Over het beleid hier mbt illegale zaken

Pagina: 1
Acties:

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-11 18:52
Daar heb ik een paar vragen over. Ik en een vriend van me hebben namelijk anderhalf jaar geleden een forum opgezet en we hebben inmiddels meer dan 1700 leden.
Tot nu toe hebben we het gewoon altijd toegestaan dat mensen links naar 'ftp-tjes' posten. Maar nu ons forum toch flink aan het groeien is, verschijnen er ook steeds meer topics waarin twilight cd's worden verkocht enz.
Dit deed bij mij de vraag rijzen, of we nou ook verantwoordelijk gesteld kunnen worden hiervoor.
Zijn wij in overtreding als we dit soort zaken toestaan op ons forum?
Aangezien jullie hier heel streng in zijn, zou ik graag de beweegreden hiervoor willen weten. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat jullie het verbieden i.v.m. sponsors en publiciteit. Maar is het ook echt verboden?
Want in principe bied je alleen maar een 'moderne' vorm van communicatie en dan is het volgens mij niet strafbaar.
Enkel de persoon die er gebruik van maakt voor illegale zaken. Of zie ik dit toch verkeerd?
Een gegrond advies van jullie zou ik zeer op prijs stellen.
Alvast bedankt :)

[reclame]
Hier is ons forum te vinden:
http://forum.interaddict.com
[/reclame]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Jullie stellen een middel ter beschikking om over te communiceren, dus je bent medeplichtig. Je doet namelijk niets om deze illegale activiteiten tegen te gaan.

De BSA/Buma kan je dus verplichten je forum plat te gooien en de zaak te cleanen.

Over eventueele andere sancties (juridische sancties/financieën) ben ik niet op de hoogte, ik kan me echter voorstellen dat ze jullie boetes kunnen geven.

Aannames zijn fataal.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Nope, ook het voorhanden maken danwel bereikbaar maken van warez is strafbaar (KaZaa manier)
[reclame]
Hier is ons forum te vinden:
http://forum.interaddict.com
[/reclame]
Dat is SPAM! En aangezien er warez op staan is dit dus niet toegestaan en volgt er een waarschuwing! >:) :o

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

tja, ik kan enkel zeggen: zie napster.
Daarvan was de eigenlijke bedoeling zogenaamd ook legale mp3s van beginnende artiesten uitwisselen, maar het werd wel door de rechters gesloten omdat er ook illegale zooi mee werd uitgewisseld. dit kunnen ze dus ook met je forum doen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Of we voor elk topicje met warez aangeklaagd zullen worden betwijfel ik. Maar als we het toe gaan staan, dan zullen de softwarefora weldra helemaal overspoeld worden met warezrequests. De discussietopics/fora zullen vast alleen maar vollopen met schrale topics over mooie servers enzo.

Dat willen we niet hebben :). Daarom zijn we er gewoon erg streng tegen. Warez opzich hebben we niets op tegen, maar we willen niet dat er via het forum warez uitgewisseld wordt. Ook al omdat trueserver daar niet echt gelukkig van wordt volgens mij, en omdat we dit forum gewoon leuk willen houden.

Als je warez op zo'n groot forum toe gaat staan, dan wordt het echt een massief groot warezboard en zal het hoogstwaarschijnlijk wel offline gehaald worden :{. Dat risico willen we liever niet lopen :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp