anti-save-plaatjes code

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 20:08
Ik wil 1 foto op een pagina zetten.
en wil voorkomen dat mensen (lees n00bs) deze niet kunnen opslaan.

hoe doe ik dat in html?

Verwijderd

Niet :)
Na ja, je kan natuurlijk rechtermuisklikken gaan afvangen, maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, en dus ook naar dat plaatje :)
Er is altijd wel een manier om dat plaatje te pakken te krijgen.

• Mickos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2015
Idd, ff zoeken naar een javascriptje die klikken met de rechtermuis uitzet, je spreekt over n00b's duz, dat zal wel voldoende zijn.

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 14:51
Dat zal voor IE6 niet werken want daar krijg je keurig de knoppen voor opslaan, printen etc. te zien als je met de muis over een afbeelding gaat.

Verwijderd

Jammer dat in IE6 een speciale toolbar zit voor n00bs om plaatjes op te slaan

• xtra
Ook ik was te snel met mijn reactie. De image toolbar kun je uitschakelen.
Image toolbar
As a content developer, you can disable the image toolbar, so that it does not appear when end users move the pointer over images in your pages. This provides you with more control over the end-user experience on your site. As with previous versions of Internet Explorer, end users can still right-click images to save or print them, as well as send them through e-mail. The image toolbar can be disabled either through a meta tag, <META HTTP-EQUIV="imagetoolbar" CONTENT="no"> or by setting the attribute GALLERYIMG="no" to an IMG tag element.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Jammer dat sommige n00bs het web nog steeds niet snappen :+ .

Dit is btw een script-request en bovendien nog javascript ook :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Tabelletje maken... desbetreffende plaatje als achtergrond instellen... doorzichtige gif ervoor zetten.
Als ze dan het plaatje proberen op te slaan krijgen ze de doorzichtige gif. :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Ja duh huh... Wel eens van de knop Print Screen gehoord? Plakken in Paintshop en klaar. Kun je beveiligen en scripten wat je wilt, maar dat lukt u nooit. Om maar van de hierboven ideetjes te zwijgen (view source, plaatje zoeken, url inrammen, klaar). Maar goed, ik ben geen noob, maar heel slim (en ben 'n beetje aangeschoten)... :-)

• Mickos
Op zaterdag 29 december 2001 01:23 schreef ThePriest het volgende:
Ja duh huh... Wel eens van de knop Print Screen gehoord? Plakken in Paintshop en klaar. Kun je beveiligen en scripten wat je wilt, maar dat lukt u nooit. Om maar van de hierboven ideetjes te zwijgen (view source, plaatje zoeken, url inrammen, klaar). Maar goed, ik ben geen noob, maar heel slim (en ben 'n beetje aangeschoten)... :-)
Is te merken :+
mensen (lees n00bs) deze niet kunnen opslaan.
Welke n00b weet da de toets Print Screen op zijn toetsenbord zit? Die gaat zeker bij de printer zoeken >:)

• Mickos
Op zaterdag 29 december 2001 01:18 schreef mbravenboer het volgende:
Jammer dat sommige n00bs het web nog steeds niet snappen :+ .

Dit is btw een script-request en bovendien nog javascript ook :) .
Hij vroeg eigenlijk om html, alleen ik suggereerde het gebruik van een javascriptje, maar dat zal hij zelf ook wel kunnen vinden duz
hoe doe ik dat in html?

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 01:20 schreef Marv het volgende:
Tabelletje maken... desbetreffende plaatje als achtergrond instellen... doorzichtige gif ervoor zetten.
Als ze dan het plaatje proberen op te slaan krijgen ze de doorzichtige gif. :)
'k Vind deze wel origineel :)
Zolang ze de knop View Source maar niet vinden :p

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
themickos: Hij vroeg eigenlijk om html, alleen ik suggereerde het gebruik van een javascriptje, maar dat zal hij zelf ook wel kunnen vinden duz
Met mijn uitspraak bedoelde ik dat dit praktisch onmogelijk hent. Het laten zien van het plaatje en het voorkomen van opslaan spreekt elkaar gewoon tegen. Je kunt het iemand misschien vrij lastig maken, maar onmogelijk is het allerminst.

Overigens: 1 van de betere methode is het nog inzetten van een applet die het plaatje weergeeft. De locatie van het plaatje staat dan niet in de html source.

Al met al is het een beetje jammer dat er zo snel stoere taal wordt gesproken (n00bs) als het duidelijk nog niet helemaal bekend is hoe html, javascript, http en het web precies in elkaar zitten...

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• The - DDD
  • Laatst online: 03-09 16:40
Denk dat de beste methode nog gewoon is om een windows progje te schrijven die de printscreen toets uitschakeld en vervolgens het plaatje in de window. Maar ja, dan komen de image grabber tools weer de hoek om.

• Mickos
Met mijn uitspraak bedoelde ik dat dit praktisch onmogelijk hent. Het laten zien van het plaatje en het voorkomen van opslaan spreekt elkaar gewoon tegen. Je kunt het iemand misschien vrij lastig maken, maar onmogelijk is het allerminst.
Hier bennik het idd helemaal mee eens maar de topicstarter heeft het over mensen die minder goed met de computer/inet overweg kunnen (n00b's, alleen aangezien jij dit als "stoere taal" beschouwd zal ik het in het vervolg zo aanduiden). En de gemiddelde persoon die minder goed met de computer/inet overweg kan zal niet verder komen dan "opslaan als" of "save target as" (kgeloof da ut deze 2 zijn he, kgebruik geen nederlandse versie en verder die optie ook niet veel) en in het geval van Win XP is zoals hierboven ergens is gepost het menutje gemakkelijk uit te schakelen. Ik denk dat de mensen die minder goed met de computer/inet overweg kunnen zo niet erg ver meer komen, aangezien html code waarschijnlijk al te moeilijk is.
Al met al is het een beetje jammer dat er zo snel stoere taal wordt gesproken (n00bs) als het duidelijk nog niet helemaal bekend is hoe html, javascript, http en het web precies in elkaar zitten...
Ok, ok, ik ben ook n00b geweest, nu nog steeds op 99% van de dingen maar ik zal dan terwille van jou ze zo weergeven: mensen die minder goed met inet/computer overweg kunnen.

Alleen deze zin snap ik niet helemaal
als het duidelijk nog niet helemaal bekend is hoe html, javascript, http en het web precies in elkaar zitten...

Verwijderd

lees nou is goed !!!!

Hij wil voorkomen dat ze plaatjes NIET op kunnen slaan...

En maar afgeven op n00bs lol :Z

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 22:51

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Dit is basic Java-script. :)
Trouwens, de echte n00b weet al hoe die de Alt-printscreen moet gebruiken. :P

Hoe bedoel je, n00b proof. :? :)

[edit]
En anders weten ze wel wat CTRL-C & CTRL-V inhoudt. :)
Dat werkt altijd.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• xtra
Op zaterdag 29 december 2001 01:52 schreef Smurk het volgende:
lees nou is goed !!!!

Hij wil voorkomen dat ze plaatjes NIET op kunnen slaan...

En maar afgeven op n00bs lol :Z
Lol. Java applet schrijven die automatisch alle afbeeldingen opslaat.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

/scriptrequest foute forum. en rtfm vraag
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.