een multiplier van 15x aan de praat zou krijgen op een board met een AMD processor. :)
Van welke firma heb je dat memory gekocht ? Die snappen zeker niets van computers.

• Flying_Thunder
  • Niet online
Op zaterdag 29 december 2001 00:58 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

HAHA... Je blijft het ook echt geloven he..... LOL
Funny guy.
2800MHz bestaat ECHT NIET.
Denk eens een beetje na.

12.5x is de hoogste multiplier. 2800 delen door 12.5 = 224MHz FSB. HAHAH
:+

Watercooling betekend echt niet koeler hoor. Daar heb je wat meer voor nodig.
Natuurlijk bestaat 2.8 GHz wel, een FSB van 224 MHz is er ook ik zag laatst een ASUSje getest en die had een FSB in die richting. Maar boeiendig laten we ons ff focussen op mijn CPU'tje?? Iemand plz paar oplossingen/id-en hoe ik verder kan. Ik wil echt graag die 1600 bereiken hehe....

Verwijderd

De bottleneck kan ook je budget videokaart zijn en wat rick2k1 al zei je geheugen. En nogmaals die 2800mhz op een 1400mhz tbird kan nooit en te nimmer. Als dat echt zo was dan was het wel wereld nieuws. Zelfs die diehard overklokkers uit japan kunnen met stikstof nog niet eens de 2800mhz halen met een 1400mhz amd laat staan je vriend met waterkoeling en 6 fans. En aangezien je posts ben je hier een newbie en zo te zien nog niet erg veel verstand van oc-en en van dit forum, want je hadt dit in het OCM forum moeten posten.

[Request]
Move van PMG ---> OCM
[/Request]

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:36

random

Lost his marbles

Ik ben zelf ook een tijdje aan het kutten geweest om mijn TB op 1.6GHz te krijgen, en vandaag is het me gelukt (niet om je te pesten, maar om te onderstrepen dat het kan) :)

Ik heb de 11.5 multiplier gebruikt met een geheugensnelheid van 139MHz, 'kheb een AYHIA core, K7T turbo en Dane 133 geheugen.
Misschien kan je eens vogelen met je VCore, kijken of je hem op die manier stabieler kan krijgen.., het was bij mij althans echt even masterminden (zo voelde het althans ;)) om de juiste setting te vinden.. (telkens rebooten, Seti weer aankegelen en maar duimen dat hij het hield) :)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

• Flying_Thunder
  • Niet online
Op zaterdag 29 december 2001 01:09 schreef Hitpoint het volgende:
De bottleneck kan ook je budget videokaart zijn en wat rick2k1 al zei je geheugen. En nogmaals die 2800mhz op een 1400mhz tbird kan nooit en te nimmer. Als dat echt zo was dan was het wel wereld nieuws. Zelfs die diehard overklokkers uit japan kunnen met stikstof nog niet eens de 2800mhz halen met een 1400mhz amd laat staan je vriend met waterkoeling en 6 fans. En aangezien je posts ben je hier een newbie en zo te zien nog niet erg veel verstand van oc-en en van dit forum, want je hadt dit in het OCM forum moeten posten.

[Request]
Move van PMG ---> OCM
[/Request]
Oke ik geloof jullie bij deze die 2.8 is gelul, ik zal het tegen die gozer zeggen. Sorry spijt me dan, ik wist niet beter. Maar ik gebruik de multiplier die is toch alleen voor cpu en niet voor grafische kaarten en geheugen e.d. dus dat kan het dan toch niet zijn ? Zou het niet mijn mbord eventueel kunnen zijn, dat support maar tot 1.4 GHz....

• Flying_Thunder
  • Niet online
Op zaterdag 29 december 2001 01:12 schreef turn het volgende:
Ik ben zelf ook een tijdje aan het kutten geweest om mijn TB op 1.6GHz te krijgen, en vandaag is het me gelukt (niet om je te pesten, maar om te onderstrepen dat het kan) :)

Ik heb de 11.5 multiplier gebruikt met een geheugensnelheid van 139MHz, 'kheb een AYHIA core, K7T turbo en Dane 133 geheugen.
Misschien kan je eens vogelen met je VCore, kijken of je hem op die manier stabieler kan krijgen.., het was bij mij althans echt even masterminden (zo voelde het althans ;)) om de juiste setting te vinden.. (telkens rebooten, Seti weer aankegelen en maar duimen dat hij het hield) :)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Hehehe thx man, ja hier heb ik zeker wat aan, ik ga het zo direct even proberen en dan zet ik het hier wel als het gelukt is!

