Aangezien ik het al in een andere thread te sprake heb gebracht en daar ook wat eensgezinde reakties op kwamen, ga ik het systeem maar eens in opspraak brengen.
Ik vind het op 1/1 kunnen posten systeem niet goed.
Mijn motivatie daarvoor :
Mensen die zich nieuw registreren, en een aantal malen iets zinnigs posten, krijgen na een bepaalde reactie/score verhouding de vraag, of ze standaard op niveau 1 willen posten. Hier zit ook automatisch een score 1 aan vast.
Iedere posting die deze mensen daarna doen, komt dus op 1/1 binnen.
Er wordt lang niet zo snel iemand omhoog gemodereerd als er naar benenden gemodereerd wordt, dus deze mensen verdienen heel makkelijk en ontercht in vergelijk met anderen Karma erbij.
Dit systeem vraagt dus extra aandacht van de moderators, maar je houdt alsnog het probleem dat als zo'n standaard op 1/1 post zinnig overkomt, dat hij niet naar beneden gemodereerd wordt, terwijl iemand die op 0/0 post, en een post van dezelfde kwaliteit neerzet en die de score eigenlijk in dezelfde mate verdient, niet naar 1/1 gezet wordt, maar eventueel naar 0/1 of 1/0.
Ik denk dat dit systeem dus zorgt voor mensen met meer Karma dan ze verdienen.
Laat deze mensen dan default op niveau 1 posten, en niet ook default score 1.
Dat zorgt alleen maar voor verwarring en irritatie.
Wie deelt deze mening met mij ?
Jij moet nu ook iets typen JeroenB !
Ik vind het op 1/1 kunnen posten systeem niet goed.
Mijn motivatie daarvoor :
Mensen die zich nieuw registreren, en een aantal malen iets zinnigs posten, krijgen na een bepaalde reactie/score verhouding de vraag, of ze standaard op niveau 1 willen posten. Hier zit ook automatisch een score 1 aan vast.
Iedere posting die deze mensen daarna doen, komt dus op 1/1 binnen.
Er wordt lang niet zo snel iemand omhoog gemodereerd als er naar benenden gemodereerd wordt, dus deze mensen verdienen heel makkelijk en ontercht in vergelijk met anderen Karma erbij.
Dit systeem vraagt dus extra aandacht van de moderators, maar je houdt alsnog het probleem dat als zo'n standaard op 1/1 post zinnig overkomt, dat hij niet naar beneden gemodereerd wordt, terwijl iemand die op 0/0 post, en een post van dezelfde kwaliteit neerzet en die de score eigenlijk in dezelfde mate verdient, niet naar 1/1 gezet wordt, maar eventueel naar 0/1 of 1/0.
Ik denk dat dit systeem dus zorgt voor mensen met meer Karma dan ze verdienen.
Laat deze mensen dan default op niveau 1 posten, en niet ook default score 1.
Dat zorgt alleen maar voor verwarring en irritatie.
Wie deelt deze mening met mij ?
Jij moet nu ook iets typen JeroenB !
Aannames zijn fataal.