Ik wil 1 foto op een pagina zetten.
en wil voorkomen dat mensen (lees n00bs) deze niet kunnen opslaan.
hoe doe ik dat in html?
en wil voorkomen dat mensen (lees n00bs) deze niet kunnen opslaan.
hoe doe ik dat in html?
Verwijderd
Image toolbar
As a content developer, you can disable the image toolbar, so that it does not appear when end users move the pointer over images in your pages. This provides you with more control over the end-user experience on your site. As with previous versions of Internet Explorer, end users can still right-click images to save or print them, as well as send them through e-mail. The image toolbar can be disabled either through a meta tag, <META HTTP-EQUIV="imagetoolbar" CONTENT="no"> or by setting the attribute GALLERYIMG="no" to an IMG tag element.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Is te merkenOp zaterdag 29 december 2001 01:23 schreef ThePriest het volgende:
Ja duh huh... Wel eens van de knop Print Screen gehoord? Plakken in Paintshop en klaar. Kun je beveiligen en scripten wat je wilt, maar dat lukt u nooit. Om maar van de hierboven ideetjes te zwijgen (view source, plaatje zoeken, url inrammen, klaar). Maar goed, ik ben geen noob, maar heel slim (en ben 'n beetje aangeschoten)... :-)
Welke n00b weet da de toets Print Screen op zijn toetsenbord zit? Die gaat zeker bij de printer zoekenmensen (lees n00bs) deze niet kunnen opslaan.
Hij vroeg eigenlijk om html, alleen ik suggereerde het gebruik van een javascriptje, maar dat zal hij zelf ook wel kunnen vinden duzOp zaterdag 29 december 2001 01:18 schreef mbravenboer het volgende:
Jammer dat sommige n00bs het web nog steeds niet snappen.
Dit is btw een script-request en bovendien nog javascript ook.
hoe doe ik dat in html?
Verwijderd
'k Vind deze wel origineelOp zaterdag 29 december 2001 01:20 schreef Marv het volgende:
Tabelletje maken... desbetreffende plaatje als achtergrond instellen... doorzichtige gif ervoor zetten.
Als ze dan het plaatje proberen op te slaan krijgen ze de doorzichtige gif.
Met mijn uitspraak bedoelde ik dat dit praktisch onmogelijk hent. Het laten zien van het plaatje en het voorkomen van opslaan spreekt elkaar gewoon tegen. Je kunt het iemand misschien vrij lastig maken, maar onmogelijk is het allerminst.themickos: Hij vroeg eigenlijk om html, alleen ik suggereerde het gebruik van een javascriptje, maar dat zal hij zelf ook wel kunnen vinden duz
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Hier bennik het idd helemaal mee eens maar de topicstarter heeft het over mensen die minder goed met de computer/inet overweg kunnen (n00b's, alleen aangezien jij dit als "stoere taal" beschouwd zal ik het in het vervolg zo aanduiden). En de gemiddelde persoon die minder goed met de computer/inet overweg kan zal niet verder komen dan "opslaan als" of "save target as" (kgeloof da ut deze 2 zijn he, kgebruik geen nederlandse versie en verder die optie ook niet veel) en in het geval van Win XP is zoals hierboven ergens is gepost het menutje gemakkelijk uit te schakelen. Ik denk dat de mensen die minder goed met de computer/inet overweg kunnen zo niet erg ver meer komen, aangezien html code waarschijnlijk al te moeilijk is.Met mijn uitspraak bedoelde ik dat dit praktisch onmogelijk hent. Het laten zien van het plaatje en het voorkomen van opslaan spreekt elkaar gewoon tegen. Je kunt het iemand misschien vrij lastig maken, maar onmogelijk is het allerminst.
Ok, ok, ik ben ook n00b geweest, nu nog steeds op 99% van de dingen maar ik zal dan terwille van jou ze zo weergeven: mensen die minder goed met inet/computer overweg kunnen.Al met al is het een beetje jammer dat er zo snel stoere taal wordt gesproken (n00bs) als het duidelijk nog niet helemaal bekend is hoe html, javascript, http en het web precies in elkaar zitten...
als het duidelijk nog niet helemaal bekend is hoe html, javascript, http en het web precies in elkaar zitten...
Verwijderd
Lol. Java applet schrijven die automatisch alle afbeeldingen opslaat.Op zaterdag 29 december 2001 01:52 schreef Smurk het volgende:
lees nou is goed !!!!
Hij wil voorkomen dat ze plaatjes NIET op kunnen slaan...
En maar afgeven op n00bs lol
Dit topic is gesloten.
![]()