Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Moderator-af, oh nee, toch niet ?

Pagina: 1
Acties:

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:28

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Femme,

Na aanleiding van deze : http://www.tweakers.net/zooi.dsp?Action=Frontpage&ID=209 thread op de Frontpage, heb je een aantal mensen moderator gemaakt, en ook een aantal mensen die ooit eens Moderator waren, en daarna niet meer, weer Moderator gemaakt.

Wat ik mij nu afvraag is het volgende :

Bij de mensen bij wie je de Moderator-status weer "in ere" hebt herstelt, wat is dan de reden hiervoor ?

1.) Je hebt destijds enigzins lichtvaardig de moderator-status weer ingetrokken, en je bent tot de conclusie gekomen dat dit onterecht was.

2.) Je wilt de mensen een tweede kans geven.

3.) Er is een chronisch Moderator gebrek, dus je moet toch wat ?

4.) Een in deze lijst niet voorkomend antwoord.

Heb jij een antwoord voor me ?

Is het trouwens ook niet zo, dat we straks omkomen in de Moderators, aangezien er eens in de zoveel tijd mensen tot Moderator verheven worden, en geen mensen verliezen die status weer, dat we hier straks met 10.000 geregistreerde Moderators zitten, die elkaar allemaal maar lopen te modereren ?

Ik hoor graag de gedachten van anderen hierover.

Aannames zijn fataal.

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-11 22:30
Als je op de frontpage elke dag het aantal geregistreerde gebruikers bekijkt, dan zie je dat er elke dag meer nieuwe users bijkomen dan dat er maandelijks nieuwe moderators bijkomen (mijn inschatting.)

Zo'n vaart zal het dus niet lopen.

Zoiezo is er een ander systeem mogelijk als de site echt ongelofelijk groeit (metamoderation zouden we hier ook kunnen toepassen.)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Toch hebben we zogenaamd zo gigantisch veel geregistreerde gebruikers, ik merk daar de laatste tijd nogal weinig van in de posts.

Volgens mij zit er daar een HELEBOEL DPC'ers bij, die voor de rest nooit iets op Tweakers doen, en waarschijnlijk ook nog wel een stuk of 1000 niet meer aktieve gebruikers...

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Ik ben zowiezo wel nieuwsgierig naar hoeveel Moderators er nou zijn in totaal.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Wat mij ook opvalt is dat er tegenwoordig bij de reakties minimaal 50% door Moderators gepost wordt.

En dat terwijl er > 10.000 gebruikers zijn.

Is het nu zo dat er zo belachelijk veel Moderators zijn, die ik voor de rest bij het modereren niet terugzie, maar alleen in het posten en dus :

A.) Niet capabel zijn om te modereren omdat ze de inhoud van de thread niet kunnen beoordelen.

B.) De status moderator alleen maar hebben als "Status-symbool" (is tenslotte op Admin na de hoogste, als je het zo zou willen beschouwen) en er voor de rest niet iets mee doen, (modereren dus) en deze status dus onterecht hebben.

Ik vraag me dus af of het posten van Moderators "regular" users afschrikt, of dat er gewoon door al die andere geregistreede leden niets gepost word. (DPC'ers ?)

Ik denk dat er sowieso iets bedacht moet worden in de trend van "Een maand niet gemodereerd, geen Moderator meer".

Als dit dan als gevolg heeft dat iemand onterecht de Moderator status verliest, kun je hem na verklaring van de reden dat hij/zij een maand niet gemodereerd heeft, alsnog weer moderator maken.

Ik denk niet dat je waarschuwingen moet gaan geven in de trand van "Waarschuwing - je hebt al 3 weken niet meer gemodereerd, na nog 1 week NIET modereren wordt je van je status ontheven" want dat werkt alleen maar in de hand dat de mensen die de status onterecht hebben, even een moderatie uitvoeren, om er vervolgens weer 3 weken tegenaan te kunnen.

Anyone ?

Aannames zijn fataal.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er zijn 92 moderators. Volgens mijn statistiekjes hebben zij vrijwel allemaal meer dan 75 postings gemodereerd (op zich is dat nog erg weinig, een actieve moderator heeft er al snel duizenden gedaan).

Op zich kan het mij niet zo heel veel boeiden dat er veel moderators zijn. Het is klote dat ze niet actief zijn (zal in de meeste gevallen komen door de simpele reden dat er geen tijd/zin in hebben).

Het systeem werkt pas goed wanneer alle reakties snel door een moderator worden beoordeelt. Het gaat nog beter werken wanneer moderators elkaar gaan corrigeren. Er moeten dus meer mensen actief gaan modereren en dat is denk moeilijk met een kleine vaste groep moderators. Ik denk dat ik daarom dus maar moet gaan werken aan het systeem waarbij lurkers automatisch voor bepaalde tijd moddereter recht kunnen krijgen. Met 10.000 lurkers zou dat redelijk moeten kunnen werken.

Verwijderd

Ik ben zelf ook moderator en ik merk dat je echt wel even de tijd moet nemen voor een grote thread. Kijk als je een thread hebt waar je zelf meteen vanaf het begin in zit, en die ook goed volgt kan je daar makkelijk posten.

Een ander probleem:
je kan een thread niet moderaten als je zelf hebt gepost... En dat zijn meestal de threads waar je interesse in hebt... dat is dus nadeelig voor het aantal gemoderate reacties. En, misschien moet je een moderator wel een bepaald onderdeel (software, internet, hardware) geven om te kunnen moderaten zodat je zeker weet dat die daar iets vanaf weet.
Pagina: 1