Toon posts:

chipset fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hele grote noob vraag, maar ik vraag het alleen voor de zekerheid. Kan ik gewoon een 40mm fan op mijn chipset schroeven, je weet wel dat koperkleurige ding dat op een heatsinkje lijkt (en wat volgens mij ook een heatsinkje is).

Nogmaals ik denk voor 95% zeker te weten dat dit kan, maar ik wil niks slopen terwijl ik het simpel had kunnen voorkomen door eventjes te vragen.

Verwijderd

lol dat koperkleurige ding is een heatsink OP je chipset, en daar kun je wel een fannetje op schroeven ja, op de chipset zelf zou ik et niet doen :P

Overigens zou ik er aleen 1 opzetten als ie duidelijk te warm word (heftig OC'en ofzo) anders had ie er standaard wel opgezeten , als et echt nodig zou zijn

• klomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11-2025

klomp

Zooi...

ik heb op mijn north en south bridges gewoon en blue orbb
geplakt,

ik heb gewoon het heatsinkje dat er op zat er af gehaald
en die twee orbbjes er op geschroefd

eigenlijk niet nodig om op beide een te plakken
maar dat leek leuker :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik wist eigenlijk wel zeker dat het een heatsinkje zou zijn, maar ja voor hetzelfde geld doe je iets stoms waardoor je sys naar de gort is.

Ik heb er 100 verschillende schroeven in geprobeerd en het bleef allemaal niet lekker hangen. Ach ja.... jammer, ik had die 40mm toch nog liggen dus het was geen extra invesering (van hoe klein dan ook geweest). Maar hij doet het prima

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Hey FunksnGrooves heb je nog die 40mm fan liggen??
Ik zou hem wel willen kopen!
Mail me maar ff ssjgoku@yellow-power.com

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

mijn chipset wordt maar 5 graden is dat normaal?
gemeten met mbm5

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 05:25
Op maandag 15 april 2002 19:34 schreef Raiden het volgende:
mijn chipset wordt maar 5 graden is dat normaal?
gemeten met mbm5
dat is onmogelijk, of je moet ijswater/vapochil gebruiken. Het kan namelijk noet onder de kamertemperatuur komen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 19:37 schreef Breepee het volgende:

[..]

dat is onmogelijk, of je moet ijswater/vapochil gebruiken. Het kan namelijk noet onder de kamertemperatuur komen.
hoe komt dat dan?

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 19:40 schreef Raiden het volgende:

[..]

hoe komt dat dan?
Zoals al vaker gezegd. Die Progjes zijn niet allemaal even betrouwbaar. Het SIS progje bijv zegt onder winxp dat mijn 12v=6,7v is en mijn 5v=3,4. Dan zou ie natuurlijk nie eens booten. MBM onder 98se wil bij mij geeneens temperaturen geven. Ik heb overigens een ecs - k6sa

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Met een beetje handigheid past er zelfs een heuse SocketA cooler op de chipset..
Zie BP6 in mijn sig :7 :+

Serieus: het is alleen voor de fun, het ziet er leuk uit en ik heb er toch geen last van :P
Pagina: 1