Ik heb op mijn thuiscomputer PHP lopen met MySql onder Apache. Als ik echter via mijn browser PhpMyAdmin wil openen, dan krijg ik de volgende foutmelding:
Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061) in lib.inc.php3 on line 122
Dit zijn de regels rondom line 122 (line 22 is de regel meteen na 'else')
Hier heb ik gelezen dat het kan zijn dat MySQL niet onder de localhost draait, maar hoe kan ik dit checken?
Ik geloof dat mijn info zo wel een beetje compleet is, mocht het niet zo zijn dan hoor ik t wel.
De search is btw gebruikt maar nix gevonden
TIA
Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061) in lib.inc.php3 on line 122
Dit zijn de regels rondom line 122 (line 22 is de regel meteen na 'else')
code:
1
2
3
4
| if (empty($cfgServer['port'])) $link = $connect_func($cfgServer['host'], $cfgServer['user'], $cfgServer['password']) or mysql_die(); else $link = $connect_func($cfgServer['host'].":".$cfgServer['port'], $cfgServer['user'], $cfgServer['password']) or mysql_die(); |
Hier heb ik gelezen dat het kan zijn dat MySQL niet onder de localhost draait, maar hoe kan ik dit checken?
Ik geloof dat mijn info zo wel een beetje compleet is, mocht het niet zo zijn dan hoor ik t wel.
De search is btw gebruikt maar nix gevonden
TIA