Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

3 moderator vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• Koop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-10-2023

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

Topicstarter
Ik ben net een paar dagen moderator, en ik heb 2 vraagjes:
-als je het niveau van een reply niet hoeft te wijzigen; bijv als iemand op niveau o regeerd en dar mag tie blijven, moet je dan expliciet het niveau op nul zetten, of hoeft dat niet?

- Als ik midden in een ongemodereerde thread een reply op score:1/niveau:1 zie staan, betekend dat dan dat die persoon in z'n preferences heeft staan dat hij standaard op niveau 1 post? of is dat iets anders/een fout?

-hoe verhouden de niveau's en de punten met elkaar? moet je een post die op niveau 1 zet ook een score 1 geven (en andersom)? Of is dat een "extra'tje" voor goed gedrag? ;)

ik ga de FAQ nog maar een keer lezen denk ik..
alvast bedankt voor de reacties

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:28

GaMeOvEr

Is een hork.

Vraag 1, nee dat hoeft niet.

Vraag 2, Bij een bepaalde verhouding posts/score krijgt een User de vraag of hij default op nivo 1/1 wil posten (vind ik een onterecht systeem trouwens, maar dat is off-topic.)en dus kan hij default op 1/1 posten. Het is dan aan de moderators om dat te beoordelen, of de post die hij op dat moment gedaan heeft, het ook daadwerkelijk waard is, of weer naar beneden gezet dient te worden. Dit is dus ook het (naar mijn mening) grote nadeel van het susteem, vaak wordt iemand die op 1/1 kan posten, niet terug naar beneden gezet, behalve als hij extreme bull-shit post. Ik persoonlijk let hier heel erg op, omdat deze mensen anders alleen maar in een oplopende Karma-cirkel komen, terwijl dit in verhouding met anderen volledig onterecht is.

Het verschil tussen niveaus en scores moet je zo zien :

Met niveau kunnen de users filteren op welk niveau ze de reakties willen bekijken. (Default=0) Als iemand nu iets zinnigs zegt, kun je hem op een hoger niveau plaatsen, omdat het iets toevoegd aan de thread, en als het pure bull-shit is, zet je het een niveau lager, zodat het niet op niveau 0 zichtbaar is, en de mensen dus ook niet default alle crap voor hun neus krijgen.

Een gewone reaktie die niet echt iets toevoegd, maar ook geen onzin is,laat je dus gewoon op niveau 0 staan.

afhankelijk van de mate van toegevoegde waarde van een post (of juist niet) kun je mensen hier punten voor geven (of juist niet ;) )die invloed hebben op hun Karma.

Een goede post zet je dus op niveau 1, score 1 - inzichtvol ofzo, en een heeel erg goede op 2/2, maar dat zie je niet vaak.

Als iemand iets nuttigs zegt dat iets toevoegd aan de post, (bijvoorbeeld een stukje quote van het een of ander) maar hier niet echt over na heeft moeten denken, kun je dus het niveau verhogen, maar de score op 0 laten.

Dit is dus een stukje eigen inzicht, want JIJ moet dat beoordelen....

Aannames zijn fataal.

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-11 22:30
GaMeOvEr heeft er gelijk in dat het 1/1-posten een beetje raar is. Op Slashdot heb ik genoeg karma verzameld om standaard op 2 te mogen posten, maar daar krijg ik geen karmapunten voor! Het is daar alleen het niveau dat stijgt, niet het karma-niveau.

De redenatie is: Als je veel karma hebt wordt je zichtbaarheid vergroot, maar jezelf punten kunnen geven is natuurlijk kolder.

Ik kan hier ook BERGEN karma oprapen door in alle drukke threads een uitgebreid meelopers-praatje te houden. In die drukke threads halen moderators je dan zelden omlaag omdat ze zoveel werk hebben en ze het wel geloven als ze een lap tekst zien en een 1/1.

Niet om alle moderators nou af te vallen (ik ben er zelf ook een), maar zo gaat het nou eenmaal.