Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het 1/1 posten systeem....

Pagina: 1
Acties:

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:28

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Aangezien ik het al in een andere thread te sprake heb gebracht en daar ook wat eensgezinde reakties op kwamen, ga ik het systeem maar eens in opspraak brengen.

Ik vind het op 1/1 kunnen posten systeem niet goed.

Mijn motivatie daarvoor :

Mensen die zich nieuw registreren, en een aantal malen iets zinnigs posten, krijgen na een bepaalde reactie/score verhouding de vraag, of ze standaard op niveau 1 willen posten. Hier zit ook automatisch een score 1 aan vast.

Iedere posting die deze mensen daarna doen, komt dus op 1/1 binnen.

Er wordt lang niet zo snel iemand omhoog gemodereerd als er naar benenden gemodereerd wordt, dus deze mensen verdienen heel makkelijk en ontercht in vergelijk met anderen Karma erbij.

Dit systeem vraagt dus extra aandacht van de moderators, maar je houdt alsnog het probleem dat als zo'n standaard op 1/1 post zinnig overkomt, dat hij niet naar beneden gemodereerd wordt, terwijl iemand die op 0/0 post, en een post van dezelfde kwaliteit neerzet en die de score eigenlijk in dezelfde mate verdient, niet naar 1/1 gezet wordt, maar eventueel naar 0/1 of 1/0.

Ik denk dat dit systeem dus zorgt voor mensen met meer Karma dan ze verdienen.

Laat deze mensen dan default op niveau 1 posten, en niet ook default score 1.

Dat zorgt alleen maar voor verwarring en irritatie.

Wie deelt deze mening met mij ?

Jij moet nu ook iets typen JeroenB ! :)

Aannames zijn fataal.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-11 09:28

BrZ

Ik geef je helemaal gelijk GaMeOvEr...
Ik erger me er eigenlijk ook altijd dood aan als ik weer nutteloze ongemodereerde reactie naar beneden moet zetten, MAAR, ik doe het zeker wel, want ik vind dat ze hier geen karma aan mogen verdienen...

Femme... Het lijkt ons dus echt beter als dit weg wordt gehaald of tenminste op 0/1 wordt gezet

• Koop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-10-2023

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

ik ben het met je eens.
Ik kwam net een trainee tegen die op 1/1 stond, dat kan toch niet? trainee is toch het laagste in de kaste van T.net?

ik ben er voor om ze dan idd standaard op 0/1 te laten posten.

• Koop

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

ik zag nou net een gast die standaard op -1/-1 stond...
moet dat dan ook 0/-1 worden of vinden we dat die het wel verdienen om karma te verliezen ?(als ze dat al hebben ;) ).

Verwijderd

Ik ben het er mee eens. Ik vind het ook geen geweldig systeem zo. Maar wat wat ik mij afvraag: Als een reactie die standaard op 1/1 is gepost NIET wordt gemodereerd, wordt er dan ook Karma voor gegeven?? Of telt het alleen me als een reactie als "Gemodereerd" staat aangegeven??

Verder denk ik dat de optie om op 1/1 te posten er wel kan zijn, maar dan niet direct vanuit een bepaalde reactie/karma verhouding. Maar aan de hand van status. Dus dat bijv. de tweakeroid's PER REACTIE kunnen bepalen op welk niveau die moet komen.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
elefino,

Dat is juist het probleem, ook al wordt er niets gemodereerd, dan krijgen deze posters er toch iedere keer weer een Karma-punt bij.

Default.

En dat vind ik dus niet goed. (lees : onterecht voor anderen)

Aannames zijn fataal.

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-11 22:30
Ook -1/-1 klinkt een beetje raar ja... Want dan duw je jezelf steeds verder omlaag, hoe zinnig je ook post (moderators zijn nou eenmaal niet perfect, daar doe je niks aan.)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Ik denk dat je best het niveau systeem zo kunt houden zoals het is, maar niet de score.

Idd ook niet voor de negatieve posters, want iedereen tiept in het begin na zijn "eerste" registratie best wel wat bagger... (omdat het zo leuk is ;) )

Zelfs ikke ! :D

Ooohhhh... Dat was een echte "coming-out" :)

Aannames zijn fataal.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ok, om karma harvesting tegen te gaan post men nu op $niveau / score: 0. Moddereters moeten dan wel opletten dat er scores geupgraden/downgrade worden indien gerechtvaardigd.

Karma updates vinden nu om het uur plaats.

Koop: de status (trainee, moderator etc.) heeft geen relatie met het niveau waarop iemand kan posten. Dat wordt nl bepaald door de verhouding totaalscore / aantal postings (heb ik nu veranderd in karma / aantal postings).

• Koop

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

ehhh... ik kom nu net allemaal types tegen die standaard posten op score:1 /niveau:0 ...
precies verkeerd om toch ? of ben ik nou :P

kun je trouwens ergens een overzichtje zien wie hoeveel karma heeft? (een soort hitparade dus.. ipv dat ik bijv. een onzin reactie moet plaatsen om mijn eigen karma te zien?)

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-11 22:30
Koop: doorzoek gewoon de reacties op je eigen nickname en klik daarop... Je ziet altijd de actuele stats, dus als je een reactie pakt van een paar maanden terug en daar klik je op je nickname, dan zie je toch je huidige score...

Toegegeven, de reacties doorzoeken op "Koop" geeft aardig wat hits :)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Hmmmm..... Mja.....

Ik kom nu inderdaad ook mensen tegen op score 1 / niveau 0.... (niet gemodereerd offcourse)

Heb je het niet toevallig precies verkeerd om gedaan Femme ?

Aannames zijn fataal.

• Koop

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

Toegegeven, de reacties doorzoeken op "Koop" geeft aardig wat hits
ff zoeken...
Je zoekactie leverde 5075 resultaten op:
misschien moet ik maar eens een orginelere nick bedenken :)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Hi Admins ? Femme ?

Ik kom nu telkens mensen tegen die op Score 1 / niveau 0 posten i.p.v. Score 0 / niveau 1...

Iets misgegaan ? >:)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

[Newbiemode]Ik ben hier relatief kort, maar wtf is Karma? Ik weet wel wat het in reallife is, alhoewel, maar wat is het hier?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Ali Sayin

Ga naar www.tweakers.net , ga met je muis in de linkerbovenhoek op de gele tekst "Tweakers" staan, en vervolgens rolt er een menu'tje naar beneden, en een optie die daarin staat is de "tweakers.net faq"

Als je die aanklikt ga je naar de uitleg van Karma, score en niveau, en nog veel meer interesante dingen m.b.t. www.tweakers.net !

Succes !

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Hi,

Leest iemand mijn posts ook nog eens door ? :(

Het is nu zo dat men nu op "score 1 /niveau 0" post, waar dit eerst "score 1/ niveau 1" was.

De bedoeling zou zijn dat dit "score 0 / niveau 1" zou worden om Karma-leaching tegen te gaan !

Het is dus nu PRECIES andersom !

Rick / Femme / Anyone, Please ! :'(

Aannames zijn fataal.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Rustig jongen, het is al gefixt.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Ja, ik zag het net....

Thanx Femme...

Sorry voor mijn "opvliegendheid", beetje rotdag gehad. Sorry dat ik het op jullie botvierde. :'(

Mijn oprechte excuses.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Ik kom nooit op Tweakers.net, vind het een beetje een slechte site. No offence but...
Pagina: 1