• Brasser
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 19:51
Er zit me iets van bij dat jou MSI plankje problemen krijgt met de usb poorten als je de fsb boven 137mhz zet.

kijk maar eens in deze link:
[topic=218224/1/25]

Verwijderd

Het kan zijn dat je een van de eerste 1.4 tbirds hebt die er gemaakt zijn. Ik heb er een uit week 23 en die klokt lekker :) ik zit nu al op 1.668ghz (zie siggie) Ik wil morgen nog wel wat screenies posten (ftp server van @homo s*cks) Als je verder wilt klokken moet je alle pci kaarten eruit halen en dan iets proberen. Als het niet lukt misschien een high end videokaart erin en kijken wat er gebeurd. Doet ie nu wel dan zou je een nieuwe/betere videokaart moeten aanschaffen. Die ie het niet dan kan je het ander geheugen erin prikken (corsair, muskin, crucial) deze merken halen op cas 3 de 180mhz fsb en misschien wel hoger. Als dat ook niet wil dan zal je toch een andere cpu moeten aanschaffen

• Flying_Thunder
  • Niet online
Op zaterdag 29 december 2001 01:20 schreef kaine het volgende:
Er zit me iets van bij dat jou MSI plankje problemen krijgt met de usb poorten als je de fsb boven 137mhz zet.

kijk maar eens in deze link:
[topic=218224/1/25]
USB heb ik disabled gezet.

• Flying_Thunder
  • Niet online
Op zaterdag 29 december 2001 01:23 schreef Hitpoint het volgende:
Het kan zijn dat je een van de eerste 1.4 tbirds hebt die er gemaakt zijn. Ik heb er een uit week 23 en die klokt lekker :) ik zit nu al op 1.668ghz (zie siggie) Ik wil morgen nog wel wat screenies posten (ftp server van @homo s*cks) Als je verder wilt klokken moet je alle pci kaarten eruit halen en dan iets proberen. Als het niet lukt misschien een high end videokaart erin en kijken wat er gebeurd. Doet ie nu wel dan zou je een nieuwe/betere videokaart moeten aanschaffen. Die ie het niet dan kan je het ander geheugen erin prikken (corsair, muskin, crucial) deze merken halen op cas 3 de 180mhz fsb en misschien wel hoger. Als dat ook niet wil dan zal je toch een andere cpu moeten aanschaffen
Ja das waar, maar je kan toch ook overclocken met behulp van de multiplier en dan zonder de FSB. Ik dacht dat de multiplier alleen je CPU overclockte en verder niks. M'n Athlon is niet een van de eersten denk ik, ongeveer Augustus dit jaar...

Verwijderd

Balen voor je zeg!

Ik heb een AYHJA "9" wk26 1.4 met een Iwill KK266
stabiel op 1670 gehad. Was H2O-gekoeld.
Ging pas mis toen ik m'n Vcore probeerde to modden.
Dit was op een FSB van 159 (x10.5=1670)
166 Mhz FSB wou ook, maar niet met LAN.

• Flying_Thunder
  • Niet online
Ik heb em net op 1600 gezet dmv FSB 139 te zetten en multiplier op 11.5, DDR voltage op 2.7 en CPU voltage op 1.85 v. Ik ga deze ff proberen te sluiten en n nieuwe openene op het overclock forum, dat forum had ik in het begin niet gezien. Mes Exuses!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:40

FutureCow

(C) FutureCow

let ook ff op de warmte van je CPU

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het eerste belletje wat bij mij rinkelt bij PC800 is: "RDRAM!!" Typisch... Sowieso is dat geheugen waarschijnlijk het probleem.

• Flying_Thunder
  • Niet online
De warmte van mn cpu staat hierboven ergens, idle 49 stressed 53, het is gewoon DDR RAM en geen RD-RAM anders zou het ook niet draaien, maar dan nog ik weet het zeker... Ik ga dit gebeuren even verhuizen naar het Overclockforum want het hoort hier niet thuis hehe, hoe sluit ik deze eigenlijk?
Pagina: 1